Tuur67

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeld kleurt donkerder en oranje/ rood

Sinds twee maanden gaat mijn beeld spontaan donkerder en de oranje en rood tinten worden veel feller. Soms verdwijnt het spontaan. Maar vandaag ben ik er wat dieper ingedoken.

Kleuren op de televisie aangepast. Heeft geen invloed op het beeld.

HDMI kabel tussen de tv en de Next box verwisseld. Geen verschil. Nog een andere HDMI kabel geprobeerd. Opnieuw geen verschil in beeld.

Om zeker te zijn dat het probleem niet in de tv zit heb ik een film via de Blue Ray speler aangezet. Hier zijn de kleuren normaal.

Vervolgens de HDMI kabels en poorten verwisseld. Geen verschil. 

Daarna heb ik de next box een fabrieksreset gegeven in de hoop dat dit het beeld probleem zou oplossen. Opnieuw geen verschil. 

Is mijn Next box de schuldige of heeft iemand in de community nog tips? 

Alvast bedankt voor jullie reacties 

4 Reacties 4
Steefb
Expert
Expert
  • 10482Posts
  • 1955Oplossingen
  • 3403Likes

Geef eens merk en type van je tv door. Soms zijn er wat (hdr?) instellingen die moeilijk doen.

Heb je op de next de 1080I instelling (home > instellingen > beeld en geluid > hdmi resolutie ) geprobeerd?

Tuur67
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De televisie is een Samsung UE55JS8000. 

Het beeld staat ingesteld op film modus. Dit geeft al jaren een prima beeld. Hdr staat uit. 

De hdr in de next mediabox staat ook uit.

HDMI staat op auto

Het beeld is vanochtend weer normaal? Schijnbaar is er iets wat de kleuren veranderingen op een bepaald moment veroorzaakt? 

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16570Posts
  • 705Oplossingen
  • 2983Likes

Om even alles uit te sluiten @Tuur67 Zet even als test  alle  beeld verbeteraars op tv uit. Denk daar bij bv cristal  clear extra contrast , RGB,  , etc waar speciale menu's voor zijn. Selecteer dan ook even de HDMI functie "huidige bron" zodat andere apparaten geen invloed hebben als deze op een andere hdmi poort zijn aangesloten. ( dit ook evt voor de HDR/HLG variant. ) Hoewel je deze niet hebt geselecteerd. Test dit dus even uit. Tip schrijf je huidige instellingen even op , zodat je alles weer op je voorkeuren kan instellen. Als geheugen steuntje) Mocht ea niet helpen, is er nog de mogelijkheid om ea te resetten qua beeld en opnieuw in te stellen. succes.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 524Posts
  • 57Oplossingen
  • 115Likes

Hallo @Tuur67 , welkom op onze Community. Fijn dat je onze hebt gevonden zodat onze Community leden je mogen helpen hiermee.
Heb je afgelopen weekend nog gekeken naar de tips van @Steefb en @robbo
Mocht je aanvullende vragen hebben, laat het dan weten in een reactie op dit topic 🙂 

Uitgelicht topic