1
Vraag
2
Reacties
CamperCees

Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Beeld in blokjes

sinds iets meer dan een week (5-11-2018) krijg op de TV via de ci+ module op alle zenders alleen maar blokjes te zien. Via de mediabox is het beeld prima; zoals ook via Netflix en YouTube.
Klantenservice Ziggo komt niet verder dan kabels verwisselen e.d. Ik gebruik een nieuw Samsung TV met een centrale Connect box. Ik heb sterk het vermoeden dat het de smartcard danwel de CI+ module de veroorzaker is. Die worden beide aangestuurd door Ziggo. De C1+ module heeft toevallig vandaag een update gehad. Evenwel geen effect op mijn probleem. Wie weet een oplossing.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Uiteindelijk is het gelukt. De door ziggo verstrekte versterker in de meterkast was kapot . Dus niets met kabels e.d. De TV was ook prima in orde.
Alles is weer op orde.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ned 1 moer ook zonder ci module werken, wat zie je dus op Ned1 zonder module?
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Hetzelfde misvormde blokjescherm. Dus?
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
CamperCees wrote:
Hetzelfde misvormde blokjescherm. Dus?

Dan is het dus niet de CI, je zegt dat je box wel goed werkt, Als je nu de coax van de box in je TV steekt en het is daarna nog niet goed, lijkt het erop dat de TV kapot is.

Je kan ook nog de coax van de TV in de box steken om de kabels helemaal uit te sluiten.

Wat zie je bij signaal sterkte en kwaliteit op je TV? op mijn Samsung menu>ondersteuning>zelfdiagnose>signaalinformatie?
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor de reactie. Uw suggesties/adviezen heb ik opgevolgd. Evenwel de toepassing daarvan heeft niet het gewenste effect. Het blijft voor mij een raadsel dat het signaal via de mediabox wel op orde is en via de TV rechtstreeks niet. Het rechtstreeks via de TV ontvangen apps als YouTube en Netflix werkt wel.
Ter info stuur ik nog een foto op van de aansluitingen van connectbox. Helaas twee dezelfde maar die kan ik niet wissen
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Als je ook de coaxkabels van tv en box gewisseld hebt is het waarschijnlijk de tuner van de TV die defect is. Die bitfoutfrequentie hoort 0 te zijn, en kwaliteit 100%.
Waarom de helpdesk en ook ik zo met kabels bezig zijn is omdat in overgrote meerderheid van deze problemen het kabels en aansluitingen zijn die deze problemen veroorzaken.

Aangezien de box het wel goed doet is het AOP goed en komt er een goed Ziggo signaal binnen (de box is nogal kieskeurig qua signaal) .
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo CamperCees, welkom op onze Community.

Wat een extreme variant van blokkerig beeld zeg! De omvormer in de TV kan geen kaas meer maken van het signaal. De omvormer (tuner) is defect of het signaal is defect. 1 van 2.

Het signaal tot in de woning is in orde. Op de mediabox is het signaal immers prima. Wanneer je de witte coax kabel die nu in je mediabox gaat - met het goede signaal - aansluit op de tv, en je dan nog steeds blokkerig beeld ziet op NPO1 zonder CI+ dan is er maar 1 conclusie over. Een defecte tuner in je tv..

Hier vind je trouwens alles wat wij weten over blokkerig beeld: Blokken of strepen in beeld, oorzaken en oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Kijk ook nog even naar de antenne ingang van de TV, die kan vervuild zijn, los zitten, of gewoon kapot.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo CamperCees! Heb je het allemaal een beetje voor elkaar gekregen?
CamperCees
Topicstarter
Level 1
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Uiteindelijk is het gelukt. De door ziggo verstrekte versterker in de meterkast was kapot . Dus niets met kabels e.d. De TV was ook prima in orde.
Alles is weer op orde.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
CamperCees wrote:
Uiteindelijk is het gelukt. De door ziggo verstrekte versterker in de meterkast was kapot . Dus niets met kabels e.d. De TV was ook prima in orde.
Alles is weer op orde.
Top! Daar gaat het uiteindelijk om. Het blijft voor mij wel onbegrijpelijk dat de mediabox wel goed signaal toont, en de CI+ tegelijktertijd niet. Logica zegt dat deze dan elk op een andere aansluiting op de versterker zaten aangesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic