1
Vraag
2
Reacties
PetraS

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beeld hapert bij streamen Skynetwork

Ik kijk tv met coax kabel en een CI+module. Dat werkt prima, al is het beeld soms blokkerig.

nu hebben we een abonnement op SkyShowtime en het is werkelijk niet te doen. Het beeld hapert enorm. Ik weet wel dat als ik een film huur bij Pathé thuis dat ik dan de sd versie neem, want dat werkt het beste. De series/films van Sky zijn HD. Nu vraag ik me af of een Next mini het probleem zal oplossen. Ik heb nu als modem de Connectbox. Ik heb geen internetaansluiting bij de tv. We hebben internet Z1 en tv standaard.

25 Reacties 25
PetraS
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dat zou ik kunnen testen, maar dan moet ik wel zo’n lange kabel hebben. Dus eerste even alle andere opties, ik heb wel een lange internetkabel. Ik heb de firewall instellingen aangepast (zie bijlage). Nu nog even testen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bij ipv4 ook de firewall aanvinken. Nu zal dit vermoedelijk niet veel uitmaken, gebaseerd op wat ik lees moet dit in de TV zelf gezocht worden. En dan specifiek de verbinding sterkte tussen de modem en de TV. Ps de TV boven is die ook via wifi verbonden en zijn er naast de modem/router van Ziggo nog extra wifi toegangspunten. Ik ga er namelijk vanuit dat de TV beneden dichterbij de modem/router staat.

PetraS
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De tv boven is ook via WiFi verbonden. Ik heb naast de modem ook WiFi versterkers van Ziggo, maar de verbinding momenteel op de tv is via de modem 5G. Was eerst via de versterker (deco), maar dacht dat dat misschien stoort, dus op 5G gezet. Netflix werkt prima. De tv beneden staat dichterbij de modem. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

5G een mobiele data verbinding?  5 GhZ via wifi wordt natuurlijk bedoeld gezien de modem wordt genoemd. Hoe meer accespunten hoe meer kans op storing, of beter geschreven interferentie, toch zal dat meevallen afhankelijk van hoeveel er in gebruik zijn. Als de wifi van de Ziggo modem aanstaat heeft een Deco unit daarnaast geen nut, het advies is daarom altijd de wifi van de Ziggo modem router uit, als er een Deco set in gebruik is. De Deco M4 hebben ook 2,4 en 5 GhZ wifi het verschil is de maximale snelheid de maximale snelheid via 2,4 GHz is doorgaans genoeg.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@PetraS voor een relaxed avondje tv kijken wil je natuurlijk genieten van optimaal beeld. Dat snap ik. 

Balen dat je dan zo nu en dan zulk slecht beeld ervaart. Kan je iets met de laatste genoemde adviezen? We horen het graag!

PetraS
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is uiteindelijk opgelost door de aanschaf van een Chromecast van Google. Het leek erop dat de tv niet kon bufferen en daardoor haperde. De Chromecast heeft het probleem opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic