Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
PetraS
Level 3

Beeld hapert bij streamen Skynetwork

Ik kijk tv met coax kabel en een CI+module. Dat werkt prima, al is het beeld soms blokkerig.

nu hebben we een abonnement op SkyShowtime en het is werkelijk niet te doen. Het beeld hapert enorm. Ik weet wel dat als ik een film huur bij Pathé thuis dat ik dan de sd versie neem, want dat werkt het beste. De series/films van Sky zijn HD. Nu vraag ik me af of een Next mini het probleem zal oplossen. Ik heb nu als modem de Connectbox. Ik heb geen internetaansluiting bij de tv. We hebben internet Z1 en tv standaard.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PetraS
Level 3
Topicstarter

Het probleem is uiteindelijk opgelost door de aanschaf van een Chromecast van Google. Het leek erop dat de tv niet kon bufferen en daardoor haperde. De Chromecast heeft het probleem opgelost.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing? Als de TV is aangesloten op een andere contactdoos dan het AOP, kun je dan ook van die contactdoos een foto plaatsen?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 (of 192.168.100.1 indien je bridge mode gebruikt) en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

Bijgaand de gevraagde info

mer vriendelijke groet.

Petra

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het AOP (TRAS-10/1000) is verouderd, maar voldoet nog voor dit type modem. In de downstream zijn de MER-waarden (signaal/ruis-verhouding) aan de lage kant.

 

Is het modem op de splitter (POA 01-UPC) aangesloten? Het kapje van de splitter zorgt soms voor problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

 

Kun je ook een foto plaatsen van de contactdoos en kabel waarop de TV aangesloten zijn?

0 Kudos
Steefb
Level 20

Al je klachten wijzen op een slechte internetverbinding van je TV.

Je schrijft dat er geen internetaansluiting hebt bij je TV. Ik neem dus aan dat je wifi gebruikt? Daar zal je probleem zitten.

 

Een next mini zal daar dan ook last van hebben, SkyShowtime is daar overigens net als Pathé thuis (misschien nog?) niet op beschikbaar.

 

Ik zou toch proberen een internet (utp) kabel met tv en connect box te verbinden.

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

Ik heb op de bovenverdieping ook een tv met WiFi en daar heb ik SkyShowtime nu ook op geïnstalleerd en daar werkt het perfect ook alleen met WiFi. Gister met het vuurwerk bij elke knal stoorde de tv beneden. 

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

Ik heb het kapje verwijderd, maar dat is niet de oplossing. Ik heb op de bovenverdieping ook een tv met WiFi en daar heb ik SkyShowtime nu ook op geïnstalleerd en daar werkt het perfect ook alleen met WiFi. Gister met het vuurwerk bij elke knal stoorde de tv beneden. 
ik kan niet makkelijk bij de contactdoos achter de tv, daar staat een kast voor. Dit ga ik van de week even bekijken. Ik heb nog een humaxrecorder/decoder tussen de tv en de contactdoos zitten, dus de coax van de muur in de humax (die meestal stand-by staat, maar waar ik wel mee opneem)

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

In de coaxversterker in de meterkast zat de coax kabel los en deze hebben we aangedraaid. De normale zenders storen nu niet meer. SkyShowtime hapert ook minder, maar af en toe toch nog wel.

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

Even voor mijn begrip, SkyShowtime is een app en deze werkt toch met WiFi/internet, dus daar heb je geen coax voor nodig?

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

 

Ik heb het kapje verwijderd, maar dat is niet de oplossing. Ik heb op de bovenverdieping ook een tv met WiFi en daar heb ik SkyShowtime nu ook op geïnstalleerd en daar werkt het perfect ook alleen met WiFi. Ik heb nog een humaxrecorder/decoder tussen de tv en de contactdoos zitten, dus de coax van de muur in de humax (die meestal stand-by staat, maar waar ik wel mee opneem)

Even voor mijn begrip, SkyShowtime is een app en deze werkt toch met WiFi/internet, dus daar heb je geen coax voor nodig?

bijgaand de foto van de aansluiting coax achter de tv op de muur 

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als test kun je het modem tijdelijk direct op het AOP aansluiten, dit om de binnenhuisinstallatie (versterker + TV-kabels) uit te sluiten. Controleer daarna of SkyShowtime naar behoren werkt.

 

De contactdoos en TV-kabel zijn verouderd en kunnen het beste worden vervangen. De radiokabel kan komen te vervallen, analoge radio wordt al geruime tijd niet meer doorgegeven.

 

Even voor mijn begrip, SkyShowtime is een app en deze werkt toch met WiFi/internet, dus daar heb je geen coax voor nodig?

Dat klopt.

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

0 Kudos
puppie
Level 17

Het zou zomaar viaplay kunnen zijn die in het begin van hun periode in Nederland ook slecht was.

Deze dienst, SkyShowtime is pas vanaf 25 oktober aanwezig in Nederland dus daar zou wel eens een probleem kunnen liggen.

Maar als ik de foto bekijk dan denk ik waarom nog de radio aansluiting gebruiken.

Radio is niet meer analoog maar digitaal geworden.

Kun je eens een foto plaatsen van het ziggo aansluit punt waar het het huis binnen komt, meestal de meterkast.

Groene kabel met wit kastje en ook eventueel een foto van aanwezige splitters en antenne versterkers.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@puppie Deze foto's zijn al geplaatst in deze vorige reactie. Het AOP is een ouder type, maar voldoet nog voor dit type modem.

0 Kudos
puppie
Level 17

Domme puppie 🐶

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Las ik nu goed dat buiten afgestoken vuurwerk storing veroorzaakt? Dat kan aan die later genoemde loszittende kabel hebben gelegen.

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het was al eerder gevraagd, heb je de mogelijkheid om een UTP-kabel te trekken tussen de modemrouter en de TV waarop (voor zover ik het goed begrijp) SkyShowtime nog niet naar behoren werkt?

PetraS
Level 3
Topicstarter

Sky hapert inderdaad nog steeds. Ik kan als test wel een tijdelijk utp kabel gebruiken, maar heb niet de mogelijkheid om dit voor vast te doen.

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

Ja dat klopt inderdaad. Door alles na te lopen kwamen we erachter dat de kabel los zat. Dat is gelukkig opgelost nu.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Wat Skyshowtime betreft, ik heb zelf een TV van Samsung daar is nog geen app voor. Ik kijk enkel via wifi op een tablet en ondervind geen problemen.

 

 

Aangezien het op een tweede Tv ook goed lijkt te werken zou het verschil tussen beide televisies bekeken moeten worden. Zeker als de andere TV ook via wifi verbinding maakt. Dan zal het in de verbinding gezocht moeten worden. Dan is tijdelijk die TV bekabeld verbinden wel een goede start.

0 Kudos
PetraS
Level 3
Topicstarter

Bij mij ook via tablet met WiFi geen probleem, maar ik wil op de tv kijken.

ook op de tv op de slaapkamer geen probleem.

0 Kudos