1
Vraag
2
Reacties
wimfrazer

Level 6
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Beeld en geluid niet synchroon op Discovery Science

Een tijdje ging het goed. Nu beeld en geluid weer niet synchroom. Zaterdag 19 nov. Disc Science 20.10 u. 

Zowel bij terugkijken van opgenomen programma en ook bij terugkijken via TV&Replay. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3874Posts
  • 353Oplossingen
  • 839Likes

Hi @wimfrazer en @Popeye-spinazie

Ik heb even navraag gedaan en er zijn meerdere meldingen die wel overeenkomen met hetgeen jullie omschrijven. Toevallig is er net het e.e.a. uitgevoerd waarmee men hoopt dit op te lossen. Willen jullie dit eens testen door bijvoorbeeld voor aankomende zaterdag een opname voor het betreffende programma in te plannen en deze later terug te kijken? De uitkomsten hoor ik graag!

Bekijk in context

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Vanavond, 3 dec., was er geen uitzending van Aliens, the definitive guide op Disc. SCI. Daarom Alien Encounters opgenomen.  Bij deze opname beeld en geluid gelijk.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3486Posts
  • 151Oplossingen
  • 2446Likes

Dag @wimfrazer 

Kunt u uitleggen of u dit euvel alleen hebt bij Discovery Science of bij meerdere zenders. En is uw Mediabox Next rechtstreeks op uw TV aangesloten of zitten daar meer apparaten tussen?

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

TV is rechtstreeks aangesloten. Niet synchroom, voor zover ontdekt, alleen op Disc Science. Aliens, the definitive guide is een programma uit 2013. Al wat jaren oud dus. Kan dat de oorzaak zijn?

Madelon
Community Moderator
Community Moderator
  • 990Posts
  • 119Oplossingen
  • 413Likes

@Wim C. heb jij nog een idee voor @wimfrazer

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3486Posts
  • 151Oplossingen
  • 2446Likes

Dag @Madelon en @wimfrazer omdat dit euvel zich alléén voordoet bij Discovery Science en óók nog bij een bepaald programma, denk ik dat het niet aan de instellingen van de mediabox ligt of aan de tv, maar eerder aan het programma dat wordt bekeken.

Je kunt voor dat ene programma de audiovertraging wel anders instellen, maar dat betekent dat al het andere dat wordt bekeken dan out-of-sync is en zo blijf je natuurlijk bezig.

Geluid, beeld en ondertiteling worden via gescheiden kanalen bekeken en het gebeurt wel vaker dat deze kanalen niet synchroon lopen. Dat het bekeken programma uit 2013 komt lijkt me niet de oorzaak.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

@wimfrazer dit probleem heb ik ook tijdens terug kijken discovery science zowel op de mediabox next mini als op de ziggo go app. Echter intreseert het deze amateurs bij ziggo geen enkele moer en nemen ze alle tijd terwijl wij  elke maand betalen voor hun diensten die niet fatsoenlijk werken. Door die trage werkhouding bij ziggo word de maand waar wij voor betalen niet langer door en betalen we dus voor kwantiteit en een hoofdpijn.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 3874Posts
  • 353Oplossingen
  • 839Likes

Hi @wimfrazer en @Popeye-spinazie

Ik heb even navraag gedaan en er zijn meerdere meldingen die wel overeenkomen met hetgeen jullie omschrijven. Toevallig is er net het e.e.a. uitgevoerd waarmee men hoopt dit op te lossen. Willen jullie dit eens testen door bijvoorbeeld voor aankomende zaterdag een opname voor het betreffende programma in te plannen en deze later terug te kijken? De uitkomsten hoor ik graag!

Popeye-spinazie

Level 5
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hallo @Rikst,

Gaat dat toevallig ook over het probleem met dubbele ondertiteling bij movies & series of gaat het over het probleem met terug kijken discovery science of beide? Alvast bedankt

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 109Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Vanavond, 3 dec., was er geen uitzending van Aliens, the definitive guide op Disc. SCI. Daarom Alien Encounters opgenomen.  Bij deze opname beeld en geluid gelijk.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 12745Posts
  • 1053Oplossingen
  • 4957Likes

Het ging hier puur over het terugkijken bij Discovery Science, @Popeye-spinazie

Goed om te horen (lezen), @wimfrazer. Mocht je toch weer tegen iets aanlopen, laat het dan vooral weten! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic