wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Beeld en geluid niet synchroon op Discovery Science

Een tijdje ging het goed. Nu beeld en geluid weer niet synchroom. Zaterdag 19 nov. Disc Science 20.10 u. 

Zowel bij terugkijken van opgenomen programma en ook bij terugkijken via TV&Replay. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @wimfrazer en @Popeye-spinazie

 

Ik heb even navraag gedaan en er zijn meerdere meldingen die wel overeenkomen met hetgeen jullie omschrijven. Toevallig is er net het e.e.a. uitgevoerd waarmee men hoopt dit op te lossen. Willen jullie dit eens testen door bijvoorbeeld voor aankomende zaterdag een opname voor het betreffende programma in te plannen en deze later terug te kijken? De uitkomsten hoor ik graag!

Bekijk in context

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Vanavond, 3 dec., was er geen uitzending van Aliens, the definitive guide op Disc. SCI. Daarom Alien Encounters opgenomen.  Bij deze opname beeld en geluid gelijk.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @wimfrazer 

Kunt u uitleggen of u dit euvel alleen hebt bij Discovery Science of bij meerdere zenders. En is uw Mediabox Next rechtstreeks op uw TV aangesloten of zitten daar meer apparaten tussen?

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

TV is rechtstreeks aangesloten. Niet synchroom, voor zover ontdekt, alleen op Disc Science. Aliens, the definitive guide is een programma uit 2013. Al wat jaren oud dus. Kan dat de oorzaak zijn?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Wim C. heb jij nog een idee voor @wimfrazer

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Madelon en @wimfrazer omdat dit euvel zich alléén voordoet bij Discovery Science en óók nog bij een bepaald programma, denk ik dat het niet aan de instellingen van de mediabox ligt of aan de tv, maar eerder aan het programma dat wordt bekeken.

Je kunt voor dat ene programma de audiovertraging wel anders instellen, maar dat betekent dat al het andere dat wordt bekeken dan out-of-sync is en zo blijf je natuurlijk bezig.

Geluid, beeld en ondertiteling worden via gescheiden kanalen bekeken en het gebeurt wel vaker dat deze kanalen niet synchroon lopen. Dat het bekeken programma uit 2013 komt lijkt me niet de oorzaak.

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

@wimfrazer dit probleem heb ik ook tijdens terug kijken discovery science zowel op de mediabox next mini als op de ziggo go app. Echter intreseert het deze amateurs bij ziggo geen enkele moer en nemen ze alle tijd terwijl wij  elke maand betalen voor hun diensten die niet fatsoenlijk werken. Door die trage werkhouding bij ziggo word de maand waar wij voor betalen niet langer door en betalen we dus voor kwantiteit en een hoofdpijn.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @wimfrazer en @Popeye-spinazie

 

Ik heb even navraag gedaan en er zijn meerdere meldingen die wel overeenkomen met hetgeen jullie omschrijven. Toevallig is er net het e.e.a. uitgevoerd waarmee men hoopt dit op te lossen. Willen jullie dit eens testen door bijvoorbeeld voor aankomende zaterdag een opname voor het betreffende programma in te plannen en deze later terug te kijken? De uitkomsten hoor ik graag!

Popeye-spinazie

Level 5
  • 85Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Hallo @Rikst,

 

Gaat dat toevallig ook over het probleem met dubbele ondertiteling bij movies & series of gaat het over het probleem met terug kijken discovery science of beide? Alvast bedankt

wimfrazer
Topicstarter
Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes

Vanavond, 3 dec., was er geen uitzending van Aliens, the definitive guide op Disc. SCI. Daarom Alien Encounters opgenomen.  Bij deze opname beeld en geluid gelijk.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het ging hier puur over het terugkijken bij Discovery Science, @Popeye-spinazie

Goed om te horen (lezen), @wimfrazer. Mocht je toch weer tegen iets aanlopen, laat het dan vooral weten! 

Patrick197303

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Mmm, het is ondertussen nu juli 2023 en de beelden lopen nog steeds, weer, niet synchroon met elkaar...

 

Tijd voor een permanente korting, een flinke refund, of een andere gelijkwaardige zender want dit slaat nergens op, het speelt hier alweer een paar weken achtereen...

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Patrick197303 

Goed dat je even op de radar komt. Wij hebben namelijk de eerdere problemen met Lip Sync op Discovery afgemeld omdat door meerdere partijen het is opgelost en gevalideerd.

Jij geeft aan nog wel problemen te ervaren. Kun je dan ook aangeven of dit op Ziggo GO geldt of via de Mediabox?

Ervaar je Lip Sync issues bij een specifiek programma of bij allemaal?

Geldt dit alleen bij Live TV of bij Replay TV?

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

Sind zeker twee weken is het weer terug. En alleen via internet ZiggoGo. Kabel is wel goed. Weer even de stream herstarten?

Probleem is al sinds 29 juni 2023 bekend bij de helpdesk.

 

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dank voor het melden @sjoerd001

Je geeft nu aan dat het alleen op Ziggo GO speelt. Zou je mijn overige vragen ook nog willen beantwoorden? 🙂

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

@Jamyla 

Ik ervaart het alleen op discovery science. Het probleem is al vaker gebeurt en opgelost.

replay/terugkijken blijft het probleem.

 

Patrick197303

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jamyla,

 

Het gaat om het kijken op de Next Mini, het is de gehele dag door bij ieder programma wat er tot nu gekeken wordt in de laatste paar weekjes, ook de reclames hebben er last van, maar goed ik zit ook weer niet 24 uur per dag Discovery Science in de gaten te houden, want ik schakel gelijk weer door wanneer ik mij er aan zit te irriteren .

 

Het gebeurt bij live tv en ook bij het bekijken van programma's die ikzelf heb opgenomen, ook serie opnames die ik eerder bekeken had en in orde waren leken aangetast, het lijkt er ook sterk op dat het geluid iets te snel afgespeeld wordt want het klinkt vervormd. (Iets blikkerig?) 

 

Ik kijk net ook nog even wat stukjes programma terug via de televisiegids, en het programma wat mij gisteren deed besluiten om het toch even te melden (Trough The Wormhole) ziet er nu weer beter uit wat betreft het synchroon lopen beeld en geluid, het is nu niet een ruime seconde verschil, maar meer net een fractie van een seconde. En ook How The universe works van de dag ervoor loopt duidelijk beter met terugkijken via de gids dan toen het live uitgezonden werd. (Jammer genoeg heb ik de serie met opnames gisteren weggegooid, anders had ik nu die ook even kunnen bekijken of het vandaag beter zou lopen?)

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @Patrick197303  

Ik heb net een aantal programma's teruggekeken zoals Through the Wormhole op zowel Ziggo GO als de Mediabox maar daar kan ik geen problemen reproduceren met de lip sync. Zou je komende dagen eens willen testen en een log willen bijhouden?
Datum/Tijd:

Titel:

Replay TV of Live TV:

In geval van Live TV, speelt het dan ook op Replay TV?

 

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

@Jamyla 

 

Kijk onder andere gearchiveerde links

 

https ://community.ziggo.nl/t5/Archief/Wederom-Discovery-Science-geluid-haperig-en-beeld-niet-synchroon/m-p/1106234#M447652

 

en 

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Daar-gaan-we-weer-Geluid-of-Video-weg-of-niet-synchroon/m-p/11...

 

Oplossing is bekend. Waarom het wiel opnieuw uitvinden.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Dat klopt maar de problemen die er waren zijn sinds 3 juli opgelost. @sjoerd001 

Er zijn verder nog geen meldingen binnen gekomen dat hetzelfde euvel weer terug is. Dus zoeken we dit eerst op invidiueel niveau uit.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Patrick197303  Goedemorgen!

 

Vorige week heb ik je hier in dit topic nog om input gevraagd, maar niks meer van je vernomen.

Als het euvel nog steeds speelt, zou je dan de gevraagde informatie willen doorgeven?

Uitgelicht topic