Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds ik vorige week een samsung soundbar Q700B aangesloten heb op mijn TV Samsung QN93 BA55 heb ik het probleem dat het geluid achterloopt op het beeld. Het geluid kan ik wel vertragen via de settings in de Mediabox en de tv maar ik krijg het geluid niet synchroon. Ben al uren bezig geweest dit probleem op te proberen lossen, maar het lukt niet. De mediabox geluids vertraging staat op nu 0, maar zou eigenlijk nog meer naar de - moeten.
Ik heb de soundbar ook via een optische kabel aangesloten en ook nog via wifi gekoppeld (dit kan deze tv/soundbar) maar het helpt niets.
Zet ik mijn soundbar uit , via de speakers van de tv, dan loopt het geluid wel goed synchroon
Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?
mvg.
Frenske.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vandaag de HDMI kabels vervangen van media box next naar TV en van soundbar naar tv (e.arc) door nieuwste versie hdmi2.1. Alles is nu oké.
Bedankt iedereen voor alle hulp.
zorg ervoor dat de soundbar is aangesloten op de tv met de hdmi poort eARC als aanduiding
daar is hij op aangesloten!
hoe staat de geluidinstelling
welke instelling bedoel jij?
ik bedoelde de dolby geluid instelling
de next heeft nu alleen een hdmi aansluiting met de tv toch geen optical meer naar de soundbar
en zegt de soundbar echt eARC als je ze aanzet
ikzelf heb de volgende setup
mediabox next mini
QLED 4K 55Q74A
Cinematic Q-series soundbar HW-Q600B
en ik heb nergens last van lip sync problemen oid
Hier Philips Oled TV
Next mini aangesloten op 1e HDMI port van de TV
Sonos ARC soundbar aangesloten op 3e HDMI port met ARC
Geen enkel probleem
Hoi, ik heb een mediabox next via hdmi aangesloten op mijn samsung tv , de samsung soundbar HW-Q700B is aangesloten op de tv via een hdmi/arc poort. de tv geeft ook echt aan dat de soundbar via arc aangesloten is. Heb de hdmi kabel van mediabox naar tv al vervangen; helpt niet.
Als ik de op de mediabox de Dolby Audio setting op multichannel PCM zet, loopt het geluid wel synchroon. Geluid wordt dan wel veel zachter. Kan ik hier ook dolby mee ontvangen?
Alle andere geluidssettingen ( Dolby, volg signaal) veranderen hebben geen resultaat.
Ik snap dat je graag het uiterste qua geluid eruit wilt halen, @frenske 1. @robbo, zou jij nog eens mee willen kijken? Of misschien heeft @Ronihd nog een idee?
@Rikst schreef:
Ik snap dat je graag het uiterste qua geluid eruit wilt halen, @frenske 1. @robbo, zou jij nog eens mee willen kijken? Of misschien heeft @Ronihd nog een idee?
ik niet , sorry
@frenske 1 Op mijn Samsung tv ( tizen menu besturing ) heb je bij de instelling qua audio een functie digitale uitvoer. Hier bij mij eigenlijk idem wat ook bij de mb instelbaar is. Echter bij mij ook nog een functie genaamd "doorloop" . Selecteert deze als dit ook bij jou mogelijk is. Of test even uit dat bij andere functie mogelijkheden qua instelling tv verbetering biedt.
Hoi , als ik de funktie ""doorloop"" selecteer, dan lijkt het iets beter. Maar ik zie nog steeds iets verschil geluid en lipbeweging. Morgen wil ik de HDMI Kabels vervangen door de nieuwste versie, HDMI 2.1, misschien helpt dit.
Vandaag de HDMI kabels vervangen van media box next naar TV en van soundbar naar tv (e.arc) door nieuwste versie hdmi2.1. Alles is nu oké.
Bedankt iedereen voor alle hulp.
ahja
hdmi e.arc dus niet de gewone arc vereist hdmi 2.1 omdat hdmi 2.0 kabels niet genoeg bandbreedte hebben
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...