1
Vraag
2
Reacties
frenske 1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beeld en geluid niet synchroon i.c.m. Samsung soundbar Q700B

Sinds ik vorige week een samsung soundbar Q700B aangesloten heb op mijn TV Samsung QN93 BA55 heb ik het probleem dat het geluid achterloopt op het beeld.  Het geluid kan ik wel vertragen via de settings in de Mediabox en de tv maar ik krijg het geluid niet synchroon. Ben al uren bezig geweest dit probleem op te proberen lossen, maar het lukt niet. De mediabox geluids vertraging staat op nu 0, maar zou eigenlijk nog meer naar de - moeten.

Ik heb de soundbar ook via een optische kabel aangesloten en ook nog via wifi gekoppeld (dit kan deze tv/soundbar) maar het helpt niets.

Zet ik mijn soundbar uit , via de speakers van de tv, dan loopt het geluid wel goed synchroon

Iemand een suggestie hoe dit op te lossen?

mvg.

Frenske.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
frenske 1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag de HDMI kabels vervangen van media box next naar TV en van soundbar naar tv (e.arc) door nieuwste versie hdmi2.1. Alles is nu oké.

Bedankt iedereen voor alle hulp.

Bekijk in context

13 Reacties 13
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zorg ervoor dat de soundbar is aangesloten op de tv met de hdmi poort eARC als aanduiding

frenske 1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

daar is hij op aangesloten!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoe staat de geluidinstelling

frenske 1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

welke instelling bedoel jij?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik bedoelde de dolby geluid instelling 

de next heeft nu alleen een hdmi aansluiting met de tv toch geen optical meer naar de soundbar

en zegt de soundbar echt eARC als je ze aanzet 

 

ikzelf heb de volgende setup

mediabox next mini

QLED 4K 55Q74A

Cinematic Q-series soundbar HW-Q600B

 

en ik heb nergens last van lip sync problemen oid

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hier Philips Oled TV

Next mini aangesloten op 1e HDMI port van de TV

Sonos ARC soundbar aangesloten op 3e HDMI port met ARC

Geen enkel probleem 

frenske 1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ik heb een mediabox next via hdmi aangesloten op mijn samsung tv , de samsung soundbar HW-Q700B is aangesloten op de tv via een hdmi/arc poort. de tv geeft ook echt aan dat de soundbar via arc aangesloten is. Heb de hdmi kabel van mediabox naar tv al vervangen; helpt niet. 

Als ik de op de mediabox de Dolby Audio setting op multichannel PCM zet, loopt het geluid wel synchroon. Geluid wordt dan wel veel zachter. Kan ik hier ook dolby mee ontvangen?

Alle andere geluidssettingen ( Dolby, volg signaal) veranderen hebben  geen resultaat. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap dat je graag het uiterste qua geluid eruit wilt halen, @frenske 1. @robbo, zou jij nog eens mee willen kijken? Of misschien heeft @Ronihd nog een idee?

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Rikst  schreef:

Ik snap dat je graag het uiterste qua geluid eruit wilt halen, @frenske 1. @robbo, zou jij nog eens mee willen kijken? Of misschien heeft @Ronihd nog een idee?


ik niet , sorry

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@frenske 1 Op mijn Samsung tv ( tizen menu besturing ) heb je bij de instelling qua audio een functie digitale uitvoer. Hier bij mij eigenlijk idem wat ook bij de mb instelbaar is. Echter bij mij ook nog een functie genaamd "doorloop" . Selecteert deze als dit ook bij jou mogelijk is. Of test even uit dat bij  andere functie mogelijkheden qua instelling tv verbetering biedt.

frenske 1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi , als ik de funktie ""doorloop"" selecteer, dan lijkt het iets beter. Maar ik zie nog steeds iets verschil geluid   en lipbeweging. Morgen wil ik de HDMI Kabels vervangen door de nieuwste versie, HDMI 2.1, misschien helpt dit.

frenske 1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag de HDMI kabels vervangen van media box next naar TV en van soundbar naar tv (e.arc) door nieuwste versie hdmi2.1. Alles is nu oké.

Bedankt iedereen voor alle hulp.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ahja 

hdmi e.arc dus niet de gewone arc vereist hdmi 2.1 omdat hdmi 2.0 kabels niet genoeg bandbreedte hebben

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic