Nanoprobe

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beeld en geluid niet synchroom bij Philips 43PUS8807/12 i.c.m Humax 5200C

Onze TV ging kapot, nu een nieuwe Philips 43PUS8807/12. Niet super maar voldoende.

Alles gaat prima behalve het geluid. Er is vertraging vh geluid van bijna een seconde t.o.v. het beeld. Dat is niet te corrigeren want je kunt geluid alleen nog maar vérder vertragen. Op Humax en TV staat vertraging op nul. TV is verder digitaal doorgelust naar geluidsinstallatie. Als je die gebruikt, dezelfde vertraging. Humax warm en koud herstart en heeft alle updates, idem voor TV.

Ontdekking gedaan, als op de Humax in de audio instellingen 'stereo' wordt aan gezet is er geen probleem, wél als je Dolby digital aan zet. Op voorgaande TV's was dit nooit een issue. Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2989Posts
  • 151Oplossingen
  • 702Likes

En als je nou niet doorlust , maar de optische kabel rechtstreeks van humax naar denon verbindt ?

Overigens met 2.1 is er weinig reden om voor DD te kiezen ipv stereo.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6231Posts
  • 234Oplossingen
  • 4807Likes

Dag @Nanoprobe 

 


@Nanoprobe  schreef:

TV is verder digitaal doorgelust naar geluidsinstallatie.


Behalve uw Humax 5200C en uw Philips 43PUS8807/12 TV speelt er dus nog een ander apparaat mee in het verhaal. Wat bedoelt u precies met dat uw TV digitaal is doorgelust met uw geluidsinstallatie en wat is het merk en modelnummer van uw geluidsinstallatie?

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat 'doorlussen' betreft Toslink, optisch digitaal dus. Dat heeft geen invloed op het geheel want is één richtingsverkeer. Voor de volledigheid, het is een Denon S-102 geluidsinstallatie waarvan ik alleen dus nog de versterker gebruik, tuner is analoog(...), CD/DVD speler nooit echt best geweest. Maar het 2.1 geluid mag er zéker nog steeds wezen.

Het maakt ook niet uit of het aangekoppeld is of niet, en louter op de TV luidsprekers is er met Dolby 'aan' op de Humax veel vertraging met geluid. Ik lees her en der dat er wel meer Dolby problemen zijn met hetzelfde euvel, waar onze vorig tv's dus géén probleem mee hadden. Die vertraging is iets dat oploopt overigens, het begint nagenoeg synchroon en loopt steeds verder achter. Ik zit er aan te denken om die Humax sowieso weg te doen en te vervangen door een CI+. Mag de tv het zelf oplossen en met Ziggo GO als app op de tv kan ik toch terugkijken e.d., werkt perfect. Dank voor het reageren overigens.

youriy

Level 17
  • 2989Posts
  • 151Oplossingen
  • 702Likes

En als je nou niet doorlust , maar de optische kabel rechtstreeks van humax naar denon verbindt ?

Overigens met 2.1 is er weinig reden om voor DD te kiezen ipv stereo.

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Rechtstreeks gaat prima maar is geen permanente oplossing, de tv heeft ook nog andere audio output via de toslink... de Denon ondersteunt helaas niet HDMI-ARC van de tv anders was dat nog een optie. Dus ik ga denk ik maar voor de ci+. Ter zijde, de Denon is de s-302 ipv s-102 en maakt gebruik van Dolby Virtual Speaker, dat decodeert dolby echt en plaatst het geluid. Natuurlijk niet als 5.1 of 7.1 maar is wel zeer imponerend, geluid lijkt uit kamerhoge halve bol voor je te komen.

Ik vind het mooi genoeg geweest zo, dank voor je meedenken!

Nanoprobe
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ook dank voor het meedenken, ik stop met deze topic, lees evt verder.

Uitgelicht topic