1
Vraag
2
Reacties
Janet Smid

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beeld en geluid lopen niet synchroon

Sinds ik de next mini heb gemonteerd loopt het geluid van de tv en de soundbar niet synchroon, al 2x gebeld met ziggo maar nog geen oplossing 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Volgens mij heeft dit systeem slechts één HDMI (ARC) uitgang voor de TV en een optische ingang. En die optische uitgang heeft de Mediabox Next Mini niet.

Eén van de meest voor de hand liggende manieren is om de HDMI uitgang van de Mini aan te sluiten op de TV en een optische uitgang van de TV aan te sluiten op de soundbar.

 

Over het irritante niet synchroon lopen van beeld en geluid is het belangrijk eerst te weten of dit gebeurt bij alle uitzendingen, bij het bekijken van bewaarde opnames en bij streamingdiensten?

Bekijk in context

10 Reacties 10
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Janet Smid 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben.

Hoe heeft u de Mediabox Next Mini op uw soundbar en TV aangesloten en om welke soundbar gaat het (merk en typenummer)?

Janet Smid
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De next mini is via hdmi aangesloten. De soundbar is van Sony, SAW-WRT4.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Janet Smid  wim_c vraagt eigenlijk hoe de mini is aangesloten.

Gaat de mini via hdmi naar de soundbar en vanaf daar naar de tv?

of gaat de mini via hdmi naar de tv en de soundbar zelf ook via hdmi naar de tv?

Janet Smid
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 de mini gaat via hdmi naar de tv en de soundbar gaat ook via hdmi naar de tv 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Volgens mij heeft dit systeem slechts één HDMI (ARC) uitgang voor de TV en een optische ingang. En die optische uitgang heeft de Mediabox Next Mini niet.

Eén van de meest voor de hand liggende manieren is om de HDMI uitgang van de Mini aan te sluiten op de TV en een optische uitgang van de TV aan te sluiten op de soundbar.

 

Over het irritante niet synchroon lopen van beeld en geluid is het belangrijk eerst te weten of dit gebeurt bij alle uitzendingen, bij het bekijken van bewaarde opnames en bij streamingdiensten?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Janet Smid! Ben je inmiddels in de gelegenheid geweest om @Wim C. zijn reactie door te nemen en te testen? 

Janet Smid
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Inmiddels weer aangesloten met de optische kabel zoals Wim zei en dat werkt

Wimvi

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, ik wil toch graag hierop reageren. Ik had eerst ziggo tv en internet van xs4all . Toen geen synchroproblemen met mijn tv en sonos surround sound installatie. Nu alles op ziggo en tv aansluiting via next mini. ( hdmi aangesloten op tv) . De sonos soundbar is via de optische uitgang van de tv aangesloten. ( geen andere mogelijkheid) .

als ik het geluid ( via next mini menu) op dolby 5.1 ( klinkt het meest ruimtelijk) zet loopt het geluid net achter op het beeld terwijl de audiovertraging zowel op de next als de sonos op minimaal staat ( 0 ms). Voor Alle uitzendingen , live, replay en opgenomen programma's. 
dolby uitgeschakeld of Netflix buiten de Next om geeft wel een synchroon geluid.

Graag jullie mogelijke oplossing hiervoor mét behoud van dolby 5.1

groet,

 

Wim

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Wimvi bedankt voor het delen van je ervaring. En met de apparatuur wil je natuurlijk optimaal kunnen genieten van je diensten.

Heeft @Wim C. misschien een aanvullende tip ter beschikking? 

Guitarra

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Misschien heeft de TV een instelling zoals audio through of iets dergelijks? Mijn Samsung TV heb ik na lange tijd vanalles uit te hebben geprobeerd op de audio-instelling "doorloop" gezet en dat werkte . Oef.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic