1
Vraag
2
Reacties
drabber1

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beeld en geluid lopen niet synchroon op LG OLED als tv langer aan staat

We hebben sinds kort een Next Mini en alles gaat prima, behalve dat het geluid en beeld niet synchroon lopen. Als de tv net aan is, is het oké. Maar als de tv langer aan staat, wordt de afwijking steeds groter. 

Wat is er aan te doen?

 

Het geluid gaat net als het beeld direct van de next mini via de tv. Dolby staat uit.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
drabber1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gebruiken andere hdmi-ingang heeft het probleem voor het grootste deel verholpen, nu is het acceptabel.

Bekijk in context

15 Reacties 15
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @drabber1

Bijna alles gaat prima 😉 Beeld en geluid dat niet synchroon loopt is wel echt irritant.  Heb je dit enkel met Live TV kijken of ook bij bijvoorbeeld opnames? Heb je de mini draadloos of bekabeld verbonden met je modem?

drabber1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Opnames maken doen we niet, zit niet in ons abo.

Terugkijken doen we wel eens, maar nooit lang achter elkaar.

De mini is via een kabel met het modem verbonden

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dan houden we de focus op het Live TV kijken. Begrijp ik goed dat je het geluid afspeelt via de TV, of gebruik je externe geluidsapparatuur?

drabber1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

In mijn vraag stond al dat het geluid direct de tv in gaat

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het was puur een check, @drabber1 Synchronisatie problemen treden nu eenmaal vaker op als er externe apparatuur gebruikt wordt. Heb je ook een andere HDMI kabel getest tussen de TV en de box? @anoniemforum en @Dave!, willen jullie ook eens meekijken? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@Rikst  hoop dat de tips voor @drabber1  hier misschien bij zit.

 

Als er nog een versterker of Sound Bar, of andere Sonos, JBL etc tussen zit, zou je dit met een Optische Audiolkabel van de TV naar de versterker/Soun bar andere surround systeem kunnen oplossen.

Je kan ook de Homeknop indrukken dan naar tandwiel op rechts dan naar tabblad Beeld en Geluid en kies Audio vertraging, deze staat standaard op 0 en kan instellen.

 

Wat is bij Beeld en Geluid je HDMI Resolutie > hier staat hij standaard op 4K - is die van jou ook 4K of staat ie automatisch.

 

Anders even je TV van de stroom

Je mini van de stroom

En ik zag dat UTP naar je modem ging, 

Herstart eerst je modem na 30 seconde weer op de stroom, als ie online is circa 15 minuten zet je de TV weer op de stroom en daarna je Next Mini en dan zou het weer moeten werken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

je gebruikt dus de speakers van de tv zelf ?

of zit er nog een soundbar aan de tv ?

 

welk merk type tv ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

@anoniemforum  schreef:

je gebruikt dus de speakers van de tv zelf ?

of zit er nog een soundbar aan de tv ?

 

welk merk type tv ?


@anoniemforum  Lees eens goed en daarna mijn tekst 😉

WEV

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier heb hetzelfde probleem.
Hoe langer de tv aanstaat hoe groter de afwijking. Na een zenderwisseling of even van de stroom af is het weer een klein poosje goed.
TV Samsung QE55QN95
LG Home surroundset

Humax HDR 5200C

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

@WEV 

dit topic ervaart TS (topic starter) het probleem bij de next mini,

 

gezien je het probleem ervaart op de Humax HDR 5200C kun je het beste een eigen topic aanmaken

zo houden we de community overzichtelijk 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@drabber1 Heb je nog tijd gevonden om de tips van @Rikst en @Dave! te testen? 

Super frustrerend dat het probleem ook bij jou speelt @WEV. Omdat het om een andere box gaat, sluit ik me aan bij @anoniemforum zijn antwoord. Hiervoor mag je een eigen topic aanmaken waar er natuurlijk met je wordt meegedacht. Alvast bedankt!

Senilicus

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ik weet niet of je dit op de Next Mini kunt corrigeren, (Ik heb niet zo een ding). maar op de meeste recente TV's kun je voor dit soort problemen in de settings een delay invoeren om dit soort synchronisatie problemen op te lossen.

drabber1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

modem uitzetten heeft niet geholpen; delay geluid ook niet

andere hdmi ga ik nog proberen van het weekend, maar kleine kans dat het helpt want gebruik nu de hdmi die bij de next mini door ziggo werd geleverd meerdere reageerders

 

verder valt mij op dat mijn info slecht gelezen wordt door

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goed dat je de HDMI kabel ook gaat uitsluiten. Test het dan ook gelijk op een andere HDMI poort van je tv en reset eventueel je tv door deze een seconde of 10 stroomloos te maken. 

drabber1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gebruiken andere hdmi-ingang heeft het probleem voor het grootste deel verholpen, nu is het acceptabel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic