Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb mijn mediabox next, tv en yahama reciever met hdmi kabels verbonden. Mijn probleem is nu dat het spreek geluid niet gelijk loopt met het beeld. Correctie vie mediabox next helpt niet kan alleen maar plus en dus slechter . Min instellen kan niet.
Vraag is een optische kabel tussen tv en yamaha de mogelijke oplossing?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik veel gehad aan de hulp van Wim en alle andere leden die op mijn verzoeken hebben gereageerd.
Samen met samsung is het gelukt mijn probleem op te lossen,
zij hebben op afstand in de tv gekeken en de HDMI gereset, daarna was het probleem opgelost.
Allen hartelijk dank voor jullie inzet, en een goed 2023.
Kasparov
Dag @Kasparov
Welke Yamaha receiver (modelnummer) heeft u?
Kunt u ook uitleggen hoe uw Mediabox Next is verbonden met uw Yamaha receiver en uw TV?
|
Wim,
Ik snap weinig van hoe ik moet antwoorden, ik probeer het nogmaals
Mijn Med box next is direct aangesloten met een ziggo hdmi kabel naar mijn Samsung tv, die is weer met hdmi aangesloten op mijn yamaha RX-S602 reciever.
Dat werkt prima via de afstandbediening van de next box.
Alleen heb ik last van het niet syngron lopen van spraak met de mondbeweging op tv.
Corrigeren in het menu van de next box werkt niet.
Dank voor je reactie, ben benieuwd naar de oplossing.
Als ik het goed begrijp loopt het geluid dus achter op het beeld. Dus eerst hoort u iemand praten, en daarna pas gaan de lippen bewegen? Of andersom?
En als je de next via de receiver op de tv aansluit?
zo erg is het ook niet. Je ziet dat het geluid net niet gelijk loopt met de mond beweging.
Het is moeilijk in te schatten of het geluid voor of net na loopt
Kreeg van en Ziggo man in de winkel het advies om tv en receiver met optische kabel aan te sluiten.
Nog niet geprobeert.
Bijgaand mijn wijze van aansluitingen.
Dat heb ik eerder gedaan , maar dan kan ik niet met de afstandsbediening van de next in een keer de drie app
aanzetten. dan eerst de Yamaha aanzetten met zijn afstandbediening en dan de rest met de ziggo afst bed.
Dus weer met twee afst. bed. en daar wilde ik van af.
Bijgaand de huidige wijze van aansluiting.
Bijgaand de huidige wijze van aansluiten.
Volgens deze methode kan ik alle drie de apparaten, Samsung, Media box next en Yahama receiver met de afstandsbediening van de Media Box Next in een keer aanzetten. Dat werkt prima, alleen bij spraak zie je dat het geluid net niet synchroon is met het beeld (mondbeweging!)
Zou hem eerst aansluiten op de receiver en van de receiver naar de tv.
Hallo,
Een veel voorkomend probleem met de Next.
Dit soort problemen worden vaak veroorzaakt, doordat het 'bewerken' van het audio signaal, minder lang duurt dan het 'bewerken' van het beeld signaal. Vaak is het niet met zekerheid te zeggen wat de oplossing is, vaak is het gewoon een kwestie van proberen.
volgens het schema, gaat het signaal van de Next <> Q64 <> RX-S602. Kan u het geluid niet iets synchroon krijgen m.b.v. de tv instellingen?
Misschien werkt Next <> RX-S602 <> Q64 wel beter?
"...Vraag is een optische kabel tussen tv en yamaha de mogelijke oplossing?..."
Ja, dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn, want zowel de Next als de RX-S602 heeft een optisch aansluiting.
Ps. Zet u het geluid van de tv wel uit, als u het geluid via de versterker laat horen?
@Kasparov schreef:Dat heb ik eerder gedaan , maar dan kan ik niet met de afstandsbediening van de next in een keer de drie app
aanzetten. dan eerst de Yamaha aanzetten met zijn afstandbediening en dan de rest met de ziggo afst bed.
Dus weer met twee afst. bed. en daar wilde ik van af.
Bijgaand de huidige wijze van aansluiting.
Maar...loopt het geluid dan wel synchroon?
Dag @Kasparov
De oplossing die bij mij het best werkt is de Mediabox Next via HDMI aansluiten op de receiver en de HDMI-OUT van de receiver aansluiten op de TV.
Dat betekent dat zowel geluid als beeld via de receiver naar de TV lopen en dan is een optische audiokabel (TosLink) niet nodig. Als u een 4K TV hebt, dan moet uw Yamaha RX-S602 wèl 4K ondersteunen.
Ik jouw suggesties na en zal de verbinding wijzigen zoals je aangeeft.
Ik hoop wel dat ik dan wel alles met een (ziggo) afstandbediening kan aanzetten.
Ik hou je op de hoogte.
Toch nog een vraag, waar kan ik de tv het beste aansluiten.? Zit nu op 4 ARC is aansluiting op hdmi 1 beter?
Dank voor jouw reactie. Ik kan geluid niet via tv synchroniseren dat werkt niet.
Ik ga de aansluit suggesties, die ook van andere kreeg uit proberen. Ook de optischekabel zal ik uitproberen .
@Kasparov schreef:Toch nog een vraag, waar kan ik de tv het beste aansluiten.? Zit nu op 4 ARC is aansluiting op hdmi 1 beter?
Hallo,
HDMI Arc ( Audio Return Channel ) is een normale HDMI poort, die echter een extra 'uitgang' heeft, namelijk om het geluid vanaf de tv naar de versterker te kunnen sturen.
Voor de signalen naar de tv, maakt het niet uit welke HDMI u gebruikt, daarvoor kan u 1 t/m 4 gebruiken.
hallo Wim,
Op internet wat gegoogeld en dan bij jullie dat de meegeleverde hdmi kabel bij de Next oorzaak van mijn probleem kan zijn.
Als dit een 1.4 is {?} dan zou de oplossing een 2.0/2.1 kabel kunnen zijn.
Ik kan op de huidige kabel niet zien welke dat is.
mijn Yahama staat ingesteld op 4k en tv is dat ook.
Graag jouw reactie.
Heb je al geprobeerd om in de TV instellingen alle 'beeldverbeterings' functies zoveel mogelijk uit te zetten? Deze functies geven altijd een (kleine) vertraging van het weergegeven beeld. Veel Tv's hebben ook een zogenaamde "game-modus" die bedoeld is om deze vertraging zo klein mogelijk te houden.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk niet dat de versie HDMI kabel daar invloed op heeft.
Om beter te zien of je geluid voor of achter loopt, zou je dit YouTube videootje kunnen gebruiken:
@Kasparov heb je iets aan de tips van @z-user015? 😄
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...