1
Vraag
2
Reacties
Kasparov

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Beeld en geluid lopen niet synchroon i.c.m. Yahama receiver

Ik heb mijn mediabox next, tv en yahama reciever met hdmi kabels verbonden. Mijn probleem is nu dat het spreek geluid niet gelijk loopt met het beeld. Correctie vie mediabox next helpt niet kan alleen maar plus en dus slechter . Min instellen kan niet.

Vraag is een optische kabel tussen tv en yamaha de mogelijke oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik veel gehad aan de hulp van Wim en alle andere leden die op mijn verzoeken hebben gereageerd.

Samen met samsung is het gelukt mijn probleem op te lossen,

zij hebben op afstand in de tv gekeken en de HDMI gereset, daarna was het probleem opgelost.

Allen hartelijk dank voor jullie inzet, en een goed 2023.

 

Kasparov

Bekijk in context

37 Reacties 37
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Kasparov 

Welke Yamaha receiver (modelnummer) heeft u?

Kunt u ook uitleggen hoe uw Mediabox Next is verbonden met uw Yamaha receiver en uw TV?

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
 
 
Kasparov_0-1668453824273.png

 

 

Hi Kasparov,

 

Wim C. (Super Expert) heeft je genoemd in een reactie. Doe hieronder mee aan het gesprek:


 

Re: Beeld en geluid lopen niet synchroon i.c.m. Yahama receiver

 


Ziggo Community heeft dit bericht verzonden naar kcvdmark@gmail.com.
Je ontvangt deze e-mail omdat je bent @vermeld.

Om te bepalen welke e-mails we je sturen, ga je naar om je instellingen voor abonnementen en meldingen te beheren of je abonnement op te zeggen.
Afmelden | Mijn Ziggo | Ziggo Community

Ziggo B.V., mede handelend onder de naam Ziggo, statutair gevestigd te Utrecht, KvK 62393944.

Kijk uit voor phishing: internetcriminelen vissen met valse e-mails naar uw privégegevens. Ziggo vraagt nooit naar persoonlijke gegevens via e-mail. Check hier hoe u phishing herkent en voorkomt.
 
 
Kasparov_1-1668453824277.gif

 

 
 
Hallo Wim,
 
Mijn Mediabox next is met een HDMI KABEL ( van Ziggo) op mijn Samsung tv, en van deze met een HDMI naar mijn Yamaha RX-S602  reciever.
Dit werkt goed. Met de afstandbediening  van de Med next kan ik alles regelen.
Alleen zie je dat het gesproken geluid niet gelijk loopt met de mond beweging.
 
Dank voor de reactie.
 
Kasper (Kasparov)
 


Op ma 14 nov. 2022 19:15 schreef Ziggo Community <community@ziggo.com>:
Tekst uit oorspronkelijke berichten tonen
 
Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Wim,

Ik snap weinig van hoe ik moet antwoorden, ik probeer het nogmaals

Mijn Med box next is direct aangesloten met een ziggo hdmi kabel naar mijn Samsung  tv, die is weer met hdmi aangesloten op mijn yamaha RX-S602  reciever.

Dat werkt prima via de afstandbediening  van de next box.

Alleen heb ik last van het niet syngron lopen van spraak met de mondbeweging op tv.

Corrigeren in het menu van de next box werkt niet.

 

Dank voor je reactie, ben benieuwd naar de oplossing.

z-user015

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Als ik het goed begrijp loopt het geluid dus achter op het beeld. Dus eerst hoort u iemand praten, en daarna pas gaan de lippen bewegen? Of andersom?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

En als je  de next  via de receiver op de tv aansluit? 

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

zo erg is het ook niet. Je ziet dat het geluid net niet gelijk loopt met de mond beweging. 

Het is moeilijk in te schatten of het geluid voor of net na loopt

Kreeg van en Ziggo man in de winkel het advies om tv en receiver met optische kabel aan te sluiten.

Nog niet geprobeert.

Bijgaand mijn wijze van aansluitingen.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dat heb ik eerder gedaan , maar dan kan ik niet met de afstandsbediening van de next in een keer de drie app

aanzetten. dan eerst de Yamaha aanzetten met zijn afstandbediening en dan de rest met de ziggo afst bed.

Dus weer met twee afst. bed. en daar wilde ik van af.

Bijgaand de huidige wijze van aansluiting.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bijgaand de huidige wijze van aansluiten.

Volgens deze methode kan ik alle drie de apparaten, Samsung, Media box next en Yahama receiver met de afstandsbediening van de Media Box Next in een keer aanzetten. Dat werkt prima, alleen bij spraak zie je dat het geluid net niet synchroon is met het beeld (mondbeweging!)

GL068

Level 3
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zou hem eerst aansluiten op de receiver en van de receiver naar de tv.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Een veel voorkomend probleem met de Next.

Dit soort problemen worden vaak veroorzaakt, doordat het 'bewerken' van het audio signaal, minder lang duurt dan het 'bewerken' van het beeld signaal. Vaak is het niet met zekerheid te zeggen wat de oplossing is, vaak is het gewoon een kwestie van proberen.

volgens het schema, gaat het signaal van de Next <> Q64 <> RX-S602. Kan u het geluid niet iets synchroon krijgen m.b.v. de tv instellingen?

Misschien werkt Next <> RX-S602 <> Q64 wel beter?

"...Vraag is een optische kabel tussen tv en yamaha de mogelijke oplossing?..."
Ja, dat zou inderdaad ook een oplossing kunnen zijn, want zowel de Next als de RX-S602 heeft een optisch aansluiting.


Ps.  Zet u het geluid van de tv wel uit, als u het geluid via de versterker laat horen?

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Kasparov  schreef:

Dat heb ik eerder gedaan , maar dan kan ik niet met de afstandsbediening van de next in een keer de drie app

aanzetten. dan eerst de Yamaha aanzetten met zijn afstandbediening en dan de rest met de ziggo afst bed.

Dus weer met twee afst. bed. en daar wilde ik van af.

Bijgaand de huidige wijze van aansluiting.


Maar...loopt het geluid dan wel synchroon?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Kasparov 

De oplossing die bij mij het best werkt is de Mediabox Next via HDMI aansluiten op de receiver en de HDMI-OUT van de receiver aansluiten op de TV.
Dat betekent dat zowel geluid als beeld via de receiver naar de TV lopen en dan is een optische audiokabel (TosLink) niet nodig. Als u een 4K TV hebt, dan moet uw Yamaha RX-S602 wèl 4K ondersteunen.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Ik jouw suggesties na en zal de verbinding wijzigen  zoals je aangeeft.

Ik hoop wel dat ik dan wel alles met een (ziggo) afstandbediening  kan aanzetten.

Ik hou je op de hoogte.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Toch nog een vraag, waar kan ik de tv het beste aansluiten.?  Zit nu op 4 ARC is aansluiting op hdmi 1 beter?

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Dank voor jouw reactie. Ik kan geluid niet via tv synchroniseren dat werkt niet.

Ik ga de aansluit suggesties,  die ook van andere kreeg uit proberen. Ook de optischekabel zal ik uitproberen .

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Kasparov  schreef:

Toch nog een vraag, waar kan ik de tv het beste aansluiten.?  Zit nu op 4 ARC is aansluiting op hdmi 1 beter?


Hallo,

HDMI Arc ( Audio Return Channel ) is een normale HDMI poort, die echter een extra 'uitgang' heeft, namelijk om het geluid vanaf de tv naar de versterker te kunnen sturen.

Voor de signalen naar de tv, maakt het niet uit welke HDMI u gebruikt, daarvoor kan u 1 t/m 4 gebruiken.

Kasparov
Topicstarter
Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

hallo Wim,

Op internet wat gegoogeld en dan bij jullie dat de meegeleverde hdmi kabel bij de Next oorzaak van mijn probleem kan zijn.

Als dit een 1.4 is {?} dan zou de oplossing  een 2.0/2.1 kabel kunnen zijn.

Ik kan op de huidige kabel niet zien welke dat is.

mijn Yahama staat ingesteld  op 4k en tv is dat ook.

Graag jouw reactie.

z-user015

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Heb je al geprobeerd om in de TV instellingen alle 'beeldverbeterings' functies zoveel mogelijk uit te zetten? Deze functies geven altijd een (kleine) vertraging van het weergegeven beeld. Veel Tv's hebben ook een zogenaamde "game-modus" die bedoeld is om deze vertraging zo klein mogelijk te houden.

 

Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk niet dat de versie HDMI kabel daar invloed op heeft.

 

Om beter te zien of je geluid voor of achter loopt, zou je dit YouTube videootje kunnen gebruiken:

https://youtu.be/ucZl6vQ_8Uo

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

@Kasparov heb je iets aan de tips van @z-user015? 😄 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic