1
Vraag
2
Reageer en help mee
sgielen

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beeld en geluid lopen niet synchroon bij Eurosport.

Het geluid op Eurosport loopt niet synchroon met het beeld, er zit een tijdsvertraging op.

Wie kan dat verhelpen?

13 Reacties 13
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@sgielen Het is mogelijk om via de afstandsbediening (HUIS) INSTELLINGEN /  BEELD EN GELUID / AUDIO vertraging ... de synchronisatie aan te passen.

Mvg

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5192Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

Als het alleen Eurosport is dan kan het ook in de bron zitten. De bekende geluids issues hebben meestal het Dolby Digital geluid als oorzaak. Dat zal bij Eurosport niet spelen. wel kan het voorkomen dat de optie "Altijd DD" aanstaat waardoor je toch in "nep" DD luistert. Dan kan het helpen om de "Volg" optie te kiezen bij de audio keuze.

 

Als er een voorbeeld is waarin het geluid niet in-sync is dan hoor ik dat graag en zal kijken of het bij mij ook uit sync is. Liefst een tijd in het programma zodat ik dat via Replay kan opzoeken.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @sgielen, van harte welkom hier op de Community!

 

Echt lekker genieten van een programma op Eurosport is er momenteel niet bij. Ik kan mij voorstellen dat het razend irritant is wanneer het beeld en geluid niet synchroon met elkaar lopen. Goed dat je de Community hebt gevonden om je te helpen dit probleem op te lossen. 

 

Had je de berichten van @Ferdy Bossy en @bloemen64 ook gezien? Heb je aan hun tips en uitleg wat gehad? 

EVrijsen

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb hetzelfde probleem. En ik heb Dolby Audio uitgeschakeld staan.

En vertraging aanpassen ga ik niet doen want het is alleen bij Eurosport.

C0re

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat is bij Eurosport helaas vaker. Als je het geluid op Engels zet is het niet. Ik vermoed dat de oorzaak bij Eurosport ligt.

EVrijsen

Level 3
  • 16Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Je hebt gelijk. Wanneer ik het geluid op Engels zet is er geen vertraging.
Mocht ik de vertraging in het Nederlands vervelend vinden zet ik het geluid wel op Engels.

Dank je.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@C0re Da's slim, vreemd dat de technici bij Eurosport dit zelf niet opvalt.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@sgielen ik meng me ook even in dit interessante gesprek. Kan je iets met de tips en adviezen?

sgielen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beetje late reactie, maar bedankt voor de suggestie. Hoewel ik dit geen juiste oplossing vind. In andere reacties gaat het over de bron. Voorlopig zet ik de audio op Engels, daarmee is het probleem weg, maar wel een rare oplossing.

sgielen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de reactie, het is alleen op Eurosport 1, kanaal 20. Ik heb DD uit staan, en bij Volg is er ook een tijdsvertraging. En volgens mij is het alleen bij de Australian Open uitzendingen.

sgielen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Marije, 

Hun tips zijn helaast niet bruikbaar. Ik snap niet dat Ziggo of samen met Eurosport dit niet oplost. Dit is vaker voorgekomen en later was het weg. Het probleem is alleen, voor zover ik weet, bij uitzendingen van de Australian Open.

sgielen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het werkt alleen als je de audio op Engels zet. Ik snap niet dat Ziggo en/of samen met Eurosport dit niet oplost.

Voor zover ik weet is het alleen tijdens de uitzendingen van de Australian Open.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dankjewel voor je terugkoppelingen, @sgielen. Gelukkig dat je het probleem nu tijdelijk hebt weten te omzeilen door deze op Engels in te schakelen. Voor zover ik jou begrijp ging het nu alleen om uitzendingen van de Australian Open. Die is nu afgelopen. Wil je het voor andere programma's die je op Eurosport kijkt ook in de gaten houden? Als je het probleem blijft ervaren met ook andere programma's, dan kunnen we hier verder naar onderzoeken. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic