Renss
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beeld en geluid loopt niet synchroon

Mijn beeld en geluid lopen niet synchroon. 

ik heb een mediabox next, een Samsung 4K tv en een Samsung soundbar. 
de next zit aangesloten op me tv, de soundbar gaat via de ARC naar me tv.

nu loopt het beeld voor op het geluid dus spelen met de audiovertraging heeft geen zin. 

iemand hier een idee met hoe dit opgelost kan worden? 

6 Reacties 6
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2264Reacties
  • 194Oplossingen
  • 269Likes

Hoi @Renss 

Welkom hier op de Community! Dat is nogal storend bij het TV kijken. Weet je ook of dit ook speelt als je het geluid rechtstreeks op de TV afspeelt? En staat Dolby uit- of aan op de Mediabox Next?

Renss
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Als het geluid via de tv speakers gaat is er niks aan de hand. 
volgens mij maakt het niet uit of de dolby uit of aan staat. Het blijft hetzelfde. 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7297Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2266Likes

Renss wrote:

Als het geluid via de tv speakers gaat is er niks aan de hand. 
volgens mij maakt het niet uit of de dolby uit of aan staat. Het blijft hetzelfde. 

Hi,

Hierbij ga ik er van uit dat je de soundbar wel aangesloten hebt zitten ? 

Heb je de mogelijkheid om een glasvezel kabeltje aan te sluiten tussen de TV en de soundbar ipv een hdmi ? 

Zo ja probeer dat even uit.

Renss
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Die is aangesloten dan ja. Met glasvezel bedoel je een optische kabel? Die optie is er wel maar ik vind de kwaliteit van het geluid een stuk minder dan. 

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7297Reacties
  • 272Oplossingen
  • 2266Likes

Renss wrote:

Die is aangesloten dan ja. Met glasvezel bedoel je een optische kabel? Die optie is er wel maar ik vind de kwaliteit van het geluid een stuk minder dan. 

Ik bedoel idd optisch , er zou geen verschil hoorbaar moeten zijn.

Mijn set is ook met optisch aangesloten en ik hoor geen verschil tussen optisch en hdmi  , via Bose 700 soundbar 

The Fons
Gedreven Raadgever
  • 372Reacties
  • 13Oplossingen
  • 348Likes

Ik heb de Next via HDMI aangesloten op Samsung tv. Dan heb ik de tv optisch aangesloten op mijn reciever.  In deze opstelling loopt het geluid vooruit maar dat is wel te veranderen door audio delay op 100m/s op de tv te zetten. Het voordeel in deze opstelling is dat alle op de tv aangesloten apparatuur nu over de reciever gaat. Voorheen had ik hetzelfde probleem als ts dat het beeld eerder was dan het geluid. Geluidskwaliteit is op deze wijze prima, het is een omweg maar het werkt naar behoren.