Ik heb Sound of Music gehuurd via Pathé thuis. Wanneer ik deze start, loopt het geluid en beeld flink uit. Dan hebben we het over een complete zin.
Hoe los ik dit op? De mediabox levert geen mogelijkheid om dit te vertragen. Ik heb geprobeerd om alleen mijn Android te laten afspelen en dan valt ineens het geluid compleet uit.
Wie kan helpen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mediabox of next mini.
Ik weet dat in de next mini de synchronisatie van beeld met geluid is in te stellen. Ben er niet zo lang geleden zelf nog geweest.
Hallo @pnauta , wat irritant dat je niet volledig kon genieten van deze Pathé film. Goed dat je hierover een topic hebt aangemaakt.
Ik begrijp uit je topic dat je deze problemen met het geluid alleen hebt met deze specifieke film van Pathé Thuis. Het reguliere televisie kijken en via andere apps loopt het beeld & geluid wel goed? Als dat wel goed loopt, weten we dat we ons alleen hoeven te concentreren op de Pathé uitzendingen en dan helpt het aanpassen van de algemene instellingen ook niet.
Het is mogelijk dat er een fout zit in deze ene film bij Pathé. Heb de laatste tijd ook andere films besteld via via Pathé? Op de website van Pathé zag ik deze tips. Heb je deze vrijdag ook doorgenomen?
Ik kan de film van Pathé prima op de Android afspelen, totdat de Ziggo Medianext roet in het eten gooit en het geluid overneemt.
Dus dacht ik, dan maar toch Ziggo laten afspelen. En dan gaat geluid synchronisatie compleet fout. En we hebben het niet over een klein beetje, maar seconden. Dit is gewoon niet te doen. En de Ziggo app biedt geen mogelijkheid om dit te fixen. Waarom niet?
Nee, dit is gewoon niet wat de Ziggo zou moeten bieden en dan ook nog tussen Ziggo en Pathé gaan vingerwijzen helpt niet. Ik heb de film gehuurd maar kan het met goed verzoen niet afspelen. Dus ik ben gestopt.
Ik heb niet zo lang meer om hiervan te genieten, zonder in detail te treden. Maar dit had ik graag nog een keer te zien, maar dit lijkt me niet gegund.
Hi @pnauta,
Ik kan mij voorstellen dat je deze film graag nog eens wilt zien. Ik kwam er achter dat deze film ook te bekijken is via Disney+. Ik heb dus meteen besloten je voor een bepaalde tijd Disney+ gratis te geven. Het stopt automatisch, dus daar hoef jij je geen zorgen over maken.
Ik wens je veel kijkplezier.
Hallo Roland,
Dit wordt meer bizar per dag. Ik had een probleem: ik wilde Sound of Music kijken, probeerde dat zonder Media Next maar na een paar minuten prima te hebben gefunctioneerd, viel het geluid weg doordat de Media Next mijn geluid overnam.
Dus, toch maar de Ziggo doos aangezet. Via Pathé Thuis geprobeerd, maar die liep hopeloos voor / achter tussen geluid en beeld. Alleen: geen enkele mogelijkheid om beeld en geluid te synchroniseren. Er zo lang mee aan het prutsen geweest dat de Pathé Thuis film, die 48 uur geldig zou moeten zijn, inmiddels verlopen is. Ik kreeg uiteindelijk van jullie kant de aanbod om het via Disney Plus te kijken, gratis en zonder doorlopend abbonnement naar deze ene film te kijken.
Nu krijgen we ineens de melding dat we een jaar abonnement op Ziggo hebben, die we dus niet meer kunnen annuleren? Ik ga wat verklappen: vanwege een ernstige ziekte leef ik dan niet eens meer! (sorry, ik kan het niet mooier maken) Kunnen we dit verhaal gewoon terugdraaien, en dan koop ik wel een DVD? En de vraag: hoe moeilijk kan dit allemaal zijn?
Goh jeetje, ik lees je bericht en val er even zo stil van dat ik niet goed weet hoe ik hierop moet reageren.
Wat lijkt het me een vreselijke gedachte om dat nu al te weten, en daar dus ook mee geconfronteerd te worden 😞
UIteraard had het gratis Disney+ pakket niet geactiveerd moeten worden in combinatie met een nieuw contract. Dat ga ik voor je herstellen ❤️
Heel veel sterkte gewenst de komende tijd.
Hoi Jamyla,
Bedankt voor de actie die genomen is. Ik zie dat de normale doorlopende Ziggo account teruggezet is.
Maar ik zie dat de Pathé Thuis aankoop weer is afgelopen zonder dat ik de film Sound of Music kan afkijken. En bovendien werkte het in de eerste instantie al niet, een seconde tijdsynchronisatie, dat is niet te doen. Deze oplossing, Disney+ was om deze ene film te kijken. Meer vraag ik niet. Maar hoe kijk ik nu deze film, zonder een abbonnement, zonder jaarcontract? Ik bedoel, ik was al 4 euro verder om deze film gewoon eenmalig te kunnen afkijken, maar ben dus al 4 euro kwijt, maar de film heb ik nog steeds niet gezien.
Wie weet een oplossing?
Peter
(BTW, het leven is leuk, zit er niet over in!)
Intussen zijn we een dag verder. Nog steeds kan ik Sound of Music niet kijken. En de huur van de film bij Pathé Thuis is afgelopen, 4 euro voor niets. Hoe kan ik vanavond deze film kijken?
Ah gossie @pnauta Het zit zo ook niet echt mee! De synchronisatie is waarschijnlijk een probleem bij Pathé. Maar dat Disney+ nu ook niet werkt, ligt aan ons.
Je had het zelf al over de optie om een DVD te kopen. Dit voelt bijna wat ouderwets, maar inmiddels lijkt dit in dit verhaal wel een betrouwbare optie.
Als je dit lukt, laat het gerust weten en ik regel wat rondom de kosten van de DVD en de mislukte Pathé aankoop. Dan helpen we je toch graag rondom de kosten die je ervoor moet maken/ al gemaakt hebt 🙂
Het wordt nog erger. We hebben nu de DVD gekocht. Dus dat gaat los van Ziggo. Dus die ga ik kijken.
Maar, na 4 euro betaald te hebben, maar niet gezien, omdat die compleet het niet werkt, zie ik nog steeds kosten. We zien 80,74 euro staan, en geen video gekeken.
@pnauta Wat vreemd óók de DVD niet werkt. Het lijkt wel alsof deze film jou niet gegund wordt. De kosten voor de huurfilm vergoed ik in ieder geval, wat was je kwijt voor de gekochte film? En je zou eventueel zelf Disney+ (betaald) kunnen afsluiten. Geen probleem om je tegemoet te komen in de maandkosten. Je dient binnen een maand wel weer zelf op te zeggen, mocht je het niet langer door willen zetten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.