Ons geluid loopt niet gelijk. We hebben een sony tv uit de brava serie en een next mini
Het beeld loopt voor op het geluid, in de instellingen van de nextmini kan ik wel audiovertraging selecteren maar dat heeft geen zin, ik moet het beeld vertragen. Wie heeft de oplossing? Ik gebruik geen subwoofer. Dus nextmini rechtstreeks met hdmi verbonden met tv.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten.
Heb de nextmini harde reset gedaan en televisie ook naar fabrieksinstellingen gezet
Goedemorgen,
In wat voor soort opstart modus staat uw Next Mini? Staat uw next Mini in de eco modus spaarstand? Dit kan mogelijk uw probleem veroorzaken, als u uw Next Mini op snelle opstart modus zou zetten. Wat gebeurt er dan? Is het dan beeld en geluid dan nog steeds niet synchroon?
Het tweede wat ik u wil vragen, heeft u, uw stroomkabel ingeplugt in de door Ziggo meegeleverde stroomadapter(d.w.z. krijgt uw Next Mini stroom via de meegeleverde stroom adapter? m.a.w. heeft u de Next Mini op de juiste manier aangesloten) Of heeft u uw USB stroomkabel van de Next mini verbonden met de tv door de USB stroomkabel foutief in de achterkant/zijkant van de tv ingestoken/verbonden?(dus foutief verbonden) Dit kan ook voor problemen zorgen.
Het laatste wat ik hier nog aan toe wil voegen is mijn vraag aan u, hoe is uw Next Mini verbonden met het internet? Bent u draadloos verbonden of bent u bekabeld/bedraad verbonden.
Hallo, bedankt voor uw reactie. Heb al contact gehad met de ziggo klantenservice en alles doorgenomen, die konden me niet verder helpen en hebben me geadviseerd hier mijn probleem te posten.
Als antwoord op je vragen: de nextmini staat al op snelle opstart,
De stroomvoorziening gaat met de door ziggo meegeleverde adapter, en.als laatste is de nextmini bedraad aangesloten.
Goedemorgen,
Gebruikt u de standaard meegeleverde netwerk kabel (CAT 5) UTP?
Er kan zijn dat er sprake is van signaal interferentie(verstoring van het signaal van uw UTP kabel. Om deze storing op te lossen raad ik u aan om uw CAT 5 UTP kabel te vervangen met een CAT 5e of CAT6 FTP kabel of nog liever een S/FTP kabel.
Dit zijn netwerkkabels met een geisoleerde kern waardoor het netwerk signaal niet verstoord kan worden.
Heeft u al uw Modem gereset? Dit kan wellicht uw beeld en geluids missynchronisatie ook verhelpen.
Mocht dat ook niet werken zou u er voor kunnen kiezen om tijdelijk uw Next Mini met Wifi te verbinden. Wat ik dan wel aanraad is om het netwerk/wifi signaal te wijzigen en uw modem router op een ander kanaal te zetten. Als dat niet heeft geholpen kunt u het plastic kapje van uw Splitter van uw AOP te verwijderen. U vind uw AOP in de gangkast of in uw woonkamer.
Met vriendelijke groet,
panda snorkel
Netwerk en geluidsynchronisatie hebben niets met elkaar te maken, deze suggesties zullen dan ook niet helpen.
@panda_snorkel "Gebruikt u de standaard meegeleverde netwerk kabel (CAT 5) UTP?"
Ziggo stuurt al jaren standaard CAT6 netwerkkabels mee.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.