Vraag
Reacties
gert338
Level 2

Beeld en geluid loopt niet gelijk i.c.m Next Mini en Sony Bravia TV

Ons geluid loopt niet gelijk. We hebben een sony tv  uit de brava serie en een next mini

Het beeld loopt voor op het geluid, in de instellingen van de nextmini kan ik wel audiovertraging selecteren maar dat heeft geen zin,  ik moet het beeld vertragen. Wie heeft de oplossing? Ik gebruik geen subwoofer. Dus nextmini rechtstreeks met hdmi verbonden met tv.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je de Next al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.

Geen resultaat, laat het hier weten.

gert338
Level 2
Topicstarter

Heb de nextmini harde reset gedaan en televisie ook naar fabrieksinstellingen gezet

panda_snorkel
Level 11

Goedemorgen, 

In wat voor soort opstart  modus staat uw Next Mini? Staat uw next Mini in de eco modus spaarstand? Dit kan mogelijk uw probleem veroorzaken, als u uw Next Mini op snelle opstart modus zou zetten. Wat gebeurt er dan? Is het dan beeld en geluid dan nog steeds niet synchroon? 

Het tweede wat ik u wil vragen, heeft u, uw stroomkabel ingeplugt in de door Ziggo meegeleverde stroomadapter(d.w.z. krijgt uw Next Mini stroom via de meegeleverde stroom adapter? m.a.w. heeft u de Next Mini op de juiste manier aangesloten) Of heeft u uw USB stroomkabel van de Next mini verbonden met de tv door de USB stroomkabel foutief in de achterkant/zijkant van de tv ingestoken/verbonden?(dus foutief verbonden) Dit kan ook voor problemen zorgen.

Het laatste wat ik hier nog aan toe wil voegen is mijn vraag aan u, hoe is uw Next Mini verbonden met het internet? Bent u draadloos verbonden of bent u bekabeld/bedraad verbonden.  

gert338
Level 2
Topicstarter

Hallo, bedankt voor uw reactie. Heb al contact gehad met de ziggo klantenservice en alles doorgenomen, die konden  me niet verder helpen en hebben me geadviseerd hier mijn probleem te posten.

Als antwoord op je vragen:  de nextmini staat al op snelle opstart,

De stroomvoorziening gaat met de door ziggo meegeleverde adapter, en.als laatste is de nextmini bedraad aangesloten.

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

Goedemorgen, 

Gebruikt u de standaard meegeleverde netwerk kabel (CAT 5) UTP?

Er kan zijn dat er sprake is van signaal interferentie(verstoring van het signaal van uw UTP kabel. Om deze storing op te lossen raad ik u aan om uw CAT 5 UTP kabel te vervangen met een CAT 5e of CAT6 FTP kabel of nog liever een S/FTP kabel.

Dit zijn netwerkkabels met een geisoleerde kern waardoor het netwerk signaal niet verstoord kan worden.

Heeft u al uw Modem gereset? Dit kan wellicht uw beeld en geluids missynchronisatie ook verhelpen.

Mocht dat ook niet werken zou u er voor kunnen kiezen om tijdelijk uw Next Mini met Wifi te verbinden. Wat ik dan wel aanraad is om het netwerk/wifi signaal te wijzigen en uw modem router op een ander kanaal te zetten. Als dat niet heeft geholpen kunt u het plastic kapje van uw Splitter van uw AOP te verwijderen. U vind uw AOP in de gangkast of in uw woonkamer.  

Met vriendelijke groet, 

panda snorkel

0 Kudos
Steefb
Level 20

Netwerk en geluidsynchronisatie hebben niets met elkaar te maken, deze suggesties zullen dan ook niet helpen.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@panda_snorkel "Gebruikt u de standaard meegeleverde netwerk kabel (CAT 5) UTP?"

Ziggo stuurt al jaren standaard CAT6 netwerkkabels mee.

Shane
Community Moderator
Community Moderator

Hey @gert338, welkom op de Community! Jammer om te lezen dat je nog steeds geen synchroon beeld hebt. Ik heb nog enkele tips gevonden hopelijk een oplossing bieden. Ik zie in een notitie staan dat er al geprobeerd is om Dolby Audio uit te schakelen. Helaas heeft dit niet geholpen.

1. Sony Bravia Tv's hebben regelmatig instellingen voor Audio Sync of AV Sync. Ga naar Instellingen > Geluid > AV-synchronisatie (of Audiovertraging).

Zet deze op "Auto" of probeer handmatig wat te spelen met de vertraging in milliseconden. Afhankelijk van het type/model staat dit ook onder Instellingen > Weergave en geluid > Geavanceerd > AV Sync. Kijk of er opties zijn zoals "Audiovertraging" of "Synchronisatie aanpassen". Ik weet zo niet of dit dezelfde instellingen zijn als de Next-mini's ''Audiovertraging'', wat dus niet werkte voor je.

2. Probeer ook een andere HDMI-poort op je tv. 

3. Heb je eventueel ook een andere HDMI kabel die je kan testen? Het gebeurt niet vaak, maar de kans bestaat altijd dat er een kabel wordt geleverd die niet goed werkt. Ik ga er haast vanuit dat dit nu niet het geval is, maar het is wel goed om van het lijstje af te strepen.

Werken de bovenstaande tips niet? Kan je ons dan vertellen welk specifiek model je hebt van de Sony Bravia TV? Heeft het eerder wel gewerkt? Werken andere apps of apparaten wel goed als je die gebruikt met de tv?

0 Kudos
gert338
Level 2
Topicstarter

Goedemiddag, bedankt voor alle reacties, maar tot nu toe heeft niets geholpen. Heb een andere hdmi poort geprobeerd en ook een andere hdmi kabel.

Het gaat om de Sony kdl43wd757.

De problemen zijn een paar weken terug gekomen, er is niets veranderd waardoor het zou kunnen ontstaan. En we gebruiken geen andere apps of apparaten op de tv.

0 Kudos
Shane
Community Moderator
Community Moderator

Geen probleem, dan kijken we gewoon verder. Het zijn een hoop vragen, maar soms ligt zoiets in een heel klein hoekje en is het een kwestie van mogelijke oorzaken uitsluiten.

Heb je eventueel een andere tv waar je de Next-mini op kan testen?
Heb je ook eventueel een laptop die je kan aansluiten op de tv om te kijken of het dan nog speelt?
Heb je voor mij een video van dat het geluid niet synchroon loopt? Die kan je hier posten doormiddel van je mobiel.

Tot slot, heb je dit op specifieke zenders of elke zender? En dan alleen met het terugkijken of ook reguliere zenders?

0 Kudos
panda_snorkel
Level 11

@Bert Mijn foutje excusses