Onze Next Mini doet vervelend, gemiddeld 20 keer per uur hapert het beeld en geluid. Soms een halve seconde zwart beeld, dan weer een flikkerend aan/uit beeld.
Zowel bij het kijken naar Viaplay als gewoon tv.
Andere hdmi poort geprobeerd.
Andere hdmi kabel.
Bedraad netwerk.
WiFi.
Soft reset gedaan.
Niets helpt.
Is de Next Mini aan het sterven?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe krijgt de Next mini de stroom?
Via de adapter of via de USB van de TV?
Hoe maakt de Next mini verbinding met het modem?
Via een netwerkkabel in de adapter of via wifi?
Mogelijke oplossing bij vreemde problemen;
Haal de Next mini 30 seconden van de stroom.
Geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen.
Geen resultaat, laat het hier weten.
Tandwiel ( instellingen )---> beeld en geluid ---> resolutie aanpassen naar wat de tv max kan. Is het 4k, dan 4 k instellen is het 1080 p dan dit instellen.
Stroom gaat via de meegeleverde adapter en kabel.
Ik heb wifi en kabel geprobeerd.
Fabrieksinstellingen hersteld.
In het menu zonder internet te hebben ingesteld doet hij het ook niet goed.
Andere voedingsadapter ook hetzelfde. Andere Usb kabel accepteert hij niet.
Ik denk dat het met de voeding te maken heeft.
Ik probeerde dat en hierop kwam hij met de foutmelding CS3400.
Fabrieksinstellingen hersteld en nog geen verbetering. Wel kan ik hem nu weer instellen zonder foutmelding CS3400.
Is hij via utp of wifi aangesloten?
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
Als je inlogt in het modem met klik hier => HTTP://192.168.178.1 dan kun je de waarden vinden:
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Ik heb zowel kabel als WiFi geprobeerd, maar het signaal van internet valt niet weg, maar het hdmi signaal.
Ook zonder het netwerk te hebben ingesteld valt het beeld weg tijdens het werken in de settings.
De tv ziet daarna het signaal weer terugkomen en zegt dat het hdmi is met de beeldverhouding etc.
Ook valt de Jbl weg met een tik en komt daarna terug omdat hij weer input krijgt.
Heb je nog een andere tv staan om te testen?
Anders is inderdaad de mini niet goed.
Ik ga dat vanavond even proberen.
Het ligt niet aan het netwerk signaal. Als je de Next opstart na terugzetten fabrieksinstellingen dan heeft hij ook geen internet ingesteld. Ook dan doet hij zo gek. Niet alleen bij het tv kijken, maar dus ook in het menu.
@Pootpotter schreef:Ik heb zowel kabel als WiFi geprobeerd, maar het signaal van internet valt niet weg, maar het hdmi signaal.
Ook zonder het netwerk te hebben ingesteld valt het beeld weg tijdens het werken in de settings.
De tv ziet daarna het signaal weer terugkomen en zegt dat het hdmi is met de beeldverhouding etc.
Ook valt de Jbl weg met een tik en komt daarna terug omdat hij weer input krijgt.
Er lijkt een communicatie probleem te zijn tussen de mini en de TV.
Wellicht is het wijzigen van het HDMI formaat een work around.
Als je die instelling niet kent dan is het verstandig om hier het merk en type van je TV te vermelden.
Ik heb een andere micro usb kabel geprobeerd en het wordt wel beter daardoor.
Ik kreeg ook af en toe bij het opstarten een melding in het scherm van de usb kabel. Dat de Next niet genoeg stroom kreeg.
Goedemorgen @Pootpotter, erg fijn dat je alle tips uit dit topic al hebt geprobeerd! 😄
Ik zie dat ook eigenlijk alles wel geprobeerd is. Ik ga de Next Mini daarom omruilen voor een nieuwe. Je krijgt een bevestiging per e-mail. We sturen je later nog een retourdoos voor de huidige Next Mini.
Uiteraard horen we in dit topic graag of de nieuwe Next Mini wel goed werkt! 😄
wij hebben hetzelfde probleem al verschillende keren de next mini terug gezet naar fabrieksinstelling bekabeld of niet bekabeld. Elke keer gaat het weer mis. Van de adapter gehaald, hij moet dan helemaal opnieuw opstarten, dit duurt 3 korten en 3 langen.
- het beeld blijft hangen
- krijg de melding een moment waarna de next mini een tijd lang een bevroren beeld heeft.
- het geluid happert duurt een minuut voordat het komt.
- je kunt niet snel zappen, want dan loopt de mini vast en moet je het uitzetten en opnieuw starten.
- regelmatig midden in een uitzending loopt de mini vast. ik schakel dan over op een andere zender en weer terug.
al met al er vervelend en irritant.
Er is al een keertje een monteur geweest, heeft de kabel aansluting en de modem vervangen. dit ging een tijdje goed maar nu zijn de problemen weer terug. IK overweeg om over te stappen naar een andere provider, want de ergenis wordt alleen maar groter.
Goedenavond Marco,
Dankjewel voor de service. Ik laat weten of het probleem verholpen is met de nieuwe Next Mini.
Hello Vengeance,
Dat is toch een ander probleem dan ik heb. Mijn Next Mini loopt niet vast maar het Hdmi signaal stopt er constant mee.
Ik heb een uitvoerige reproductie test uitgevoerd en op mijn tv's heb ik incidenteel een storing/hapering of het tijdelijk wegvallen van beeld en-/of het tijdelijk wegvallen van het geluid meegemaakt. Het lijkt er dus op dat in ieder geval in Den Haag en omstreken dat er geen sprake is van uw probleem en dat de storingen voor het overgrote gedeelte niet door Ziggo komt maar dat er bij u thuis sprake is van problemen in de verbinding of inderdaad dat uw tv kastje aan het einde van zijn optimaal functioneren is. Ik ga voor u proberen uit te zoeken in het archief van Ziggo om te kijken wat de haperingen in beeld en geluid veroorzaken en wat de mogelijke daarbij horende oplossing kan zijn. Deze oplossing zal ik dan hier in dit topic als reactie plaatsen.
ik heb bij mijn kennissenkring nagevraagd, de meesten herkennen het probleem enkele waren het zat en overgestapt op odido of kpn glasvezel.
Heeft u al gecontroleerd of de firmware van uw televisie nog up to date is? Ik heb in een soortgelijk topic als oplossing gelezen dat de klant in kwestie zijn firmware van zijn tv had geupdate daarna was zijn probleem opgelost.
Wat u ook zou kunnen doen is om de beeldinstelling van uw Ziggo tv kastje naar automatisch beeldweergave kunnen instellen dit kan een oplossing zijn voor uw probleem.
Bent u al nagegaan in welk verbindingsprotocol uw modem staat? Soms staat de modem ingesteld op het IPV4 only protocol, dit kan voor haperingsproblemen zorgen. Als u inlogt in uw modem en de IPV4 only instelling uitschakeld en het IPV4+IPV6 internet protocol inschakeld kan het zijn dat daarmee uw problemen zijn opgelost.
Wat ook een probleem kan veroorzaken is het plastic kapje dat op de splitter is aangesloten, de mogelijke oplossing kan zijn om het kapje van de splitter te verwijderen. Door op de onderstaande link te klikken wordt u doorverwezen naar Youtube. In deze video wordt duidelijk uitgelegd hoe u het plastic kapje van uw splitter kunt verwijderen. Dit kan misschien uw probleem oplossen.
Hoe haal je het witte kapje van de splitter? Zo du... - Ziggo Community
Wat u ook nog zou kunnen proberen zoals ik heb gelezen dat dit in een ander topic als oplossing werdt gekozen is om uw Ziggo tv kastje in snelle opstart modus te zetten. Indien uw tv kastje al in deze modus staat zou u hem in weer in langzame opstart modus kunnen zetten (eco modus) en dan van eco modus hem weer in snelle opstart modus kunnen zetten. Wellicht is hiermee uw probleem opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.