1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hobokel10

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beeld Next regelmatig op zwart (Sony KD55A85)

Recent problemen met mijn next box.

Plotseling is er in de avond uitval beeld wordt zwart en gaat na enkele seconden weer vrolijk verder met zenden, recent krijg ik storingen in het beeld digitale blokjes soms om de enkele seconden dan weer enkele minuten, maar de avond wordt wel verpest.

Gemeld bij Ziggo, sturen een monteur, die na meten, de inkomende aansluiting vernieuwd stopt een nieuw aansluiting in de muur, meet nog eens en mompelt, zwak signaal, ik zal een in de straat kijken en vertrekt.

Nu is het alleen nog erger geworden....wat nu?

46 Reacties 46
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ziggo.jpg

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond betreffende het signaal.

Zij komen hier vanzelf langs in dit topic.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Hobokel10,

Frustrerend dat je ,ondanks de komst van de monteur, blokjes ziet op tv. Daarvoor zet je je tv natuurlijk niet aan!

Voor goed en mooi beeld is onder andere goed signaal nodig. Als het signaal binnen bepaalde marges valt, hoort het gewoon goed te zijn. In de monteurs lees ik dat deze waardes op het lijntje zijn, maar wel binnen de marges valt. Ik vermoed dat de monteur daar op doelde.

Wel vervelend dat het beeld nog niet goed is. In de monteursbon lees ik dat onder andere het AOP is vernieuwd om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Op de foto zie ik echter iets van Tratec dat op een signaalversterker lijkt.  Klopt het dat het AOP elders is? En hoe is het beeld als je de coaxkabel niet via die Tratec laat verlopen? 

We zijn benieuwd. Op reparatie krijg  je los van dit namelijk altijd 28 dagen garantie 🙂

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

de Tratec is toch om het signaal te scheiden en naar modem/next te sturen als ik de next recgtreeks doe heeft het internet geen coax aansluiting meer

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Zonder Tratec proberen, is om te kijken of de Tratec = een versterker, geen splitter op zich, niet de oorzaak is van de storing.

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dat lijkt beter, maar dan geen internet meer, dit is de enige spiltter die ziggo toen heeft

gemonteerd 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Als je beeld beter is en geen storingen meer zichtbaar zijn, dan kan de Tratec de oorzaak zijn.

Hou oud is de Tratec?

 

Ziggo kan je een gratis een splitter sturen met een passende kabel naar je modem.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

snap niet zo goed wat de monteur gedaan heeft, maar die tratec kan niet meer en een modem daarop aansluiten al helemaal niet. wat is de eerst plek waar de groene kabel binnen komt en hoe is vervolgens de rest aangesloten?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Gio2903 Waarom kan de Tratec BDA-02 niet meer?

Hij heeft kabel Keur en wordt overal nieuw verkocht.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

voor tv wel. maar zou nooit een modem aansluiten op een versterker

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Er komt een splitter van Ziggo, zou er vrijdag moeten zijn. Dan weer proberen de versterker verwijderen en de splitter monteren, ik ben benieuwd.

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Splitter gemonteerd maar helaas verkeerde ik kan mijn geschroefde  coax hier niet op monteren deze is nodig voor het modem

tv signaal is beter na testen maar soms valt het beeld nog een seconde op zwart dus maar weer bellen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Hobokel10 Zou er ook een nieuwe passende kabel naar je modem gestuurd worden?

Dat zou een groen / rode (kleur rand op stekkers) kabel moeten zijn.

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Klopt is erbij maar ik heb een geschroefde coax naar het modem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Hobokel10 Ziggo gebruikt geen schroeven meer met F-connecties, de rode stekker kun je zo over de aansluiting op je modem duwen, het is een klemstekker en die blijkt robuster en stabieler dan de eerdere schroefstekker.

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Gedaan, je hebt inderdaad gelijk, heb hem erop geschoven, alles getest en het werkt, nu testen of de blokjes en de uitval van enkele seconden is opgelost zo........

 

ik hou jullie op de hoogte

Hobokel10
Topicstarter
Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Er is nog steeds een zwart beeld van enkele seconden dan stopt de TV met werken en gaat dan verder

Het blokjes probleem is weg.

Alles aangesloten met Ziggo kabels nieuwe splitter 

Zijn er nog suggesties? Next vervangen of modem?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Hobokel10, ik ben benieuwd hoe het momenteel gaat? Mocht het nodig zijn dan wil ik graag een monteur inplannen die alles naloopt. Op welke dagen en dagdelen is de monteur welkom? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic