Recent problemen met mijn next box.
Plotseling is er in de avond uitval beeld wordt zwart en gaat na enkele seconden weer vrolijk verder met zenden, recent krijg ik storingen in het beeld digitale blokjes soms om de enkele seconden dan weer enkele minuten, maar de avond wordt wel verpest.
Gemeld bij Ziggo, sturen een monteur, die na meten, de inkomende aansluiting vernieuwd stopt een nieuw aansluiting in de muur, meet nog eens en mompelt, zwak signaal, ik zal een in de straat kijken en vertrekt.
Nu is het alleen nog erger geworden....wat nu?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond betreffende het signaal.
Zij komen hier vanzelf langs in dit topic.
Goedemiddag @Hobokel10,
Frustrerend dat je ,ondanks de komst van de monteur, blokjes ziet op tv. Daarvoor zet je je tv natuurlijk niet aan!
Voor goed en mooi beeld is onder andere goed signaal nodig. Als het signaal binnen bepaalde marges valt, hoort het gewoon goed te zijn. In de monteurs lees ik dat deze waardes op het lijntje zijn, maar wel binnen de marges valt. Ik vermoed dat de monteur daar op doelde.
Wel vervelend dat het beeld nog niet goed is. In de monteursbon lees ik dat onder andere het AOP is vernieuwd om dat alsnog voor elkaar te krijgen. Op de foto zie ik echter iets van Tratec dat op een signaalversterker lijkt. Klopt het dat het AOP elders is? En hoe is het beeld als je de coaxkabel niet via die Tratec laat verlopen?
We zijn benieuwd. Op reparatie krijg je los van dit namelijk altijd 28 dagen garantie 🙂
de Tratec is toch om het signaal te scheiden en naar modem/next te sturen als ik de next recgtreeks doe heeft het internet geen coax aansluiting meer
Zonder Tratec proberen, is om te kijken of de Tratec = een versterker, geen splitter op zich, niet de oorzaak is van de storing.
Dat lijkt beter, maar dan geen internet meer, dit is de enige spiltter die ziggo toen heeft
gemonteerd
Als je beeld beter is en geen storingen meer zichtbaar zijn, dan kan de Tratec de oorzaak zijn.
Hou oud is de Tratec?
Ziggo kan je een gratis een splitter sturen met een passende kabel naar je modem.
snap niet zo goed wat de monteur gedaan heeft, maar die tratec kan niet meer en een modem daarop aansluiten al helemaal niet. wat is de eerst plek waar de groene kabel binnen komt en hoe is vervolgens de rest aangesloten?
@Gio2903 Waarom kan de Tratec BDA-02 niet meer?
Hij heeft kabel Keur en wordt overal nieuw verkocht.
voor tv wel. maar zou nooit een modem aansluiten op een versterker
Er komt een splitter van Ziggo, zou er vrijdag moeten zijn. Dan weer proberen de versterker verwijderen en de splitter monteren, ik ben benieuwd.
Splitter gemonteerd maar helaas verkeerde ik kan mijn geschroefde coax hier niet op monteren deze is nodig voor het modem
tv signaal is beter na testen maar soms valt het beeld nog een seconde op zwart dus maar weer bellen
@Hobokel10 Zou er ook een nieuwe passende kabel naar je modem gestuurd worden?
Dat zou een groen / rode (kleur rand op stekkers) kabel moeten zijn.
Klopt is erbij maar ik heb een geschroefde coax naar het modem
@Hobokel10 Ziggo gebruikt geen schroeven meer met F-connecties, de rode stekker kun je zo over de aansluiting op je modem duwen, het is een klemstekker en die blijkt robuster en stabieler dan de eerdere schroefstekker.
Gedaan, je hebt inderdaad gelijk, heb hem erop geschoven, alles getest en het werkt, nu testen of de blokjes en de uitval van enkele seconden is opgelost zo........
ik hou jullie op de hoogte
Er is nog steeds een zwart beeld van enkele seconden dan stopt de TV met werken en gaat dan verder
Het blokjes probleem is weg.
Alles aangesloten met Ziggo kabels nieuwe splitter
Zijn er nog suggesties? Next vervangen of modem?
Goedemorgen @Hobokel10, ik ben benieuwd hoe het momenteel gaat? Mocht het nodig zijn dan wil ik graag een monteur inplannen die alles naloopt. Op welke dagen en dagdelen is de monteur welkom?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.