Vraag
Reacties
Hobokel10
Level 3

Beeld Next regelmatig op zwart (Sony KD55A85)

Recent problemen met mijn next box.

Plotseling is er in de avond uitval beeld wordt zwart en gaat na enkele seconden weer vrolijk verder met zenden, recent krijg ik storingen in het beeld digitale blokjes soms om de enkele seconden dan weer enkele minuten, maar de avond wordt wel verpest.

Gemeld bij Ziggo, sturen een monteur, die na meten, de inkomende aansluiting vernieuwd stopt een nieuw aansluiting in de muur, meet nog eens en mompelt, zwak signaal, ik zal een in de straat kijken en vertrekt.

Nu is het alleen nog erger geworden....wat nu?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
46 Reacties 46
Hobokel10
Level 3
Topicstarter

Sony KD55A85

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Hobokel10 Heb je een nieuwe HDMI kabel geprobeerd op het moment dat je de mediabox aan hebt gesloten? 

0 Kudos
Hobokel10
Level 3
Topicstarter

Ja hoor een kabel die bijgeleverd is bij de box.

Het wordt weer erger nu weer en regelmatig zwart beeld 

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Hobokel10 Het blijft een vreemde issue. Ik kon deze informatie niet terugvinden in het topic: 

 

- Heb je externe apparatuur gekoppeld aan je mediabox Next en hoe gaat het als je deze loskoppelt?

- Blijft het menu bereikbaar als het beeld wegvalt? 

- Loopt het geluid wel door wanneer het beeld wegvalt? 

 

Met deze antwoorden kunnen we een aantal dingen uitsluiten. 

0 Kudos
Hobokel10
Level 3
Topicstarter

Geen andere dan de tv

het geluid valt ook weg

en het is te kort om het menu te controleren

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Check, dankjewel voor je terugkoppeling @Hobokel10. Het blijft een vreemd issue en we hebben aan de Ziggo kant nu ook echt alles wel uitgeprobeerd om het probleem aan te pakken. Er zijn monteurs geweest, het signaal is veelvoudig getest en er zijn materialen vervangen, de Next is al vervangen en de HDMI kabels ook. 

Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook een beetje vastloop nu. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is om wellicht een ander type televisie uit te proberen om te kijken of het probleem dan ook nog voorkomt. Het lijkt wel echt een probleem te zijn in de communicatie tussen de Next en het tv toestel. 

0 Kudos
Hobokel10
Level 3
Topicstarter

We gaan maar weer testen en wisselen na mijn vakantie 

0 Kudos