1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hobokel10

Stamgast
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Beeld Next regelmatig op zwart (Sony KD55A85)

Recent problemen met mijn next box.

Plotseling is er in de avond uitval beeld wordt zwart en gaat na enkele seconden weer vrolijk verder met zenden, recent krijg ik storingen in het beeld digitale blokjes soms om de enkele seconden dan weer enkele minuten, maar de avond wordt wel verpest.

Gemeld bij Ziggo, sturen een monteur, die na meten, de inkomende aansluiting vernieuwd stopt een nieuw aansluiting in de muur, meet nog eens en mompelt, zwak signaal, ik zal een in de straat kijken en vertrekt.

Nu is het alleen nog erger geworden....wat nu?

46 Reacties 46
Hobokel10
topicstarter
Stamgast
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sony KD55A85

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2444Posts
  • 322Oplossingen
  • 810Likes

@Hobokel10 Heb je een nieuwe HDMI kabel geprobeerd op het moment dat je de mediabox aan hebt gesloten? 

Hobokel10
topicstarter
Stamgast
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ja hoor een kabel die bijgeleverd is bij de box.

Het wordt weer erger nu weer en regelmatig zwart beeld 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2444Posts
  • 322Oplossingen
  • 810Likes

@Hobokel10 Het blijft een vreemde issue. Ik kon deze informatie niet terugvinden in het topic: 

 

- Heb je externe apparatuur gekoppeld aan je mediabox Next en hoe gaat het als je deze loskoppelt?

- Blijft het menu bereikbaar als het beeld wegvalt? 

- Loopt het geluid wel door wanneer het beeld wegvalt? 

 

Met deze antwoorden kunnen we een aantal dingen uitsluiten. 

Hobokel10
topicstarter
Stamgast
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Geen andere dan de tv

het geluid valt ook weg

en het is te kort om het menu te controleren

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2947Posts
  • 396Oplossingen
  • 642Likes

Check, dankjewel voor je terugkoppeling @Hobokel10. Het blijft een vreemd issue en we hebben aan de Ziggo kant nu ook echt alles wel uitgeprobeerd om het probleem aan te pakken. Er zijn monteurs geweest, het signaal is veelvoudig getest en er zijn materialen vervangen, de Next is al vervangen en de HDMI kabels ook. 

Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook een beetje vastloop nu. Het enige wat ik nu nog kan verzinnen is om wellicht een ander type televisie uit te proberen om te kijken of het probleem dan ook nog voorkomt. Het lijkt wel echt een probleem te zijn in de communicatie tussen de Next en het tv toestel. 

Hobokel10
topicstarter
Stamgast
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

We gaan maar weer testen en wisselen na mijn vakantie 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic