Recent problemen met mijn next box.
Plotseling is er in de avond uitval beeld wordt zwart en gaat na enkele seconden weer vrolijk verder met zenden, recent krijg ik storingen in het beeld digitale blokjes soms om de enkele seconden dan weer enkele minuten, maar de avond wordt wel verpest.
Gemeld bij Ziggo, sturen een monteur, die na meten, de inkomende aansluiting vernieuwd stopt een nieuw aansluiting in de muur, meet nog eens en mompelt, zwak signaal, ik zal een in de straat kijken en vertrekt.
Nu is het alleen nog erger geworden....wat nu?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zoals ik al heb benoemd monteur heeft al doorgemeten AOP vernieuwd en blokken zijn nu weg alleen het beeld uitval drie of vier keer per avond blijft
Enkele seconden zwart daarna weer vrolijk verder ook als ik stream bv Viaplay valt hij ook uit lijkt wel in de next box te zitten
@Hobokel10 De volgende monteur is iemand die veel dieper en nauwkeuriger kan meten en veel meer kan en mag.
Ok, ik ben Donderdag thuis voor hem en eventueel vrijdag
@Hobokel10 Super, ik heb hem ingepland voor morgen tussen 12:00-18:00 uur. Je krijgt een bevestiging per e-mail. Mocht het niet uitkomen dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Hou je ons op de hoogte van het resultaat?
De monteur is geweest, heeft het hoge contrast op de next uitgeschakeld en vertelde dat dit de oorzaak van het uitvallen is, nu maar afwachten deze dag en avond of dit ook zo is.
Als hoge contrast problemen geeft waarom kan je dat dan instellen op de next? Dit zou dan verboden moeten worden.
Maar ik wacht het af hou U op de hoogte of dit inderdaad de oorzaak is
Thnx voor de update @Hobokel10, fijn dat monteur ter plaatse kon kijken naar de oorzaak van het uitvallen. Een hoog contrast menu biedt voor slechtziende gebruikers een betere ervaring door het contrast van het menu te verhogen. Vandaar dat de optie erin zit.
Helaas heeft het niet het gewenste resultaat, de next valt nog steeds uit random
Enkele seconden zwart beeld en daarna weer gewoon verder.....
🤔 Dat was natuurlijk niet de insteek van het bezoek van de monteur! Erg naar dat ondanks het uitzetten van die instelling dit nog ervaart!
In de monteursbon van gister lees ik ook terug dat de monteur deze instelling heeft gewijzigd. Weet je toevallig of hij ook e.e.a qua signaal heeft nagemeten?
Nee niets gemeten alleen instelling veranderd
Dankjewel, wegvallen van het beeld zonder CS foutmelding natuurlijk gen signaalprobleem. Daar lag zo te zien ook de eerste focus op van de leden.
Nu dan door naar het huidige en niet opgeloste probleem. Ergens tussen de mediabox en de TV valt de communicatie even weg en daardoor zwart beeld.
Kun je eens kijken naar de volgende punten:
1: andere HDMI poort
2: andere HDMI kabel
Ik hoor het graag hoe dat gaat.
Beide opties uitgevoerd, maak niets uit het 3/4 keer per avond zwart worden blijft optreden, ik denk dat ik er mee moet leven
@Hobokel10 We kunnen een andere mediabox proberen. Hoe sta je hier tegenover? Het kan ook een defect zijn aan de kant van de mediabox.
Zeker een andere next zou kunnen helpen ik sta er positief over proberen kan zeker geen kwaad
@Hobokel10 Super, ik stuur je een andere op. Deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. Laat je weten hoe het gaat met de nieuwe box?
DAnk we gaan het proberen en laat het zeker weten als het probleem is opgelost
Geplaatst en werkt naar behoren probleem lijkt opgelost
moet de oude box retour naar ziggo?
Ja, als het goed is heb je ook een retoursticker gekregen.
Zo niet, kan je dit op een willekeurige doos schrijven:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray
Of download het retourformulier:
Bewaar altijd goed het verzendbewijs van PostNL, mocht er iets kwijtraken- onderweg.
De oude next zal worden teruggestuurd volgen instructies.
We hebben de nieuwe nu enkele dagen in gebruik, de uitval gebeurt nu nog maar een keer per avond/dag dus een hele verbetering met de vorige.
Blijven voorlopig maar kijken en noteren wanneer de uitval plaatsvind.
Dankjewel alvast voor het retourneren, @Hobokel10
Van 4 naar 1 keer per avond is al een hele verbetering, maar het zou natuurlijk niet mogen.
Wat voor TV heb je?
Merk en type:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.