1
Vraag
2
Reacties
MICHIELSPRUITJE

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bediening van de tv is traaaaag

Hallo

ik heb al jaren het middelste pakket van Ziggo, "Complete". O.a. de replay functie voor de tv is een nuttig onderdeel hoor, maar ik wou na al die jaren toch eens beklagen over de snelheid als je je keuze maakt. Het werkt allemaal zo traag....... Het ergste is als je in je tv-gids het nummer van je zender in tikt, duurt 7 seconden..... Maar ook op andere manieren bladeren door gids, door de opgenomen programma's of door de zenders gaat met veel vertraging. En het heen- en terugspoelen gaat al ook al zo haperend. Stel dat je op 30x terug spoelt en je probeert hem te stoppen op de plek waar je moet zijn.....dan duurt het wel even tot ie tot stilstand is gekomen.

Is de bedieningssnelheid bij het "Max" pakket beter, weet iemand dat? Anders zou Ziggo er eens wat aan moeten doen, we betalen er elke maand toch voor? Zo haperend en traag - dat kan echt niet meer in 2019 hoor!

groet, Michiel
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16708Posts
  • 3079Oplossingen
  • 7929Likes
Welk pakket je hebt is hier niet van toepassing.
Wel welke apparatuur je precies gebruikt en hoe e.e.a. aangesloten zit.
Kun je merken en types aangeven?

Het wil nogal eens helpen om je apparatuur een uurtje(of nachtje) echt van de stroom te halen (stekkers eruit).
Ook een reset naar fabrieksinstellingen kan veel van zulke problemen oplossen.
Bij veel apparaten is een zekere traagheid echter onvermijdelijk.
Maar dat mag geen 7 seconden zijn.
MICHIELSPRUITJE
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gewoon de mediabox van Ziggo, die via een USB kabel met een Samsung tv is verbonden. Kan me niet echt voorstellen dat de oorzaak buiten de mediabox zou kunnen liggen....

Dat van die stroom zal ik eens proberen maar terug naar fabrieksinstellingen gaat helaas ten koste van opnames die ik wil bewaren.
Steefb

Level 20
  • 16708Posts
  • 3079Oplossingen
  • 7929Likes
MICHIELSPRUITJE wrote:

Dat van die stroom zal ik eens proberen maar terug naar fabrieksinstellingen gaat helaas ten koste van opnames die ik wil bewaren.

Als je deze procedure volgt blijven je opnames bewaard

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/opnieuw-instellen/#met-een-mediabox/Horizon/Horizon%20Mediabox

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78391Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23380Likes
MICHIELSPRUITJE schreef: "Gewoon de mediabox van Ziggo"
Er zijn een paar veschillende gewone.

Als het de Mediabox XL is, dit is geen bliksemschicht, maar reageert normaal toch wel redelijk vlot.

Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers erop?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
"Gewoon de mediabox van Ziggo, die via een USB kabel met een Samsung tv is verbonden".

Zullen we hier maar een HDMI kabel van maken... :wink:
MICHIELSPRUITJE
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt voor de reacties allen,

@Bert:

• signaalsterkte = tussen goed en uitmuntend in
  • signaalkwaliteit = uitmuntend
  • geen thuisnetwerk
  • geen aansluiting met modem
  • de plek waar het signaal binnenkomt was een paar jaar terug een bron van storingen door slordigheden in de aansluitingen, maar een ziggo monteur heeft dat toen gerepareerd en toen waren de storingen weg - dus ik denk niet dat nu nog problemen geeft

@Willem A: juist ja, HDMI kabel bedoel ik;)

overigens lijkt ie nu iets sneller te zijn, nu ik alles gereset heb naar fabrieksinstellingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi MICHIELSPRUITJE,

Fijn dat de box nu wat sneller is, is dat nog steeds het geval?
MICHIELSPRUITJE
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ Michael Ziggo: nahhhh, het blijft behelpen, misschien 10% sneller;)