1
Vraag
2
Reacties
Fiki

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Bedienen van televisie

De afstandbediening van Ziggo stuurt commando's voor de geluidssterkte naar de televisie (Philips) en de televisie bedient de versterker (Sony). Werkt prima en er verschijnen geen hinderlijke balkjes in beeld.

 

Zo af en toe verschijnt er echter een mededeling rechtsboven in het scherm, dat ik de geluidssterkte van de televisie kan bedienen.  Ik heb er geen behoefte aan dat me dat steeds wordt verteld. Kan ik het afzetten?

 

Vandaag werd er rechtsboven iets gezegd over een VIZIO-televisie. De mededeling was weg voordat ik hem kon lezen. Wie weet wat een VIZIO-televisie is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Next geeft op een TV ook de melding dat je de TV kunt koppelen aan je afstandsbediening van de Next om de geluidssterkte van de televisie te bedienen.

Voor zover ik weet, wordt dit terugkerende probleem met de volgende software update, die binnenkort komt, opgelost.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23613Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Vizio Televisies

Vizio was oorspronkelijk een warenhuismerk dat opereerde als een club voordat het mainstream werd. Vizio-producten zijn van uitstekende kwaliteit, maar in plaats van zich te concentreren op schermen en traditionele metingen, legt Vizio de nadruk op slimme technologie.

 

Vizio is TV merk met smart functies en slimme technologie. Als je door je TV instellingen bladert zal er ergens wel een informatie knop zijn die je kan uitzetten. De Next heeft enkel melding van Batterij is leeg, of er is een Update voor de Software. Misschien even de TV instellingen na checken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De Next geeft op een TV ook de melding dat je de TV kunt koppelen aan je afstandsbediening van de Next om de geluidssterkte van de televisie te bedienen.

Voor zover ik weet, wordt dit terugkerende probleem met de volgende software update, die binnenkort komt, opgelost.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5791Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Fiki

 

We hebben niks meer van je gehoord. Hoe lijkt het momenteel? Heb je wat gehad aan de tips?

Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Tsja, misschien heb ik die volgende softwareupdate al ontvangen, want ik zie die meldingen niet meer.

Merkwaardig is dat de box alleen de geluidssterkte van de merken Vizio en Philips kan regelen. Dat is nogal gebrekkig, vind ik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Merkwaardig is dat de box alleen de geluidssterkte van de merken Vizio en Philips kan regelen."

En gelukkig nog tig andere TV merken met honderden modellen.

En nog tig audio/versterker merken en honderden modellen.

Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Nou ja, die berichtjes die op het scherm komen, noemen alleen Vizio en Philips.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Fiki Kijk maar eens in de Instellingen Beeld en Geluid -> Koppel je afstandsbediening, daar zie je de merken TV's en Versterkers en kun je modellen invoeren als je een apparaat koppelt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Fiki! Heb je het advies van @Bert nog geprobeerd? 🙂 

Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Nou nee. Waarom zou ik? Ik constateer alleen dat de Mediabox mij er ongevraagd aan herinnert dat ik een televisie van Vizio en Philips kan koppelen. Dat andere merken niet genoemd worden, moet de Mediabox zelf weten. Ik krijg trouwens liever twee hinderlijke meldingen dan honderd hinderlijke meldingen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Fiki schreef: "Nou nee. Waarom zou ik?"

 

Omdat dat de problemen vaak oplost, wil je dit niet doen, prima, veel succes gewenst verder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic