1
Vraag
2
Reacties
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Batterijen afstandsbediening Mediabox XL

Over dit onderwerp zijn in het verleden meerdere topics verschenen, maar deze zijn allemaal gesloten.

Vandaar dat ik de problematiek opnieuw onder de aandacht breng, hoewel het de overzichtelijkheid natuurlijk niet ten goede komt.

 

Op 13 september vorig jaar heb ik de 4 AAA-batterijen van de AB van de Mediabox XL moeten vervangen, slechts 4 maanden nadat ik na de upgrade in mei een nieuwe afstandsbediening (zelfde als voor de Next) had ontvangen. Uiterst irritant was in de eerste plaats dat de waarschuwing in beeld niet verdween (u moet binnenkort de batterijen vervangen) en je als gebruiker zodoende gedwongen was terstond de batterijen te vervangen; ook bleef de boodschap nog hinderlijk in beeld na het vervangen van de batterijen. Pas nadat ik 4 Duracell 100 Plus (100 % extra life) had geplaatst, kreeg ik het probleem onder controle. Overigens pas na diverse resets van de mediabox.

 

Gisteren, dus na ruim 4 maanden, kwam dezelfde boodschap weer in beeld en bleef in beeld na iedere actieve handeling met de AB. Ziggo heeft dus nog niet het probleem opgelost dat het blijft bij 1 visuele waarschuwing en het vervolgens aan de gebruiker is hoe snel deze de batterijen vervangt. Na het vervangen van de batterijen kwam de booschap om te vervangen nog 1 x in beeld en tot dusver niet meer.

 

Mijn conclusie:

Ten aanzien van de korte levensduur van de batterijen heb ik kritiek. Zelfs bij intensief gebruik (incl. message voice control) zou een gebruiker minstens 1 jaar van dezelfde batterijen gebruik moeten kunnen maken. 

Een software update zou m.i. het probleem moeten verhelpen dat de boodschap om batterijen te vervangen zich beperkt tot eenmalig. Wanneer je als gebruiker niets onderneemt, merk je vanzelf wel wanneer de AB niet meer reageert. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Zeeburgia, zo te lezen heb je mijn reactie in het andere topic al gezien. We waren nog niet aan jouw topic toegekomen maar komen natuurlijk altijd langs. Ik begrijp dat je nog graag wilt weten of de optie er komt om via een software update te regelen dat de melding 'u moet binnenkort uw batterijen vervangen' slechts eenmalig in beeld komt. 

 

Ze hebben het probleem nog in onderzoek en de oplossing is nog niet gevonden dus hoe de oplossing eruit gaat zien durf ik je nog niet te zeggen. Wel lijkt het mij logisch dat het ongeveer in die vorm zal zijn, of bijvoorbeeld (in het geval dat ze écht leeg zijn) iedere keer dat je de box opstart één keer een melding. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de ab constant in je hand? Dan schakelt de verlichting misschien veel in, en dat is niet bevorderlijk voor de batterijduur. 4 maanden is overigens nog niet zo slecht , zal het bij mij ook ongeveer zijn.

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

@Steefb 

 

De ab ligt standaard op de salontafel en neem ik de ab alleen in de hand voor actief gebruik.

Ik kan nog aan mijn topic toevoegen dat de ab is gekoppeld aan mijn receiver, zodat voor het geluidvolume ik ook gebruik maak van de Ziggo afstandsbediening.

 

Dit neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat een gebruiksduur van 4 maanden veel te kort is. Met de ab van mijn tv, die ik dagelijks gebruik voor 1 van de 4 streamingdiensten via de apps op mijn smart tv, alsmede ook geregeld youtube, doe ik al 2½ jaar zonder de batterijen te moeten vervangen.

 

Ik heb nu in 8 maanden al 8 aaa-batterijen van het duurste soort Duracell uit de verpakking gehaald en het lijkt mij niet de bedoeling dat Ziggo klanten opscheept met onnodige extra kosten boven het al prijzige abonnement.

 

Overigens heeft mijn topic niet alleen betrekking op de korte levensduur van de batterijen.

 

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Er blijken over dit onderwerp toch 2 actieve topics te lopen.

Helaas kwamen die vanmorgen niet in beeld via de zoekfunctie toen ik dit topic startte anders had ik wel aansluiting gezocht.

 

Het probleem blijkt bekend te zijn bij Ziggo. Er wordt informatie verzameld van gebruikers van de Mediabox XL en er wordt een stappenplan genoemd om het probleem te verhelpen, omdat in de praktijk er vaak geen sprake blijkt te zijn van lege batterijen.

Melding vervangen batterijen afstandbediening binn... - Ziggo Community

 

Graag ontving ik nog wel een reactie op mijn suggestie om via een software update te regelen dat de melding 'u moet binnenkort uw batterijen vervangen' slechts eenmalig in beeld komt.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @Zeeburgia, zo te lezen heb je mijn reactie in het andere topic al gezien. We waren nog niet aan jouw topic toegekomen maar komen natuurlijk altijd langs. Ik begrijp dat je nog graag wilt weten of de optie er komt om via een software update te regelen dat de melding 'u moet binnenkort uw batterijen vervangen' slechts eenmalig in beeld komt. 

 

Ze hebben het probleem nog in onderzoek en de oplossing is nog niet gevonden dus hoe de oplossing eruit gaat zien durf ik je nog niet te zeggen. Wel lijkt het mij logisch dat het ongeveer in die vorm zal zijn, of bijvoorbeeld (in het geval dat ze écht leeg zijn) iedere keer dat je de box opstart één keer een melding. 

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Monica, dank je wel voor je reactie.

Het is prettig te lezen dat er actief wordt gezocht naar een oplossing voor het in beeld blijven van de melding bijna lege batterijen. Ik hoop dat deze oplossing snel wordt gevonden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic