Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
zwaluwenweg
Level 1

Back- en mute knop op de afstandsbediening werken niet

Net nieuwe Horizon Next ontvangen. Afstandbediening werkt op zich prima behalve de ‘terug’ knop (knop 8),;gaat bijvoorbeeld niet terug naar de vorige zender die ik bekeken heb.

Daarnaast werkt de muteknop niet. Kan dus alleen het geluid uitzetten door de - volumeknop langdurig in te drukken. Is dus niet echt handig..

 

Iemand een oplossing?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dolfff
Level 1

Terug naar vorige zender die je hebt bekeken moet met de tv knop (als je al live kijkt).

Doet je terugknop het nooit?

 

Dat de mute knop het niet doet kan liggen aan de koppeling. Ik raad je aan de koppeling met je tv nog es opnieuw te doen en dan niet de Next zelf laten zoeken maar zelf het typenr invoeren. Dat werkt vaak beter.

Gebruik je ook nog een audio systeem en zo ja hoe is dat aangesloten en op tv of next?

 

 

 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Dolfff
Level 1

Terug naar vorige zender die je hebt bekeken moet met de tv knop (als je al live kijkt).

Doet je terugknop het nooit?

 

Dat de mute knop het niet doet kan liggen aan de koppeling. Ik raad je aan de koppeling met je tv nog es opnieuw te doen en dan niet de Next zelf laten zoeken maar zelf het typenr invoeren. Dat werkt vaak beter.

Gebruik je ook nog een audio systeem en zo ja hoe is dat aangesloten en op tv of next?

 

 

 

0 Kudos
Ga naar reactie
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @zwaluwenweg. Leuk dat je hier eens kijkt. Welkom op de Ziggo Community!

Leuk dat je ook hebt gekozen voor de Mediabox Next. Hopelijk ga je veel (kijk)plezier aan deze box beleven. Ik zie dat je van @Dolfff al een super goede tip hebt gekregen. Laat je ons weten hoe het is met de mute-knop na het opnieuw koppelen van de afstandsbediening? Mocht je ergens vastlopen, geef dan een gil. Dan helpen we je graag verder vanaf dat punt. 

0 Kudos
zwaluwenweg
Level 1
Topicstarter

De tips van Dolff hebben gewerkt, thnx!

Vreemd dat deze tips niet door Ziggo zelf (telefonische ‘helpdesk’) zijn gegeven.

Dolfff
Level 1

Mooi zo! Ja, op dit forum is veel kennis aanwezig en vaak kunnen klanten hier geholpen worden die bij de helpdesk stuklopen. Overigens hangt het ook wel af van wie je aan de lijn krijgt heb ik gemerkt.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Heel fijn om te horen dat deze beide knoppen weer up- and running zijn op jouw afstandsbediening @zwaluwenweg. Jij bedankt voor het delen van de gouden tip @Dolfff. Altijd fijn dat we elkaar zo kunnen helpen op de Ziggo Community! 
Aangezien dé oplossing is gevonden, zal ik dit draadje sluiten. 

0 Kudos