1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
ZigZagZo

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

[BUG] Geen TV-gidsgegevens beschikbaar (via de zender) op Philips SmartTV met CI+ module

Sinds een paar weken heb ik geen TV-gidsgegevens meer op mijn Philips SmartTV (Android) met 2x CI+ modules (zonder internet verbinding).

TV-gids Foutmelding: Geen TV-gidsgegevens beschikbaar
TV-gids Instelling: Instellingen --> Algemene instellingen --> TV-Gids --> Via de Zender

Het heeft altijd gewerkt. Geen instellingen gewijzigd of updates uitgevoerd die het probleem zouden kunnen verklaren.

Het vreemde is dat het 'huidige programma' en het 'volgende programma' gidsinformatie wel wordt getoond bij de i-toets op het TV-kanaal zelf (huidig geselecteerde zender bij het normale TV kijken).

Het is geen optie om de TV-Gids instelling via internet te selecteren omdat dan al mijn opnames worden verwijderd die op een aangesloten externe harde schijf staan (bij selecteren van de 'via internet' optie wordt dit als waarschuwing getoond).

Iemand een idee hoe dit weer werkend krijgen?

Bij voorbaat dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ZigZagZo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk was de oplossing om de TV naar fabrieksinstellingen te zetten en opnieuw te installeren. Alle opgenomen programma's (op de externe HD) zijn niet meer te benaderen, helaas.

Waarschijnlijk toch een Philips/Android foutje, en geen Ziggo bug.

Bedankt voor de reacties/suggesties!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
ZigZagZo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
@helpdesk/moderator

Kan iemand mij even op weg helpen om dit op te lossen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79233Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23739Likes
Dit is, in eerste instantie, een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators eens in de paar dagen voorbijkomen en als zij een bijdrage kunnen leveren, doen zij dit.

Je hebt Philips SmartTV (Android) met 2x CI+ modules (zonder internet verbinding), dat is een specifiek probleem waar alleen specifieke antwoorden zinvol zijn.
Dan moet er net iemand langskomen die deze TV wat beter kent.

Kun je aangeven welke Philips TV je hebt?
Letters en cijfers e.d. SVP.

Heb je 2 CI+ modules in je TV met 2 smartcards erin?
Laat SVP weten hoe het bij jouw in elkaar zit, dan is er meer kans op iemand die er misschien iets van af weet.
ZigZagZo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Dit is, in eerste instantie, een klant helpt klant forum, waar Ziggo moderators eens in de paar dagen voorbijkomen en als zij een bijdrage kunnen leveren, doen zij dit.

Oké, duidelijk. Bedankt voor het reageren.

Be rt wrote:
Kun je aangeven welke Philips TV je hebt?
Letters en cijfers e.d. SVP.

48PUS7600/12 met laatste update versie 000.005.038.219 (gepubliceerd 11-12-2017)
URL: https://www.philips.nl/c-p/48PUS7600_12/7600-series-superslanke-4k-uhd-tv-powered-by-androidtm-met-driezijdig-ambilight-en-pixel-precise-ultra-hd/overzicht

Be rt wrote:
Heb je 2 CI+ modules in je TV met 2 smartcards erin?

Yep. Geen mediaboxen of andere Ziggo hardware.

Verder nog gegevens nodig?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1968Likes
Hi ZigZagZo, welkom op onze Community! Wat raar dat de TV gids ineens gestopt is, ik heb er verder nog geen meldingen van gezien in combinatie met CI+ de laatste tijd.

Je hebt de tips van Philips allemaal al geprobeerd? https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/portal/nl/Faq/All/1304
Over de waarschuwing dat al je opnames worden verwijderd: het lijkt me sterk dat de opnames die al op de harde schijf staan daarmee zouden worden gewist. Wordt er niet bedoeld dat geplande opnames in de toekomst worden verwijderd (aka niet opgenomen zullen worden)?
ZigZagZo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De tekst van de melding is:
"Als u overschakelt naar gegevens van het internet voor de TV-gids, gaan de opnames verloren die u gemaakt hebt met gegevens van de zender. Alle herinneringen en geprogrammeerde opnames worden geannuleerd."

Niet echt duidelijk wat ze precies bedoelen.....

De tips die worden genoemd:
"Broadcaster EPG:

1. Wissel naar IP-EPG als dat mogelijk is
● Druk op de “Home” knop op de afstandsbediening van de TV:
[Setup/Instellingen] > [TV Settings/TV instellingen] > [General settings/Algemene instellingen] > [TV guide/TV Gids] > [From the internet/Van het internet]

of

Druk op de "'Home" knop > selecteer [TV Guide/TVGids] > Druk op de "Rode" knop gelabeled "TV Guide data/TV Gids data" > selecteer [From the Internet/Van het internet]

of

Druk op de "Settings" knop op de afstandsbediening van de TV en selecteer :
[All settings/Alle instellingen] > [General settings/Algemene instellingen] > [Advanced/Geadvanceerd]** > [TV guide/TV Gids] > selecteer [From the Internet/Via het internet]

2. Herinstalleer de TV
● Voor gedetailleerde instructies voor het herinstalleren van de TV, zie het artikel hieronder. "

M.a.w. bij Tip 1 kan ik de opnames kwijt zijn, bij 2 moet alles opnieuw ingesteld worden.

Mooie boel...

We gaan wel even klooien.
ZigZagZo
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Uiteindelijk was de oplossing om de TV naar fabrieksinstellingen te zetten en opnieuw te installeren. Alle opgenomen programma's (op de externe HD) zijn niet meer te benaderen, helaas.

Waarschijnlijk toch een Philips/Android foutje, en geen Ziggo bug.

Bedankt voor de reacties/suggesties!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79233Posts
  • 5358Oplossingen
  • 23739Likes
Dank voor je update, veel kijkplezier gewenst.:relaxed:
Jammer van de opnames.