localheroes

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bluesound apparatuur disconnect

HELP!!!

Mijn Bluesound Pulse soundbar heeft altijd verbindingsproblemen gegeven als er een draadloze subwoofer werd verbonden. De Sub viel na 30 minuten uit en moest dan opnieuw worden geïnstalleerd via de Bluos-app van Bluesound. Soms lukte dat, vaak niet. Na een jaar aanklooien (nieuwe modem, Ziggo monteur, contact met Bluesound, contact met verkoper HIFI Klubben) is besloten de hele set om te ruilen voor een Bluesound Powernode met 2 Dali luidsprekers. Geweldige service van HIFI Klubben. Helaas heeft ook deze Bluesound speler nagenoeg dezelfde problemen. Hij werkt een bepaalde tijd (ongeveer een half uur) en dan valt de verbinding tussen de Bluos-app weg en is de speler verdwenen uit de applicatie en laat zich pas weer installeren als er een harde reset op de speler wordt gedaan. Omdat alles verder in huis werkt (wifi-lampen, laptops, telefoons etc etc etc) moet dit haast wel een communicatieprobleem tussen modem (connectbox) en Bluesound zijn. Ik ben ten einde raad, veel geld betaald voor een prachtig systeem wat maar niet wil werken....  Wie o wie heeft de oplossing voor mijn ellende.... 

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Misschien kun je hier een antwoord vinden.

 

https://www.google.nl/search?q=bluesound+keeps+disconnecting

 

Het schijnt nogal eens voor te komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijke oplossing:

 

Welk modem heb je precies?

 

Als het een Connect box is, kijk eens naar deze instellingen, staat daar 3600?

Zo ja, wijzig dit in 86400 en onderaan de pagina Instellingen opslaan.

 

Bert_0-1653158564881.png

 

localheroes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je bericht, leasestijd staat op 86400 sec. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Stond die op 3600?

localheroes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee hij stond al op 86400

localheroes
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Thx, Helaas geen antwoord gevonden hier

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @localheroes! Welkom op de Ziggo Community! 

Heel jammer dat je nu weer met hetzelfde probleem zit opgescheept. Kun je eens vertellen hoe je alles heb aangesloten en ingesteld? Misschien foto's toevoegen. Er zijn vast leden die je hier dan bij verder kunnen helpen.

Yoshi

Level 8
  • 183Posts
  • 3Oplossingen
  • 55Likes

Heb je de Powernode aangesloten via WiFi of ethernet? Lijkt me interessant om de ethernet optie eens te proberen als test indien WiFi nu werd gebruikt.

 

Ik heb toevallig iemand geholpen vorige week met het aansluiten van meerdere Bluesound speakers en dat ging gewoon prima. Moet er wel bij zeggen dat dit via een Experiabox was, met WiFi.

Uitgelicht topic