Hans LeJeune

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

BBC Four/BBC4

BBC One en BBC Two blijven in 2021 behouden voor Ziggo klanten en daar ben ik erg blij om! Hele fijne zenders! Er zijn Nederlanse zenders (de meerderheid)  die ik met plezier in zou ruilen voor de BBC als het zou moeten. BBC Four mis ik, en met mij vele anderen, nog steeds. 

De BBC heeft recent Europese uitzendlicenties aangevraagd en gekregen. Nu weet ik niet waarom BBC Four destijds uit het pakket werd verwijderd door Ziggo? Een geldkwestie? 

Nu betalen niet-voetballiefhbbers/ESPN kijkers ook mee aan ESPN (oude Fox) in het pakket. En voor dat geld zien de zender niet eens.

Waarom kan er niet ieys voor BBC Four geregeld worden? Waarom desnoods niet een onderzoek naar de populariteit? Maakt het hebben van een Europese uitzendlicentie nu wellicht ook een positief verschil?

En kan het aanbod aan Engelse zenders worden uitgebreid?

En T-Mobile heeft wel BBC Four in zijn pakket? 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-blijft-bbc-one-en-bbc-two-aan-klanten-leveren/

 

 

 

30 Reacties 30
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nu betalen niet-voetballiefhbbers/ESPN kijkers ook mee aan ESPN (oude Fox) in het pakket. En voor dat geld zien de zender niet eens.

Waar is dit op gebaseerd? Dat is wel de situatie bij Tmobile en KPN bijvoorbeeld.

Nu weet ik niet waarom BBC Four destijds uit het pakket werd verwijderd door Ziggo? Een geldkwestie? 

NIet genoeg kijkers de plek nodig voor een ander kanaal, geld kan zeker meespelen.

Hoe dat met die uitzend licenties zit weet ik niet, BBC zend hier in principe niks uit, dat doen de providers. Deze distribueren dat materiaal het enige wat BBC doet is dit aanleveren, als het niet gewoon van de sateliet wordt geplukt door Redbee in Hilversum. Dan is het niet meer dan normaal dat daar een vergoeding voor moet worden betaald. De Britten betalen ook genoeg kijkgeld. £ 157,50 iets minder dan €175 op jaar basis.

 

Hans LeJeune
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

“Waar is dit op gebaseerd?” Kun jij je bronnen vermelden dan? Zie er niet een. Ik deed mijn best met in ieder geval een link naar een artikel.

Op onder meer die TV Totaal website kun je zien dat de Fox Erdedivisie discussie maar om een ding ging, geld. Geen abonnementsgeld van jou en mij naar FOX? Graag een bron dan.

Er was een uitgebreide discussie hier over het verdwijen van BBC4 destijds. Daar blijkt uit dat er veel liefhebbers zijn. Ik ken ze ook in mijn omgeving. Maar nee, ik heb geen absolute kijkcijfers. Jij wel?

Je fee klopt, maar wat je verder in de laatste alinea zegt 

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

We betalen bij Ziggo niks aan ESPN (voorheen FOX Sports) hoe kom je daarbij dat we ervoor bealen? Dat staat zelfs op Totaaltv dat we dat niet doen 

Ook gewoon hier https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/vodafoneziggo-sluit-deal-met-espn-voorheen-...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bron betreffende De Fox Sports taks bij KPN

En een andere bron

Topic op de Ziggo community

Het is op zich niet heel duidelijk, het heeft de schijn dat het bij Ziggo niet zo is, anders moet vandaag nog ESPN 1 worden vrij gegeven en dat zeg ik als niet voetbal liefhebber.

 

De BBC four kijkcijfers zullen bij SKO mischien nog ergens zijn te vinden. Hoewel dat is landelijk. Ziggo kijkt enkel naar de eigen klanten. Dat doet KPN ook ze weten exact wat we kijken en hoelang met de apps en de Next wordt dat steeds makkelijker.

Je bedoelt dit stukje met laatste alinea?

Hoe dat met die uitzend licenties zit weet ik niet, BBC zend hier in principe niks uit, dat doen de providers. Deze distribueren dat materiaal het enige wat BBC doet is dit aanleveren, als het niet gewoon van de sateliet wordt geplukt door Redbee in Hilversum

 

Ok de BBC zet voor de Britse eilanden hun signaal op de sateliet  bron2 in principe is dat signaal coderen genoeg pech voor de Nederlandse sateliet bezitters.

Nu het volgende hoe komt dat signaal bij ons terecht.

Bijna zeker vanuit Hilversum de bekende televisie toren nu van Red Bee Media.

Ik vraag mij dus af zend de BBC in de meest letterlijke betekenis in Nederland iets uit? Ik zeg nee hun sateliet overspill wordt opgepikt en verder verdeeld.

Ik zie dus niet waarom er een Europese uitzend licentie moet zijn voor hun publieke zenders.

Vergelijk het met de NPO ether zenders via DVB-T2 dat is over de grens in Belgie en Duitsland ook te ontvangen andersom zijn hier nabij de grens ook Duitse DVB-T/T2 zenders te ontvangen. Die zenders zijn niet specifiek op de buurlanden gericht. En bij mijn weten gaat dat voor de BBC ook op.

 

Kortom wat heeft het CvdM hiermee te maken?

Ook toezichthouder Commissariaat voor de Media (CvdM) heeft meer tijd nodig om vragen over de uitzendlicentie van Brits landelijke tv- en radiozenders te beantwoorden.

En wat staat er in de hier genoemde paragraaf.

Wel stelt T-Mobile dat nog met Britse partners over uitvoering van de telecommunicatieparagraaf in het handelsakkoord overlegd wordt. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Je eerste link die verwijst naar de community hier. Staat het bericht niet, dat Ziggo Fox Sports doorberekend niet doet. Dat staat wel in mijn reactie.

Het is sowieso nogal vreemd TS, gebruikt Totaaltv als bron, waar volgens TS zou staan dat wij als klant betalen voor Fox Sports. Eist van jou wel een bron, TS leest op datzelfde Totaaltv niet dat Ziggo klanten niet betalen voor ESPN (voorheen FOX Sports) 

Hans LeJeune
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

SKO heeft geen BBC cijfers. Nooit gehad.

 

Maar goed, er wordt afgeweken. De vraag blijft nog steeds: is er door de veranderde omstandigheden een kans dat BBC Four weer in het/een pakket komt? 

Lijkt mij dat alleen Ziggo deze vraag kan beantwoorden.

Dus zo lang jullie daar het antwoord niet op hebben?! Blijft wel bijzonder, het lijkt wel alsof ik door Ziggo ingehuurde hitmen onder vuur wordt genomen. Over de details.

Het antwoord op mijn simpele vraag komt ooit ook een keer.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template de eerste is bedoeld als bron dat het bij KPN en de providers die via Wholesale hun diensten inkopen wel gebeurd al sinds 2016 pas later in 2018 werd nu ESPN 1 pas opgenomen in het basis pakket.

Wat de link naar het Ziggo topic betreft was de andere inderdaad beter, hoewel het nog steeds niet 100 % bekend en duidelijk is wat er wel of niet is afgesproken. Dat zullen we ook nooit horen.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik kan het niet meer vinden, maar het was voornamelijk een BBC beslissing om BBC 4 niet meer aan te bieden in voor hun buitenland. Snap ook niet waarom KPN en Ziggo dat niet communiceren .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Hans LeJeune wrote:

SKO heeft geen BBC cijfers. Nooit gehad.

 

Maar goed, er wordt afgeweken. De vraag blijft nog steeds: is er door de veranderde omstandigheden een kans dat BBC Four weer in het/een pakket komt? 

Lijkt mij dat alleen Ziggo deze vraag kan beantwoorden.

Dus zo lang jullie daar het antwoord niet op hebben?! Blijft wel bijzonder, het lijkt wel alsof ik door Ziggo ingehuurde hitmen onder vuur wordt genomen. Over de details.

Het antwoord op mijn simpele vraag komt ooit ook een keer.

 

Ik heb niks met geen enkele provider hoewel zonder kan je niet echt dus sinds kort weer Ziggo klant

Hoezo afwijken je komt zelf met ESPN aanzetten en de officieuze ziggo nieuwsbrieven site  totaaltv.

Wat BBC 4 betreft je hebt gelijk dat weet alleen de Ziggo programering afdeling of hoe dat ook heet.

Persoonlijke gedachte kleine kans, na een jaar ongeveer weer terughalen, het zou kunnen maar ik verwacht het niet daar heeft deze wijziging naar mijn mening weinig tot geen invloed op.

.De gegevens zijn er zeker wel

https://kijkonderzoek.nl/onderzoek/methodologie/methodologische-documenten

.

Op basis van het TV panel van het kijkonderzoek kan vastgesteld worden hoeveel mensen in een bepaald tijdvak naar deze zenders hebben gekeken. Resultaten van onderstaande zenders mogen niet extern worden gerapporteerd. 

Zendercode Zendernaam Zenderafkorting
117 ARTE/LA 5 ARTE
11 BBC 1 BBC1
12 BBC 2 BBC2 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Steefb wrote:

Ik kan het niet meer vinden, maar het was voornamelijk een BBC beslissing om BBC 4 niet meer aan te bieden in voor hun buitenland. Snap ook niet waarom KPN en Ziggo dat niet communiceren .

Dit topic?

https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-256/bbc-four-cbeebies-en-cbbc-verdwijnen-per-1-...

En hier nog iets.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-wijzigt-zenderaanbod-bbc-four-is-verdwenen/

En deze 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/11/01/cbbc-en-bbc-four-cbeebies-weg-bij-ziggo/

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/09/16/bbc-four-stopt-ook-bij-ziggo/

Ook weer onduidelijk hoe en wat lijkt toch meer een centen kwestie.

BBC heeft hoe dan ook alle recht dit helemaal niet vrij te geven voor andere providers.

NPO is daar ook niet zo scheutig mee toevallig wel bij Telenet en Proximus

Met andere woorden, al wil Ziggo dit wel BBC moet dat ook willen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2019/09/16/bbc-four-stopt-ook-bij-ziggo/

Nadat andere providers al verder gingen met alleen BBC One en Two zal dit nu ook het geval zijn bij Ziggo.

Per 1 november vervalt de doorgifte van CBBC (het restant van BBC Three) en BBC Four/Cbeebies bij deze provider. Zo valt te lezen op hun pagina zenderwijzigingen.

De oude overeenkomst met de BBC kwam te vervallen en voor nieuwe geeft de BBC alleen One en Two vrij voor buitenlandse doorgifte. Dat is op kabelnetten overigens alleen in Nederland, België, Zwitserland en Liechtenstein het geval door ‘historische’ afspraken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Lijkt duidelijk genoeg.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hans LeJeune wrote:

De vraag blijft nog steeds: is er door de veranderde omstandigheden een kans dat BBC Four weer in het/een pakket komt? 

 

 

 

Wat er ooit weer mogelijk wordt/wat er ooit veranderd aan ons zenderaanbod, dat durf ik niet te zeggen. Mochten er wijzigingen komen brengenwe jullie hier uiteraard over op de hoogte :-). 

Hans LeJeune
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@Steefb @Lycke Ziggo  “De oude overeenkomst met de BBC kwam te vervallen en voor nieuwe geeft de BBC alleen One en Two vrij voor buitenlandse doorgifte.”

T Mobile heeft BBC4 in zijn pakket! Hoe dan? Vodafone Ziggo moet toch minstens zoveel daadkracht en mogelijkheden hebben als T Mobile?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

TM zal een nog lopende overeenkomst hebben, zodra dat is afgelopen, is het maar afwachten.

 

Hans LeJeune
Topicstarter
Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 29Likes

@RoWi. is de vraag waard, dus die heb ik ze gesteld. Of ik antwoord krijg en wat dat antwoord waard is is een nieuwe vraag 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Hans LeJeune wrote:

@RoWi. is de vraag waard, dus die heb ik ze gesteld. Of ik antwoord krijg en wat dat antwoord waard is is een nieuwe vraag 

 

Op dat soort vragen zal je nagenoeg geen antwoord krijgen, of in de stijl van Lycke, correct maar niets zeggend.

Richardsing

Level 5
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Ik wil BBC4 weer terug. Liever klassieke Hitchcocks en popprogramma's uit de jaren '70 & '80 dan dat oeverloze geleuter over tuinen en keukens op BBC2. 

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Dan kun je lang wachten, BBC heeft een jaar of twee geleden de keuze gemaakt om BBC4 niet meet aan het buitenland beschikbaar te stellen, een keuze waar Ziggo en overigens ook de andere providers zich naar moesten schikken.

Lopende contracten werden netjes uitgediend door BBC, maar van nieuwe geen sprake meer. Heb toentertijd dit overigens zelf van iemand vernomen welke contact met BBC had opgenomen. Het heeft hier toen ergens ook in dit forum vermeld gestaan, maar waar, kan dat zo niet terugvinden.

Helaas dus, en ik mis deze zender ook, maar goed wat er niet is, dan kan het ook niet.

Uitgelicht topic