Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
JeanPi
Level 6

BBC 3 en BBC 4 terug in pakket

Nu er weer een aantal zenders zijn verdwenen, hoop ik en met mij echt wel menigeen, BBC 3 en BBC 4 TV terug op de kabel komen. Toen heette het dat de BBC zich deels terug trok. Maar dat blijkt niet de hele waarheid geweest. Men vond dat er te weinig kijkers waren én werd er gesteld o.a. BBC Entertainment zat in het pakket deels ook op NL gericht. Nu deze zender verdwenen is en het medialandschap er anders uit ziet is het misschien het heroverwegen waard er opnieuw naar te kijken. De genoemde zenders zij wel kwaliteitszenders i.t.t. alle pulp en reality tv zenders. Geef deze zenders een gerede kans ! Ze voegen wel wat toe m.n. BBC4 is zeer divers. Doe ze dan gelijk volledig met de kinderprogramma's erbij net als Odido en NL ziet al bewezen hebben.

e-mail meldingen
Aan Uit
20 Reacties 20
Template
Level 17

BBC Three, BBC Four, CBBC en CBeebies zaten bij fZiggo in TV-Extra en bij huidige Ziggo in Movies&SeriesXL

Hadden zoveel klanten dat pakket? 

0 Kudos
Alhier
Level 2

Bij mijn weten was BBC 3 via Ziggo niet te ontvangen en is dat nog steeds niet.

BBC 4 was wel beschikbaar, maar dat is - helaas ! - alweer een tijd geleden. 

Ook in het huidige zenderoverzicht worden alleen BBC 1 en BBC 2 opgevoerd.

Ik zou heel blij zijn als ik het verkeerd heb.

0 Kudos
Havanna
Level 17

Dat zou dan nu TV Zenders Plus zijn voor 9,95 per maand extra.

Movies & series L en XL zijn nu Skyshowtime geworden.

0 Kudos
Simba24
Level 13

Vergeet het maar @JeanPi , daar geeft de BBC geen toestemming voor.
Kun je op jouw huis een satellietschotel plaatsen?
Zo ja dan kun je gratis een hele hoop zenders waaronder de genoemde zenders van jou ontvangen.

Template
Level 17

@Alhier wrote:

Bij mijn weten was BBC 3 via Ziggo niet te ontvangen en is dat nog steeds niet.

BBC 4 was wel beschikbaar, maar dat is - helaas ! - alweer een tijd geleden. 

Ook in het huidige zenderoverzicht worden alleen BBC 1 en BBC 2 opgevoerd.

Ik zou heel blij zijn als ik het verkeerd heb.

Was het wel, gewoon met de 2 kinder zenders. Het verdween echter bij Ziggo doordat BBC ging bezuinigingen en BBC Three een online only kanaal werd. Inmiddels is BBC Three weer een lineair kanaal

@Havanna De tijd waar ik het over had is al jaren geleden toen TV-Zenders Plus, nog niet eens bestond. Het was toen al verdwenen uit Movies&SeriesXL.

Dus blijft de vraag hadden zoveel klanten dat pakket, aangezien de TS post dat er te weinig kijkers waren en menigen met TS die zenders willen.

Je hebt uiteraard wel gelijk dat het nu dan in TV zenders Plus zou moeten dan, waar de muziek zenders zijn verdwenen. 

In alle jaren dat Movies&SeriesXL / TV zenders Plus bestaat heeft Ziggo ook veel zenders verplaatst naar TV-Start helaas. Misschien toch TV-Start maar eens inkrimpen en die zenders overhevelen naar TV Zenders Plus en een contract met BBC om in Nederland exclusief alle BBC zenders die er zijn voor Europa en de binnenlandse BBC door te geven in TV Zenders Plus, dan moet TV Zenders Plus wel duurder worden waarschijnlijk.

@Simba24 Dat moet op 28.2 graden oost. Als je niet oplet kan je naar de verkeerde BBC One kijken bijvoorbeeld, daar deze ook regionaal andere programma's heeft op tijdstippen. Er zijn dan nog meer Britse tv zenders te zien en ook veel Britse home shopping onzin en veel Indiase tv. Dus om voor BBC Three&Four een schotel te nemen 

0 Kudos
retep_
Level 5

oa. delta en odido geven BBC 3 en 4 wel door, zie hier dus als die toestemming hebben zou Ziggo dat ook moeten kunnen krijgen 

https://providerforum.nl/topics/aanbod-tv-zenders-kpn-ziggo-delta-t-mobile.95078/

0 Kudos
amvih
Level 11

Als je bij beide providers (Odido en Delta) zelf kijkt, dan zie je nergens BBC 3, BBC 4 zit bij beide in een extra pakket.

0 Kudos
Template
Level 17

@amvih wrote:

Als je bij beide providers (Odido en Delta) zelf kijkt, dan zie je nergens BBC 3, BBC 4 zit bij beide in een extra pakket.

Heeft iemand gemeld dan dat het bij Odido of Delta in het goedkoopste pakket zit? Toch alleen dat het doorgegeven wordt. 

0 Kudos
Garihd
Level 17

We weten natuurlijk niet tegen welke voorwaarden de genoemde providers naast NLziet deze twee kanalen doorgeven. 

Want waarom zijn ze bij Ziggo verdwenen waarschijnlijk niet omdat er te weinig kijkers waren.

Ik heb het ergens anders al genoemd maar de kans is groot dat de BBC aan Ziggo moet betalen om te worden doorgegeven dat zullen ze niet gaan doen.

Lees dit artikel maar

0 Kudos
Template
Level 17

@Garihd wrote:

We weten natuurlijk niet tegen welke voorwaarden de genoemde providers naast NLziet deze twee kanalen doorgeven. 

Want waarom zijn ze bij Ziggo verdwenen waarschijnlijk niet omdat er te weinig kijkers waren.

Ik heb het ergens anders al genoemd maar de kans is groot dat de BBC aan Ziggo moet betalen om te worden doorgegeven dat zullen ze niet gaan doen.

Lees dit artikel maar

In dat artikel zitten kandidaten te zeuren dat zenders weg moeten 

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Template 

Je mist het punt, VodafoneZiggo wil zich blijkbaar laten  betalen voor doorgifte als een lopend contract stopt.

De radio zender Joe is bijvoorbeeld nog niet te horen bij KPN, ook bij Ziggo heeft het behoorlijk lang geduurd waarom?

0 Kudos
amvih
Level 11

Nee, dat klopt, alleen hebben beide providers (Delta en Odido) geen BBC 3, ook niet in een extra pakket. De info eerder gegeven klopt dus niet.

0 Kudos
Template
Level 17

@Garihd wrote:

@Template 

Je mist het punt, VodafoneZiggo wil zich blijkbaar laten  betalen voor doorgifte als een lopend contract stopt.

De radio zender Joe is bijvoorbeeld nog niet te horen bij KPN, ook bij Ziggo heeft het behoorlijk lang geduurd waarom?

VodafoneZiggo kan ook gewoon meerdere merken op het VodafoneZiggo netwerk plaatsen, waarbij ze verschillende manieren proberen, bijvoorbeeld Ziggo maken ze de duurste met alle pakketten en Ziggo betaald aan oa BBC gewoon. Door alle fusies en overnames hebben ze wel een paar merken in de kast om af te stoffen, waar ze mee kunnen expirimenteren om te laten betalen.

Dan moet uiteraard wel het FTC pakket uit. 

Zo kan BBC wel betaald worden bijvoorbeeld. Ziggo wordt dan de duurste met wel de meeste zenders oa alle BBC kanalen 

0 Kudos
Garihd
Level 17

Ziggo gaat echt niet met zichzelf concureren op het kabelnet. En het valt te betwijfelen of Liberty Global  die oudere namen wel mag gebruiken feitelijk is alleen de naam Ziggo gekocht. Naar ik verwacht hoorde daar niet de eigendomsrechten van andere namen bij.

Verder gaat Ziggo bijna zeker de BBC niet meer betalen en andersom zal ook niet gebeuren.

0 Kudos
sebas14v2
Level 2

Zit bij beide providers gewoon in het zenderaanbod.

Odido:

Kanaal 113: BBC Three / CBBC (thema pakket)

Kanaal 114: BBC Four / Cbeebies (thema pakket)

Delta:

Kanaal 479: BBC Three / CBBC (extra TV pakket)

Kanaal 478: BBC Four / Cbeebies (extra TV pakket)

0 Kudos
Simba24
Level 13

Ik heb ook niet gezegd dat hij op een andere frequentie moet staan @Template 
En je krijgt een hele hoop Engelse en Duitse zenders Free te zien, dus het is echt wel de moeite waard.
De nieuwere TV's kun je ook de schotel direct op aansluiten dus dat scheelt weer een een uitgave.
Maar het staat @JeanPi  vrij om om het niet te doen, het was slechts een goedbedoelde tip.

Template
Level 17

@Simba24 wrote:

Ik heb ook niet gezegd dat hij op een andere frequentie moet staan @Template 
En je krijgt een hele hoop Engelse en Duitse zenders Free te zien, dus het is echt wel de moeite waard.
De nieuwere TV's kun je ook de schotel direct op aansluiten dus dat scheelt weer een een uitgave.
Maar het staat @JeanPi  vrij om om het niet te doen, het was slechts een goedbedoelde tip.

De UK zit 28.2 graden Oost, @Simba24 Heb ik ergens gezegd dan een andere frequentie? Ik alleen gezegd waarop de schotel gericht moet zijn wil je dat doen.

0 Kudos
Josherk
Level 1

Ik ben het hier volkomen mee eens, vooral de uitzendingen over wetenschap bij BBC 4 mis ik.

Er zijn meer dan voldoende pulpzenders in het zenderpakket, BBC 4 is een van de weinige kwaliteitszenders.

Dus: graag BBC 4 terug !!!

rick70
Level 10

Ik zou ook graag BBC Four weer terug willen zien in het tv aanbod van Ziggo. Interessant op deze zender vind ik de docu's maar ook de muziekprogramma's zoals Top of the Pops.  

0 Kudos