Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

BBC 1 & 2 SD - HD

Op de SD versie van BBC 1 & 2 loopt er momenteel  een tekstbalk in beeld dat de service binnenkort gestopt wordt. Dit komt waarschijnlijk uit de aanvoer stream van de satelliet.

 

Daarentegen is de HD versie van BBC 1 & 2 nu ongecodeerd.

55 Reacties 55
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@peanuts  schreef:

Dank voor de tip! Ze krijgen een mooi pakje van me met alle kabels, oude radio en tuner.

 

Wat je schrijft over HD en SD is wat Ziggo zelf aangaf als reden, dat verzin ik niet hoor. Snap nog steeds niet waarom Ziggo stopt met deze doorgifte terwijl de BBC er gewoon mee doorgaat. En wanneer het stopt. En welke tuner en welke niet kan doorgeven. 

 


Dat klopt, dat is omdat Ziggo er van uit lijkt te gaan dat ze domme klanten heeft. Daarom worden makkelijker te begrijpen termen gebruikt. 

Er staat in dit topic een vrij compleet lijstje van de ontvangers waar het omgaat.

Nogmaals de vraag welke 'nagelnieuwe' decoder heb je?

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik heb gisteren voor het eerst in tijden weer eens naar BBC One London in SD gekeken via kanaal 952. Het is een verwarrende tekst die door het beeld loopt. Maar in ieder geval een waarschuwing dat er iets aan de hand is.

 

Wat voor de kijkers veel interessanter is: heeft Ziggo al doorgekregen van de BBC wanneer BBC One London in HD gaat worden doorgegeven en gaat Ziggo dat dan ook meteen doen via kanaal 61?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://amp.mediamole.co.uk/entertainment/broadcasting/news/bbc-one-to-launch-in-hd-across-english-r...

 

@iMark met dank aan @C0re  bekijk die link eens. Ik heb sterk de indruk dat de BBC  buiten die melding staat.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dank voor de link maar daar was ik al van op de hoogte. In een ander artikel https://rxtvinfo.com/2021/bbc-one-hd-to-be-regionalised-in-england-by-end-of-2022 staat nu juist dat o.a. in Londen de apparatuur al vernieuwd is. 
Maar het is inderdaad een feit dat er twee ontwikkelingen gelijktijdig spelen waardoor we door de bomen het bos niet meer zien. Het lijkt mij in ieder geval logisch dat op het moment dat de BBC overstapt op volledig HD voor alle regionale varianten het huidige BBC One England HD komt te vervallen en dat we via Ziggo dan de regionale variant BBC One London HD daarvoor in de plaats krijgen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik had die link inderdaad ook gezien in je eerdere bericht. 

Zoals met andere zaken wordt er wel geïnformeerd meer niet heel duidelijk. Dat zal te diepgaand zijn, we zullen dus moeten afwachten wat Ziggo gaat doorgeven, dit staat en valt met het signaal wat bij Red Bee via de satelliet binnenkomt.

PJM v.d. Vooren

Level 9
  • 336Posts
  • 41Oplossingen
  • 92Likes

@RoWi. Red Bee kan zelf bepalen welke feed van de BBC wordt binnengehaald. Dat zou dus ook de feed van een van de andere regionale vensters van de BBC kunnen zijn.

Zelf heb ik een voorkeur voor de feed van BBC East (Norfolk, Suffolk, Anglia), met het regionale programma Look East. Dat werd vroeger ook doorgegeven toen de BBC hier in het westen van het land nog met een ouderwetse antenne werd ontvangen.

Piet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat neem ik graag aan echter zal Ziggo niet zomaar een willekeurige feed mogen doorgeven. Zelfs al haalt Red Bee elke beschikbare feed binnen. Uiteindelijk is de BBC de Britse omroep en is het puur meegenomen dat het beschikbaar wordt gesteld. Zeker na de Brexit kan de BBC dit zonder pardon coderen.

Lexzie

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Onbegrijpelijk dat Ziggo aanstuurt op een duurder abonnement, simpelweg om een Mediabox te slijten.
Ik kan dat niet verklaren uit een klantgericht perspectief, alleen in het voordeel van Ziggo (financieel dus).
Aangezien BBC 1 en 2 als HD kanalen inmiddels in het Kabel-TV pakket zitten, kan iedereen die ontvangen zonder van abonnement te wijzigen.
Heb je nog steeds een TV/decoder die geen MPEG-4 aankan, dan zou ik simpelweg een tweedehands Humax op de kop tikken, in het vm-Ziggo gebied dan je (Irdeto) smartcard blijven gebruiken of alleen naar de ongecodeerde zenders blijven kijken.
Hiervoor biedt (bood?) Ziggo ook gratis een Humax 5500c (in bruikleen) aan. Ik kan het niet meer vinden op de website.

Maar wat me ook weer verbaasd is dat er hier gezegd wordt dat er graag naar Engelse zenders wordt gekeken, maar dan doe je dat via de kabel???
Hetzelfde geldt voor Turkse, Duitse, Franse, Italiaanse zenders enz.
Waarom niet kijken via de satelliet?
Qua Engelse zenders heb ik minimaal 150 unieke zenders, allemaal gratis en met een klein schoteltje te ontvangen, dat kan zelfs een vrij onopvallend vlak paneeltje zijn.
Dus dan ook ITV, Channel 4, Channel 5 en alle aanverwante zenders. Die gaat Ziggo nooit aanbieden.

Het zal wel weer een Nederlands anti-schotel-dingetje zijn...

peanuts

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Volgens mij is het een dataminig dingetje. Er zijn nog kijkers die oudere tuners met een losse smartcard gebruiken en daar zit geen data-verzamel software van Ziggo in. En aangezien Ziggo als doel heeft een 360-graden klantprofiel op te bouwen (dus zo veel mogelijk informatie over ons verzamelen) moeten ze die oudere tuners minder bruikbaar maken en zo veel mogelijk nieuwe tuners (met data verzamel software) zien te slijten aan deze klanten. Aangezien Ziggo geen zicht heeft op wie deze ongecontroleerde klanten zijn willen ze dat je hen opbelt over de BBC zodat ze kunnen registeren wie er nog oudere tuners heeft.

Dat is tenminste de enige zinnige reden die ik kan verzinnen hiervoor.

Steefb
Topicstarter
Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@peanuts  schreef:

Volgens mij is het een dataminig dingetje. Er zijn nog kijkers die oudere tuners met een losse smartcard gebruiken en daar zit geen data-verzamel software van Ziggo in. En aangezien Ziggo als doel heeft een 360-graden klantprofiel op te bouwen (dus zo veel mogelijk informatie over ons verzamelen) moeten ze die oudere tuners minder bruikbaar maken en zo veel mogelijk nieuwe tuners (met data verzamel software) zien te slijten aan deze klanten. Aangezien Ziggo geen zicht heeft op wie deze ongecontroleerde klanten zijn willen ze dat je hen opbelt over de BBC zodat ze kunnen registeren wie er nog oudere tuners heeft.

Dat is tenminste de enige zinnige reden die ik kan verzinnen hiervoor.


BBB 1 & 2 staan nu ongecodeerd op de kabel, daar is geen ziggo apparatuur voor nodig om te ontvangen .

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@peanuts 

En gij denkt dat ze bij Ziggo niet exact weten welke betalende klanten, met een oudere box of zonder box kijken? De niet betalende leechers is een ander verhaal. Als het van betalende klanten niet bekend is deugd de administratie van geen kanten.

Lexzie

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Waar @peanuts aan refereert is dat dit wel mogelijk is met een Mediabox van Ziggo. Het zijn vast fijne apparaten voor de gebruiker, maar onthoudt wel dat je je kijkgedrag daarmee deelt.

En echt "gratis" zijn ze natuurlijk niet.

 

Daarnaast kan de contentaanbieder bepalen wat jij met de uitzendingen mag doen of vooral wat je niet mag doen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Is dat nu echt zo'n probleem? Dan moeten we geen slimme telefoons meer gebruiken, geen pinpas gebruiken en noem maar op.

 

Ik doel op de door peanuts genoemde ongecontroleerde klanten, die zijn echt wel bekend.

Lexzie

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Eh ja, als een provider of contentaanbieder bepaald wat ik mag opnemen, of ik mijn opname mag doorspoelen, hoe lang ik mijn opname mag bewaren enz. enz. dan is dat een probleem ja.

Dat de gemiddelde gebruiker niet weet hoe hij (zo min mogelijk) data deelt met alles wat-ie online doet is bekend ja.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De content aanbieder is vaak ook de eigenaar van die content kortom die bepaald alles.

 

Wees blij dat we nog zoveel aanbod en mogelijkheden hebben. Anders blijft NPO 1,2 en 3 over via een DVB -t2 ontvanger over.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Tijd voor een update over BBC One in HD.

In November 2022 heeft de BBC bekendgemaakt dat alle regionale edities van BBC One in de loop van 2023 in HD gaan worden doorgegeven en dat het huidige BBC One HD gaat verdwijnen. De kijkers van BBC One HD (zoals de klanten van Ziggo) hoeven dan niet meer naar de rode kaart te kijken wanneer er regionale programmering (nieuws) wordt uitgezonden.

Ik zou het bijzonder op prijs stellen dat Ziggo dan BBC One London gaat doorgeven. Dat lijkt me voor Nederlandse kijkers de meest interessante versie. Ik hoop dat dat gerealiseerd kan worden. Ziggo zal immers een keuze moeten maken welke versie gaat worden doorgegeven. De regionale versies van BBC One in HD moeten eind maart kunnen worden doorgegeven.
Meer informatie op: https://www.bbc.com/mediacentre/articles/2022/BBC-One-HD-rollout-England 

Uitgelicht topic