1
Vraag
2
Reacties
Stillo

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

B&O 5 afstandsbediening koppelen

Voorheen kon ik mijn B&O 5 afstandsbediening koppelen aan de Samsung Mediabox met code 0314

Blijkbaar is dit niet meer mogelijk bij de Mediabox Next. 
Weet iemand hiervoor een oplossing?

TV moet ik nu aanzetten met mijn B&O afstandsbediening, dit tevens voor geluid harder of zachter te zetten. 
verder kan ik wel alle andere mogelijkheden dien zoals kanalen wisselen en naar de app’s gaan. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Stillo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Onze B&O dealer verneem ik nu dat zij dat niet meer zijn sinds 1,5 jaar 😒

zij konden mij vertellen dat er blijkbaar geen software update meer ter beschikking is voor onze 12 jaar oude TV 😤

Ga eerdaags naar één van de weinige overgebleven dealers toe om te informeren wat er nog wel mogelijk is. 

Bekijk in context

Stillo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Onze B&O dealer heeft een software upgrade gedaan op onze TV. De BEO 5 zou dan wel via extra handelingen de TV kunnen bedien met alle toebehoren. Voor onze gemakzucht hebben wij nu een BEO 4 aangeschaft. Werkt nu (weer) perfect. We zijn nu alleen het mooie design van onze afstandsbediening kwijt. 
Dank aan Ziggo dat ze DOWNGRADES doorvoeren i.p.v. Upgrades. 
Zelfs Apple TV kan ik nu direct benaderen i.p.v. eerst naar apps binnen het menu van de Mediabox Next. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Eén knop voor aan en uitzetten, mits alles via HDMI is aangesloten: Mediabox Next: koppel al je apparatuur - Ziggo Community

 

Koppelen je versterker met de afstandsbediening van de Next voor het bedienen van het volume:

Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

Stillo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Helaas gaat dat niet op. Was vergeten te vermelden dat ik gebruik maakte van een converter om het oude en nieuwe B&O syteem te kunnen synchroniseren. Vanuit de converter zat een snoer met aan het uiteinde een infrarood oogje welke kon plakken op Samsung mediabox. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Stillo Geen idee wat B&O betreft en de eerdere mogelijkheden daarvan.

 

Probeer de TV eens aan de afstandsbediening van de Next te koppelen, mogelijk kom je dan al verder met het volume.

Koppelen je TV aan de afstandsbediening van de Next, voor het bedienen van het volume van de TV:

Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

Stillo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Onze B&O dealer verneem ik nu dat zij dat niet meer zijn sinds 1,5 jaar 😒

zij konden mij vertellen dat er blijkbaar geen software update meer ter beschikking is voor onze 12 jaar oude TV 😤

Ga eerdaags naar één van de weinige overgebleven dealers toe om te informeren wat er nog wel mogelijk is. 

Stillo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Onze B&O dealer heeft een software upgrade gedaan op onze TV. De BEO 5 zou dan wel via extra handelingen de TV kunnen bedien met alle toebehoren. Voor onze gemakzucht hebben wij nu een BEO 4 aangeschaft. Werkt nu (weer) perfect. We zijn nu alleen het mooie design van onze afstandsbediening kwijt. 
Dank aan Ziggo dat ze DOWNGRADES doorvoeren i.p.v. Upgrades. 
Zelfs Apple TV kan ik nu direct benaderen i.p.v. eerst naar apps binnen het menu van de Mediabox Next. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Voorheen kon ik mijn B&O 5 afstandsbediening koppelen aan de Samsung Mediabox met code 0314

Blijkbaar is dit niet meer mogelijk bij de Mediabox Next."

 

Als de B&O 5 afstandsbediening wel de Samsung mediabox kan bedienen en de B&O 5 afstandsbediening kan nu niet de mediabox Next bedienen, dan ligt dat aan de B&O 5 afstandsbediening die niet de gegevens en de mogelijkheden in zich heeft.

 

Kun je nu met de BEO 4 wel de Next bedienen?

Stillo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

BEO 4 werkt beter dan de BEO 5, maar is minder mooi in design. Ga de BEO 5 te koop zetten.  

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic