Hallo allemaal,
vandaag mijn media box next binnen gekregen. Ik heb een Böse solo 5 soundbar die via een optische kabel is gekoppeld tussen de tv en de soundbar. Het geluid is prima, echter kan ik met geen enkele afstandsbediening (behalve die van de soundbar zelf) het volume regelen.
hoe kan ik dit aanpassen?
hiervoor met de Samsung decoder kon ik met de afstandsbediening van de decoder wel het volume bedienen..
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb een Solo 5 al ruim 3 jaar gekoppeld met een Next en ik kan de Solo 5 harder en zachter zetten met de Next afstandsbediening.
Koppel je Solo 5 aan je Next afstandsbediening en kies in Instellingen -> Beeld en Geluid -> Koppel afstandsbediening aan andere apparaten, kies versterker -> Bose, probeer een paar stappen en als er een vraag komt, vul dan solo in.
De Bose gaat automatisch aan als er geluid op komt en weer uit na een uur:
Tekst uit gebruiksaanwijzing Bose Solo 5:
(Op de pagina naar beneden scrollen.)
U kunt de soundbar zo instellen dat deze automatisch wordt ingeschakeld wanneer er
een geluidssignaal wordt ontvangen.
Opmerking: De soundbar wordt uitgeschakeld na 60 minuten zonder activiteit.
Houd op de afstandsbediening vijf seconden ingedrukt totdat u een toon hoort om te
wisselen tussen automatisch ontwaken en de standaardinstellingen voor energiegebruik.
Het statuslampje brandt gedimd oranje wanneer de soundbar uitstaat en automatisch
ontwaken is ingeschakeld.
Top, gelukt! Heel erg bedankt
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb een Solo 5 al ruim 3 jaar gekoppeld met een Next en ik kan de Solo 5 harder en zachter zetten met de Next afstandsbediening.
Koppel je Solo 5 aan je Next afstandsbediening en kies in Instellingen -> Beeld en Geluid -> Koppel afstandsbediening aan andere apparaten, kies versterker -> Bose, probeer een paar stappen en als er een vraag komt, vul dan solo in.
De Bose gaat automatisch aan als er geluid op komt en weer uit na een uur:
Tekst uit gebruiksaanwijzing Bose Solo 5:
(Op de pagina naar beneden scrollen.)
U kunt de soundbar zo instellen dat deze automatisch wordt ingeschakeld wanneer er
Houd op de afstandsbediening vijf seconden ingedrukt totdat u een toon hoort om te
wisselen tussen automatisch ontwaken en de standaardinstellingen voor energiegebruik.
Het statuslampje brandt gedimd oranje wanneer de soundbar uitstaat en automatisch
Hallo Bert
Bedankt voor je snelle reactie.
ik kan jouw deel niet vinden in de handleiding via de link.. je geeft aan dat ik de solo moet koppelen met de next afstandsbediening, maar hoe doe ik dit? Het rare is nu dat wanneer ik het volume bedien met de next afstandsbediening, dat het wel aangeeft dat het volume verhoogd/verlaagd word, maar er gebeurt niet iets met het geluid zelf.
iets doe ik niet goed blijkbaar
De Bose koppelen aan de afstandsbediening van de Next doe je in de Instellingen van de Next met de afstandsbediening van de Next.
Kies in Instellingen van de Next -> Beeld en Geluid -> Koppel afstandsbediening aan andere apparaten, kies versterker -> Bose, probeer een paar stappen en als er een vraag komt, vul dan solo in.
Hi, ik krijg niet de mogelijkheid tot solo te selecteren.
het ziet er zo uit ( zie bijlage) en foto
ligt dit aan mijn next?
Je moet eerst een merk kiezen.
Ga naar Bose en druk op OK, daarna volgt het model, er komen een aantal vragen en probeer de stappen, als het werkt, is het al goed en als het nog niet werkt en de vraag komt: welk model, vul dan solo in.
Ik denk dat het veranderd is, ik krijg niet wat jij zegt:
stap is na Böse krijg je dit:
na testen doet hij niks.
als ik dan op modelnummer druk:
dan krijg ik dit; maar hij herkent de eerste 4 cijfers niet.
😷
Het gaat vrijwel zoals ik beschreef: "probeer een paar stappen en als er een vraag komt, vul dan solo in."
Heb je Solo ingevuld onder Wat is het modelnummer?
Top, gelukt! Heel erg bedankt
@Downeer Veel luisterplezier gewenst. 🙂
Ik heb de Next in Instellingen Beeld en Geluid -> Dolby audio op -Altijd aan- staan.
Maar dat is even uitproberen wat je zelf het mooist vind klinken.
Hallo allemaal,
heb ook de bose solo 5 gekoppeld via het menu van de nextbox gekoppeld
dit werkt goed alleen gaat de soundbar niet meer uit en blijft groen branden na het uitschakelen van de nextbox. Schakels ook niet uit na een uur.
soundbar via de uitknop ( 5 sec) verhogende toon ingesteld op automatisch maar helaas blijft de soundbar nat het uitschakelen van de tv gewoon groen branden
iemand een idee hoe dat kan?
@Mce Je moet met de Solo 5 afstandsbediening automatisch inschakelen instellen: 798493_og_bose-solo-5-tv-sound-system_nl.pdf
Automatisch ontwaken
Je kunt de soundbar zo instellen dat deze automatisch wordt ingeschakeld wanneer er
Houd op de afstandsbediening vijf seconden ingedrukt totdat je een toon hoort om
te wisselen tussen automatisch ontwaken en de standaardinstellingen voor
energiegebruik.
Bert, bedankt voor je antwoord
ik heb de stappen doorlopen zoals aangeven maar de soundbar gaat niet in de oranje stand-by modus ( ook niet na een uur). Als ik de soundbar handmatig uitzet met de eigen afstandsbediening dan brand het lampje wel oranje.
of moet ik nog iets extra aanpassen op de next box?
De Next box doet niets met de Solo 5, want er wordt alleen geluidssignaal doorgegeven via een optische / coaxiale of analoge kabel.
Heb je een toon gehoord na deze actie?
Alles staat goed ingesteld op de Böse solo zonder resultaat. Dus geprobeerd om de optische kabel ipv op de tv rechtstreeks op de next box aan te sluiten en dit is de oplossing. De soundbox gaat uit na een uur in de stand-by stand. Iemand ook een idee of de sound bar blijft werken op deze mankeer met de next mini? Deze heeft geen infrarood afstand bediening meer
@Mce je grootste probleem zal zijn dat de Mini geen optische uitgang heeft!
Twee redenen om de gewone Next te houden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.