1
Vraag
2
Reacties
jbbj

Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Auto Power Link Samsung soundbar werkt niet meer

Sinds de grote update van de Mediabox werkt de auto-power-link niet meer. Voorheen bij het aanzetten van de Mediabox ging ook gelijk de soundbar aan.

Nu dus niet meer. 

Het is een Samsung HW-MS650 soundbar en deze is correct ingesteld. Verbonden met een optische kabel met de mediabox.

Iemand hier de oplossing voor???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jbbj Zojusit heb ik hierop een terugkoppeling ontvangen. De Mediabox XL programmeert de afstandsbediening met infraroodcodes zoals @RoWi. ook aangeeft. Bij de Next wordt doorgaans het HDMI-CEC protocol gebruikt om andere via HDMI verbonden apparaten (Soundbar, homecinema etc.) in te schakelen en aan te sturen. Omdat de Mediabox XL geen ondersteuning heeft voor HDMI-CEC heeft die ook geen ondersteuning voor het gelijk in- en uitschakelen van de Mediabox XL en televisie/soundbar. Als de volumebediening wel werkt, dan werkt waarschijnlijk de witte knop (stand-by) van de voice control remote wel om de soundbar in/uit te schakelen. Kun je dit controleren?

Bekijk in context

43 Reacties 43
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @jbbj en een warm welkom op de Community, 

Je geeft aan dat je Samsungs HW-MS650 soundbaar niet meer tegelijk met de Mediabox inschakelt sinds de grote update. Goed dat je dan even aanklopt met deze vraag op dit forum. Wil je eens het volgende controleren in de instellingen van de Ziggo Mediabox (XL/Next) ?
Navigeer in het Menu van de Mediabox naar Instellingen (Tandwiel) en kies dan voor Beeld & Geluid. Kijk vervolgens met welk apparaat de Ziggo Afstandsbediening gekoppeld is achter de optie "Koppel je afstandsbediening". Kijk ook of "Een knop voor aan en uitzetten" aan of uit staat. 

Controleer als het met het aanpassen van bovenstaande stappen nog niet werkt of HDMI-CEC aanstaat op je TV en Soundbar. Deze optie zorgt ervoor dat er met meerdere apparaten gecommuniceerd wordt d.m.v. een afstandsbediening. Koppel eventueel de afstandsbediening nog eens opnieuw en test of alles dan weer werkt. Laat onder dit topic maar weten of het gelukt is. 

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Beste Paul,

De afstandsbediening is correct gekoppeld net soundbar. Ik kan het volume via de AB van Ziggo doen.

Maar "probleem" is er nog steeds... Wat bedoel je met Een knop voor aan en uitzetten?? Waar kan ik die optie vinden??

De soundbar is ook juist ingesteld.

 

John

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jbbj De optie "Een knop voor aan-en uitzetten" kun je het menu vinden van de Mediabox Next onder "Instellingen" (Tandwiel) > "Beeld & Geluid"

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hi Paul, ik heb zo'n nieuwe afstandsbediening (stem) maar kom deze optie niet tegen bij instellingen/ beeld geluid

 

John

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jbbj Je kan de optie als volgt vinden:

  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Eén knop voor aan- en uitzetten
  5. Druk op ‘OK’ om de functie aan of uit te zetten
jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hi Paul,

Deze optie kom ik echt niet tegen in dit menu

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jbbj Kun je eens een foto delen van het menu wat je ziet?

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

6890E177-CF39-480B-A9EF-100815115D4D_1_105_c.jpegA6A1C966-4881-47CB-830F-CEBCEDDAA4D9_1_105_c.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jbbj Top, dankjewel voor het delen. Mijn eerdere info klopte niet helemaal. De optie die ik bedoel is "Beeld en Geluid", en dan "Koppel je afstandsbediening met andere apparaten". In het volgende scherm kun je dan bepalen of je het volume van de TV of externe apparatuur (soundbar/homecinema etc.) wilt aansturen.

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik kan via de afstandsbediening wel het volume regelen, maar mis dus de automatische in/ uitschakeling van de soundbar die er voor de grote update wel op zat.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@jbbj Het is gek dat je de optie "Een toets voor in- en uitschakelen" niet ziet in het menu. Weet je zeker dat de juiste soundbar (model) is ingevoerd bij een eerdere koppeling? Probeer anders eens een ander Samsung apparaat in te stellen via "Koppel je afstandsbediening", kies dan het icoontje van het audiosysteem en dan "test wat toetsen". We horen graag of het lukt.

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hi Paul,

Heb  nu diverse opties geprobeerd maar ik krijg echt die opmerking  Een toets... niet te zien.

Ik heb al een wat oudere box staan kan het daar misschien aan liggen??

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @jbbj , vreemd dat je dit scherm niet krijgt te zien. Wil je eens controleren of je mediabox wel de meest recentste software van ons heeft geïnstalleerd? 

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hi

Ik heb versie 4.34 zie ik staan.

Ik weet niet waar ik recente software terug kan vinden

 

John

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5789Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@jbbj 

Heb je al eens geprobeerd de Mediabox te resetten naar de fabrieksinstellingen? Mogelijk komt hierna de ontbrekende functie in de instellingen wel terug.

Ik ben erg benieuwd!

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

HI,

Heb de box teruggezet naar fabrieksinstellingen maar zie deze optie nog steeds niet... kunnen jullie een foto sturen hoe dat eruit zou moeten zien?

John

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@jbbj Probeer anders eens een ander Samsung apparaat in te stellen via "Koppel je afstandsbediening", kies dan het icoontje van het audiosysteem en dan "test wat toetsen". We horen graag of het lukt.

jbbj
Topicstarter
Level 4
  • 46Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Hi Lotte,

Dit heb ik al eerder gedaan zie hierboven.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@jbbj  Heb je dan eerst een andere Samsung (soundbar) ingesteld en vervolgens opnieuw de toetsen getest? Zo zorg je er namelijk voor dat er opnieuw gekoppeld kan worden en niet gebruik gemaakt wordt van de al bestaande koppeling (die dus niet volledig werkt).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic