1
Vraag
2
Reacties
viasoft

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Audioverbinding tussen Philips Sound bar en de Mediabox Next.

Ik heb sinds zaterdag de nieuwe Mediabox Next.
Geinstalleerd en het werkt prima.
Tot op heden had ik voor het geluid de Sound bar gekoppeld aan mijn TV en dat werkt.
Nu wil ik de Philips Sound bar koppelen aan de Mediabox op de S/PDIF aansluiting.
Hier moet ik een nieuw verbindingssnoertje voor kopen, maar heeft alleen zin als het dan ook werkt.
Graag jullie advies!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tot op heden had ik voor het geluid de Sound bar gekoppeld aan mijn TV en dat werkt.

Hoe? Voor welke op de TV aangesloten geluidsbronnen? Of alleen voor de TV zelf?

Probeer eerst een HDMI-ARC koppeling tussen TV en Soundbar, als dat kan (Next aan de TV). Beide gebruikte poorten moeten geschikt zijn voor HDMI-ARC.
Als dat niet kan dan is optisch een goede tweede.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Dat moet werken.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Goedemorgen viasoft

Ik heb zelf een LG Soundbar gekoppeld door een optische audio kabel aan de TV en ik krijg prima geluid uit de soundbar en alles loopt keurig synchroon.

Je kan de SPDIF kabel van je soundbar naar je TV koppelen dan kan je alles inregelen met de Afstandsbediening van de Next. Wel via TV instelling even de juiste Audio aanklikken.

Je kan ook optische audio kabel koppelen aan de soudbar en de TV dat is hetzelfde, selecteren op de TV de juiste instelling bij Audio of Beeld en Geluid.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Tot op heden had ik voor het geluid de Sound bar gekoppeld aan mijn TV en dat werkt.

Hoe? Voor welke op de TV aangesloten geluidsbronnen? Of alleen voor de TV zelf?

Probeer eerst een HDMI-ARC koppeling tussen TV en Soundbar, als dat kan (Next aan de TV). Beide gebruikte poorten moeten geschikt zijn voor HDMI-ARC.
Als dat niet kan dan is optisch een goede tweede.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
hanh wrote:

Tot op heden had ik voor het geluid de Sound bar gekoppeld aan mijn TV en dat werkt.
Hoe? Voor welke op de TV aangesloten geluidsbronnen? Of alleen voor de TV zelf?

Probeer eerst een HDMI-ARC koppeling tussen TV en Soundbar, als dat kan (Next aan de TV). Beide gebruikte poorten moeten geschikt zijn voor HDMI-ARC.
Als dat niet kan dan is optisch een goede tweede.



Zo doe ik het ook werkt prima !!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic