Beste,
Met het verdwijnen van analoge audio wil ik graag het audio signaal dat ook in mijn Ziggo TV ontvanger zit naar mijn versterker/ontvanger overbrengen.
Mijn Ziggo TV ontvanger is een Cisco 8485DVB, mijn versterker/ontvanger een Marantz SR5023.
Omdat mijn Marantz geen HDMI of optische aansluiting heeft zal met tulpstekkers moeten worden gewerkt. De vraag is nu: op welke Marantz ingang sluit ik mijn audiosignaal aan zonder dat ik de boel opblaas?
Ik heb de keuze uit de volgende ingangen: Phono, CD, DVD, DSS of AUX. Zie foto. Bij mij zijn CD en AUX reeds bezet. Phono of DVD lijkt niet logisch, hou ik DSS over. Kan ik die als audio ingang gebruiken vanaf mijn Ziggo TV ontvanger?
Ik hoop dat iemand mij het verlossende woord kan geven.
Rob
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op CD, DVD, DSS of AUX aansluiten, nooit op PHONO. DVD is zeker ok.
Wat met DSS bedoeld wordt weet ik niet, (digital sound system) wellicht? Maar al die ingangen zijn gestandaardiseerd en hetzelfde.
Behalve dus de PHONO, daarbij heb je kans dat je de versterker opblaast, deze verwacht een veel lager ingangssignaal.
Ik zou zelf voor DSS gaan. Dat is de aansluiting voor een decoder. Maar in feite is alles gelijk, op de Phono na. Wat je overigens nog vergat is de RECORDER aansluiting. Daarvan kan je de ingang ook gebruiken. Vaak gebruikt(e) men daarvan de in- en uitgang voor een CD recorder of Tapedeck.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Op CD, DVD, DSS of AUX aansluiten, nooit op PHONO. DVD is zeker ok.
Wat met DSS bedoeld wordt weet ik niet, (digital sound system) wellicht? Maar al die ingangen zijn gestandaardiseerd en hetzelfde.
Behalve dus de PHONO, daarbij heb je kans dat je de versterker opblaast, deze verwacht een veel lager ingangssignaal.
Ik zou zelf voor DSS gaan. Dat is de aansluiting voor een decoder. Maar in feite is alles gelijk, op de Phono na. Wat je overigens nog vergat is de RECORDER aansluiting. Daarvan kan je de ingang ook gebruiken. Vaak gebruikt(e) men daarvan de in- en uitgang voor een CD recorder of Tapedeck.
Steefb en Willem-A1,
Dank voor jullie info. Dit helpt enorm. Ik ga ermee aan de slag!
Rob
Ik heb zelf al meer dan 30 jaar tv's, video recorders, later dvd-recorders etc. aan de stereo hangen. Het geluid van de stereo is vele malen beter dan dat van welke tv dan ook.
Ik raad dan ook aan om in het vervolg ook via de stereo te luisteren wanneer je digitale tv kijkt. Er gaat een wereld voor je open. Hooguit ga je je afvragen waarom je dat niet veel eerder gedaan hebt. 😀
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.