1
Vraag
2
Reageer en help mee
Hokkie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Audiolevels

dit is eigenlijk een vraag voor een eerste of tweede lijn's monteur / technicus. op 997 zenden jullie een testbeeld uit met een herhalend piepje. op welk k systeem is dit gebaseerd en op welk level is dit geijkt. dit in verband met het grote audiolevel verschil op diverse kanalen. ik wil dit nu eens duidelijk gaan meten met mijn rtw meter

2 Reacties 2
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Hokkie! Poeh, dit moest ik even uitzoeken. Ik heb daarom navraag gedaan. Dit was het antwoord van de engineer: 
Het audiosignaalniveau is op dit testbeeld -12dBFS (below full scale), voor alle kanalen, L/R Stereo en L/R/C/Lfe/Ls/Rs 5.1.
Hopelijk beantwoord dit je vraag! 🙂

Hokkie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

daarom zei ik al , dit is voor een eerste lijn of tweede lijns monteur. dit is een heel specifieke vraag.

 

het antwoord is voor een digitale meter , standaard is dan dat de analoge versie +6 dbu is voor deze meting

inmiddels was ik al begonnen met meten en kwam er al achter dat het -10 zou moeten zijn, ongeveer,

op 997 , testbeeld is het linker kanaal -20db zachter( dit zal wel expres gedaan zijn, komt meer voor in de audiowereld)

ik ben nu begonnen met meten dus over 24 uur met een rtw meter ,1204a, en ned 1 kwam met -2 db aan.

ned 2 is 0 db op links en =0.3 op rechts

 

rest volgt ter zijner tijd natuurlijk

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic