1
Vraag
2
Reageer en help mee
ad.schotman

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Audio via soundsysteem valt uit

Als ik het geluid via mijn next box via hdmi  kabel naar het soundsysteem koppel en van het soundsysteem naar de tv met hdmi  valt het geluid na een paar secondes uit.

Zodra ik het volume verlaag of verhoog weer een paar sec. geluid en het valt weer erg enz.

Via de optische kabel werkt het wel.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

34 Reacties 34
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@RoWi.  En @ad.schotman @Ik heb als test al een tijdje de Google Chrome cast aangesloten op mijn av reviever ( ook pioneer maar ander model) werkt perfect. Ook dd+ etc ondersteunend.

ad.schotman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan eventueel de dongel op het audio systeem aansluiten, maar het probleem doet zich juist voor als ik het op de beste manier aansluit dus next naar systeem en dan naar tv via hdmi

ad.schotman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dongel is idd een chrome kast

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Gebruik je wel de bijgeleverde 4k highspeed kabel. Lijkt mij dan ook de mogelijkheid een handshake probleem..??

ad.schotman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Toshiba 939 digitaal serie

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

En nog even aanvulling: om alles echt uit te sluiten> kijk de instellingen nog eens goed na. Dat bv instellingen van tv  de audio via externe uitdrager moet gaan. En zo tv audio gebeuren geen invloed heeft etc etc 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@ad.schotman  schreef:

Toshiba 939 digitaal serie


Het was even zoeken klopt het dat er iets als TX-43GXX939 op de tv staat?

Nu gaat het blijkbaar meer om een probleem tussen de Next en de Pioneer.

ad.schotman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ga morgen alles even loshalen en weer opnieuw aansluiten met alle goede raad meegenomen. Wellicht gaat het dan wel werken.

ad.schotman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laat ik nog weten,  tv staat in een kast en moet er helemaal uit om het typenummer te kunnen lezen

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Succes! Laat 't maar weten of je meer advies nodig hebt of dat het opgelost is.

ad.schotman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is helaas nog niet opgelost, ben er inmiddels wel achter wat er gebeurd maar niet waarom. Het Pioneer systeem schakelt telkens automatisch na een paar secondes over naar tv speaker(ook op het display zichtbaar)  

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @ad.schotman. Je hebt zo te zien al flink wat tips gekregen van de Community! Zo te lezen zijn er wel stappen in de juiste richting gezet maar de oplossing zelf is nog niet gevonden. Onwijs balen natuurlijk! @robbo heb jij misschien nog andere tips hiervoor? 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Nog even wat info. Bij veel merken bv hier op mijn samsung tv en pioneer. Naast arc moet tegenwoordig bij nieuwere modellen ook cec geselecteerd worden. Hoewel 2 hele verschillende functies maar werken samen.... op de nieuwere modellen. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Nog even een aanvulling op mijn vorige reactie. Dit geldt dus voor beide apparaten. Zowel tv en in dit geval pioneer.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op mijn Samsung uit 2018 kan ik ARC niet eens aan of uitzetten wel CEC wat Samsung Anynet noemt. Als Anynet uitstaat krijg ik geen geluid uit mijn externe systeem.

 

 

@ad.schotman  dat klinkt vreemd de TV zou wel kunnen overschakelen naar de eigen interne luidspreker, dat de Pioneer dit doet klinkt apart.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic