HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Als ik het geluid via mijn next box via hdmi kabel naar het soundsysteem koppel en van het soundsysteem naar de tv met hdmi valt het geluid na een paar secondes uit.
Zodra ik het volume verlaag of verhoog weer een paar sec. geluid en het valt weer erg enz.
Via de optische kabel werkt het wel.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Welk soundsysteem heb je precies in gebruik?
Zonder enige info over " het soundsysteem " zal dat moeilijk zijn.
Pioneer FS-W40
Hallo, ad.schotman, heb je het volgende al geprobeerd: De HDMI - kabel van de Next naar de HDMI- arc ( Audio Return Channel ) ingang naar de tv, deze ingang selecteren in je tv. Heeft je tv deze optie niet, kan je ook een andere HDMI ingang gebruiken. Een optische kabel van je audio naar de Next. Je audio op de optie tv zetten. In het menu van je tv geluid via audio selecteren. Dan moet het goed gaan.
Ga ik proberen
De HDMI ARC van de TV naar de Next heeft geen nut, de voorkeur heeft op de TV HDMI arc naar die van de Pioneer, geeft deze wel het beeld goed door?
Beeld wordt goed doorgegeven.
Zo had ik het ook aangesloten, maar het nadeel is dat ik niet het audiosysteem volledig kan benutten zonder een hdmi kabel te verwisselen om het menu hiervan op de tv te zien
@ad.schotman schreef:Beeld wordt goed doorgegeven.
Dat is gunstig, ik kan van de Pioneer wel de HDMI versie vinden, maar de HDCP ondersteuning niet. Deze kan in samenhang met de Next voor het TV beeld van belang zijn.
Wat betreft ARC daar kan de Next niks mee. Deze heeft niks aan teruggestuurde audio dat is echt van en naar TV en geluidssysteem.
Dan het volgende alleen het geluid valt weg niet het beeld, als u HDMI gebruikt?
Hoe staat de audio ingesteld op de Next volg signaal of anders?
Hoe heeft u in eerste instantie alles aangesloten?
Is dat Next > HDMI > Pioneer > HDMI > TV
De eerder genoemde optische verbinding is op deze manier niet nodig. Hoeveel aansluitingen en welke heeft de TV klopt het dat deze 1 HDMI poort heeft?
Als ik het aansluit als je zegt dan valt het geluid telkens na een paar secondes uit, niet het beeld.
Nu heb ik de Next>hdmi>tv en Next via digitale audio kabel naar heg soundsysteem.
Dan blijft het geluid prima, met beperking van het niet volledig kunnen benutten van het audiosysteem.
Next staat ingestels als volg signaal
@ad.schotman schreef:Als ik het aansluit als je zegt dan valt het geluid telkens na een paar secondes uit, niet het beeld.
Nu heb ik de Next>hdmi>tv en Next via digitale audio kabel naar heg soundsysteem.
Dan blijft het geluid prima, met beperking van het niet volledig kunnen benutten van het audiosysteem.
Hoe moeten we dat niet volledig benutten zien? Zoals al gevraagd heeft de TV maar 1 HDMI poort?
En het gaat toch over deze Pioneer
Welke merk Tv een Samsung? @ad.schotman
TV heeft 3 hdmi poorten, 1 is bezet voor de Next, 2 is bezet voor mijn oude samsung hd recorder en no. 3 is bezet door een dongel (om van mijn tablet te streamen
Tv is een toshiba
Het is idd dit Pioneer systeem
Welk model? @ad.schotman
@ad.schotman Ik reageer even tussen de bedrijven door... Ik zal even brainstormen. Als je idd de next rechtstreek op audioset aansluit via hdmi , dan hdmi out van audio systeem naar de hdmi arc tv. Dit is wel de beste manier. Je gaf aan dat je ook hdmi poorten inz externe apparatuur van tv gebruik maak. Kan deze ook niet op de audio set aangesloten worden? Evt kan je dan een ander apparaat optisch aansluiten. Even dan aangeven in een menu dat deze apparaat optisch uit moet dragen. Is de mogelijkheid daar om dit even uit te testen? Wellicht al benoemd..maar even tussen werkzaamheden deze tip. Dus niet alles doorgelezen. Sorrie dan😉
In het verlengde van wat Robbo schrijft is het een optie de dongel op de pioneer aan te sluiten? Dan kan de soundbar direct in de TV. Ik lees dat de Pioneer 4 HDMI ingangen heeft. De genoemde dongel is dat een Chromecast of iets wat er op lijkt een Miracast?
Ik zie op dit moment even geen verband waarom het geluid wel een probleem geeft via HDMI maar optisch niet. Ik ken de Next niet uit eigen ervaring, dat werkt niet helemaal mee.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...