1
Vraag
2
Reacties
BruinT

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Audio uitgang mediabox Cisco 8685

Ik probeer audio-uitgang van upc-mediabox te gebruiken. Slechts zeer zwak signaal op links. Ik kan in menu-opties niets vinden over audio instellingen. Ziggo helpdesk komt niet verder. Wie wel?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Opgelost!

Bleek slecht tulp-contactje te zijn in box.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Gebruik je de tulp audio uitgang of de optische audio uitgang?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BruinT  schreef:

....Slechts zeer zwak signaal op links...


is het volume van rechts wel goed?

 

 


@Bert  schreef:

Gebruik je de tulp audio uitgang of de optische audio uitgang?



Maar welke aansluiting gebruikt u : scart, tulp of optisch ?

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik gebruik tulp-uitgang, rechts geen signaal. Links heel zwak.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BruinT  schreef:

Ik gebruik tulp-uitgang, rechts geen signaal. Links heel zwak.



Het uitgangsniveau op de tulp stekkers, is volgens mij afhankelijk van de algemene volume instelling. Als u die harder zet, is ook het signaal op de tulp stekker harder.

Waarop wilt u de Cisco aansluiten?  Misschien kan dat met een optisch kabel of een scart-out stekker, maar ik heb geen idee of die uitgangen wel een vast volume niveau hebben.

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Volumeregeling op max!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BruinT  schreef:

Volumeregeling op max!


Dan dan nu wel geluid uit de tulp uitgang ?

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nada!

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BruinT  schreef:

Nada!


Geeft de tv wel geluid op beide kanalen ?

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja tv werkt prima maar audio-signaal moet naar stereo installatie ter vervanging analoge radio

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BruinT  schreef:

Ja tv werkt prima maar audio-signaal moet naar stereo installatie ter vervanging analoge radio


Wat een makkelijke en eenvoudige test is, om de tulp kabel en stereo installatie te kunnen testen, is om even met de vingers de binnen ader van de tulp aan te raken. Dat geeft een bron signaal en dat is/moet via de luidsprekers te horen zijn.

Zet eerst de versterker vooral niet te hard, haal daarna beide tulp stekker los en raak kanaal voor kanaal de binnen ader aan. Werkt dat bij beide stekkers/kanalen wel?

RCA-TULP.png



Ps. Als alles juist is aangesloten, dan is de rode stekker het rechter kanaal. 

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Kabels heb ik gecontroleerd met koptelefoon signaal van mijn telefoon, prima geluid!

Ik kan nergens een optie vinden om de geluidsinstellingen van de Mediabox te checken.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @BruinT, welkom hier!

 

Je bent lekker bezig om de geluidsinstellingen allemaal te ontdekken op je Cisco mediabox! Dit is nogal een taak en als ik het goed lees kom je er nog niet helemaal uit. Gelukkig word je al snel te hulp gesprongen en geadviseerd door de Community.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in dit verhaal niets voor je kan betekenen. Hier heb ik geen kaas van gegeten. @Bert en @Pasi hebben jullie nog vervolg tips? 😄

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Zou het kunnen dat de upc-mediabox (Cisco) gewoon kapot is en geen signaal geeft op de audio-uitgang (tulp)?

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@BruinT  schreef:

Zou het kunnen dat de upc-mediabox (Cisco) gewoon kapot is en geen signaal geeft op de audio-uitgang (tulp)?


Natuurlijk, dat zou kunnen.


Maar dan zou u nog via de scart stekker geluid kunnen krijgen. De onderstaande stekker kost maar een paar euro ( en daarom de stekker dan ook niet te vaak in/uit trekken ) en is ( bijna ) overal te koop.

Scart in-out.jpg

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ga ik proberen!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik zie de reacties nu pas en zie ook dit:

"Wat een makkelijke en eenvoudige test is, om de tulp kabel en stereo installatie te kunnen testen, is om even met de vingers de binnen ader van de tulp aan te raken. Dat geeft een bron signaal en dat is/moet via de luidsprekers te horen zijn.

Zet eerst de versterker vooral niet te hard, haal daarna beide tulp stekker los en raak kanaal voor kanaal de binnen ader aan. Werkt dat bij beide stekkers/kanalen wel?"

Ik zou er maar heel voorzichtig mee zijn dit aan te raden. Een versterker staat al snel te luid, en veel beter is het, om met de versterker/receiver of wat dan ook uitgeschakeld, een andere bron op die kabel aan te sluiten. 

@BruinT heb je dus ook al een andere bron/apparaat aangesloten op die kabel, en ook zeer belangrijk, de betreffende ingang op de versterker of receiver? Want wat gebruik je eigenlijk? Kun je een foto maken van je versterker of receiver en laten zien waarop je de Cisco aansluit? 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Willem-A1  schreef:

Ik zie de reacties nu pas en zie ook dit:

"Wat een makkelijke en eenvoudige test is, om de tulp kabel en stereo installatie te kunnen testen, is om even met de vingers de binnen ader van de tulp aan te raken. Dat geeft een bron signaal en dat is/moet via de luidsprekers te horen zijn.

Zet eerst de versterker vooral niet te hard, haal daarna beide tulp stekker los en raak kanaal voor kanaal de binnen ader aan. Werkt dat bij beide stekkers/kanalen wel?"

Ik zou er maar heel voorzichtig mee zijn dit aan te raden. Een versterker staat al snel te luid, en veel beter is het, om met de versterker/receiver of wat dan ook uitgeschakeld, een andere bron op die kabel aan te sluiten. ...t? 


Ik schrijf natuurlijk niet voor niets dat men de versterker niet te hard moet zetten. Overigens is het ook verstandig om een versterker wat zachter te zetten, als men met inputs aan het 'spelen' is.

Ik gebruik dit regelmatig en is een makkelijke en snelle methode om o.a. links en rechts te onderscheiden. Maar inderdaad, een test met een ander apparaat zou veel beter zijn, maar dat lijkt niet te lukken.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemiddag @BruinT , inmiddels zijn we alweer een paar dagen verder.
Is het nog gelukt met de tips van @Pasi en @Willem-A1

BruinT
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nog geen succes, ik ga nog de scart-uitgang proberen, maar wellicht is een moderne mediabox voor de geluidskwaliteit een betere optie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic