Luuk B.

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Sinds nieuwe update stotterend geluid via Mediabox Next

Hoi, ik ervaar sinds de laatste update van de Mediabox next af en toe, volledig random dus, stotterend audio. Het herstelt zichzelf. Zowel bij live tv als bij opnames. Kijk ik tv zonder Mediabox (DVB) dan ervaar ik geen gestotter.

 

Iemand soortgelijke ervaring?

 

21 Reacties 21
mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Ik heb dit ook zo nu en dan via mijn bekabelde Media Box Next in de huiskamer. Ik heb al van hdmi poort gewisseld, maar dat heeft het niet opgelost. Vreemd genoeg doet zich dit niet voor op mijn Media Box Next die Wifi aangesloten is in de slaapkamer. Ikzelf vermoed dat het in mijn TV zit, maar ben er nog niet uit. Of dat het misschien signaal gerelateerd is. Het doet zich in ieder geval random voor. Ben benieuwd of één van de superexperts hier iets over kan melden.

 

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Hi @Luuk B. 
Dat is hartstikke lastig dat je geluid, ook al is het af en toe, haperend is. En goed te lezen dat je het al even hebt gecheckt hoe dat is zonder de mediabox.
Onze super expert @Dave! heeft vast tips voor je

Ook voor jou zijn er vast tips @mathijse

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Renata  ik ga me best doen te hulp te schieten:

 

Punt 1: wat je kan doen is even de TV van de stroom halen

Punt 2: Media Box even van de Stroom halen.

Punt 3: Haal modem even 30 a 1 minuut van de stroom en herstart hem ( per modem verschilt het +/- 10 minuten )

 

Zet dan de TV weer op de stroom

Zet de Media Box weer aan

 

Mocht dit helpen dan zou dit onwijs fijn zijn anders kan ik jullie volgende vragen allebei @Luuk B.  en @mathijse 

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Dave!powercycle en reboot al geprobeerd.

 

Downstream:

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1706000000737256qam14
2602000000638256qam1
3610000000637256qam2
4618000000638256qam3
5626000000537256qam4
6634000000537256qam5
7642000000537256qam6
8650000000637256qam7
9658000000637256qam8
10666000000637256qam9
11674000000637256qam10
12682000000637256qam11
13690000000637256qam12
14698000000637256qam13
15714000000737256qam15
16722000000637256qam16
17730000000637256qam17
18738000000637256qam18
19746000000637256qam19
20754000000637256qam20
21762000000537256qam21
22770000000537256qam22
23778000000437256qam23
24786000000437256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.636175741672917
2Goed (Locked)38.605175353920533
3Goed (Locked)37.636175353850535
4Goed (Locked)38.605175353832343
5Goed (Locked)37.636175353709640
6Goed (Locked)37.356175353820451
7Goed (Locked)37.636175353855347
8Goed (Locked)37.636175353836348
9Goed (Locked)37.636175353775751
10Goed (Locked)37.636175353758035
11Goed (Locked)37.356175353522936
12Goed (Locked)37.636175353540437
13Goed (Locked)37.356175353761435
14Goed (Locked)37.636175353819828
15Goed (Locked)37.636175353806622
16Goed (Locked)37.356175351613516732
17Goed (Locked)37.636175350038625720
18Goed (Locked)37.636175353646733
19Goed (Locked)37.636175353863426
20Goed (Locked)37.356175353945424
21Goed (Locked)37.636175353921835
22Goed (Locked)37.636175353935857
23Goed (Locked)37.356175353913190
24Goed (Locked)37.3561753539279104

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

138400000415.12064qam4
245200000415.12064qam3
352000000425.12064qam2
458800000425.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.000150
22.00000
32.00000
42.00000

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

04-04-2023 17:08:44noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=52.36.23.49 MAC=00:01:5C:A4:3E:46;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 17:04:09noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.1.169];CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 16:38:52noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=128.116.39.175 MAC=00:01:5C:A4:3E:46;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 09:17:58criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 09:07:22noticeIllegal - Dropped INPUT packet: src=38.68.205.39 MAC=00:01:5C:A4:3E:46;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 02:51:07noticeTR069 start;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 02:51:06noticeTR069 unexpected exit;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
04-04-2023 02:51:04noticeTR069 stop ;CM-MAC=90:5c:44:bc:16:0b;CMTS-MAC=00:01:5c:a4:3e:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

 

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

LuukB_0-1680621446736.png

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Luuk B.  Bij jou vodoet de AOP niet meer van deze tijd en er zit wel veel aangesloten, ik mag hopen versterker, modem, switch/hub of Modem, versterker dan Switch Hub. De Downstream ligt wat hoog kan door de versterker. Misschien kan @Renata  hier voor de AOP een monteur inplannen.

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Nee hoor, de coax volgorde is heel simpel: AOP, Technetix versterker (Ziggo gecertificeerd) en dan modem op de eerste uitgang 0db. De LAN uitgang van de modem is rechtstreeks gepatched naar de Mediabox Next. De Coax in de mediabox next zit op de tweede uitgang van de Technetix. Kan ik ook BER waardes uit de Mediabox Next halen? Een beter AOP kan ik evt. zelf monteren.

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

@Dave!  Hoi Dave, dank voor je antwoord. Ik ga dit op mijn gemak in het weekend even doen en kom er dan eventueel op terug. Groet, Bram

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Luuk B. ik lees dat u het modem heeft aangesloten  via een signaalversterker op het AOP. Ikzelf zou eerder een splitter plaatsen op het AOP. Vanaf de splitter een coaxverbinding naar het modem en een coaxkabel naar de signaalversterker.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Luuk B. Het AOP is eigendom van Ziggo, een monteur kan kosteloos een nieuw AOP monteren

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Luuk B. ! Ik heb gelijk een monteur ingepland voor morgenmiddag tussen 12.00-18.00! Hij komt kosteloos de AOP vervangen. Stel er moet nog meer gebeuren, dan gaat dat in overleg met jou 🙂 Je kan de afspraak beheren in MijnZiggo! 

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je wel! Ik zie hem graag tegemoet.

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Top! Laat je ons weten of het daarna beter is? 🙂  

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi allemaal, de monteur is al vrij snel geweest en heeft e.e.a. aangepast w.o. het AOP met splitter en kabel naar modem. Heel fijn! Ik heb het een paar dagen aangezien maar bij opnames ervaar ik af en toe nog steeds “gebubbel “ in het audio, volstrekt willekeurig. Paar dagen geleden een stuk opnieuw afgespeeld van een opname en dan hoor ik dat niet meer. Heel vreemd. Lijkt wel buffering of zo. Maar gisteren was het heel erg hoorde in van mijn partner, helaas was ik niet thuis. Ondertussen ontvang ik wel een mail dat er onderhoud aan het netwerk is op 17 april heel vroeg in de ochtend (01:00-06:00)....... Verdacht? De Mediabox Next is rechtstreeks gepatched op de modem, ik heb ook nog een andere outlet en UTP kabel geprobeerd etc. Ik sluit lokale omstandigheden nu echt uit.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Luuk B. !

Hmmmm niet helemaal de bedoeling natuurlijk dat het nog steeds niet top is. Is het na het vervangen van de UTP kabel ook nog steeds hetzelfde? Dat begrijp iknog niet helemaal uit je bericht. 

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja helaas wel.

We hebben dit weekend weer meer tijd en zullen nog eens kritisch naar opnames kijken.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Helder @Luuk B.! Kun je dit een week aankijken? Mocht je dan nog steeds problemen ervaren, dan sturen wij opnieuw een monteur naar je toe. 

Luuk B.
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het geluid blijft problematisch (af en toe “bubbelen”) bij het terugkijken van opnames. Helaas. Ik neem aan dat opnames via IP lopen. De Mediabox is rechtstreeks gepatched naar het modem. Alle testen met de Mediabox staan op groen qua verbinding. Ik ben al jaren trouwe Ziggo kijker en gebruik de Mediabox ook al lange tijd. De geluidsproblemen zijn recent zonder dat er lokaal iets was veranderd. Kan het de Box zelf zijn?

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Het kan natuurlijk de box zijn @Luuk B. , maar er kan ook een andere veroorzaker zijn. Merk je het trouwens alleen wanneer je opnames terug kijkt, of ook bij Live TV? En hoe krijg je het geluid binnen? Is dat via de TV zelf, of juist met externe geluidsapparatuur?

Uitgelicht topic