Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo. Dit weekend de Next ontvangen als vervanger van de XL. Installatie gaf geen probleem met uitzondering van de optische audio aansluiting op de Next. In de handleiding staat overigens een Next box met twee audio aansluitingen en een aan/uitknop aan de achterzijde afgebeeld. De door mij ontvangen box heeft alleen maar de optische aansluiting en de aan/uitknop aan de voorzijde. Maar dit terzijde. Ik gebruik hoortoestellen van het merk Oticon. Wanneer de ondertiteling ontbreekt of belabberd is, gebruik ik een TV adapter van Oticon, waarmee het geluid van de TV rechtstreeks via mijn hoortoestellen te horen is. De luidspreker van de TV is daarbij ook gewoon te horen (voor mijn partner). De TV adapter was bij de XL box via een toslink (optische) kabel op die XL mediabox aangesloten. Heeft nooit problemen gegeven. Nu aangesloten op de optische aansluiting van de Next werkt het niet; de Oticon TV adapter krijgt geen signaal door van de Next. Wanneer ik de adapter aansluit op de optische aansluiting van de TV werkt het wel als vanouds, dus het ligt niet aan de TV adapter en/of het toslink kabeltje. M.a.w. het ligt aan de Next. In de handleiding wordt vermeld, dat Ziggo geen ondersteuning biedt bij het verhelpen van problemen met externe audio apparatuur, vandaar dat ik niet de klantenservice heb gebeld en hier mijn vraag stel. Weet iemand hoe ik de audio aansluiting van mijn Next box geschikt maakt voor mijn TV adapter? Hij is nu aangesloten op de TV zelf, maar ik vind het vreemd, dat de XL box nooit problemen gaf en de Next nu wel. Bvd voor de reacties en m.vr.gr. Ab
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik bedoelde of je een rood lichtje ziet komen uit de optische uitgang van de next, als dat niet het geval is zal deze inderdaad defect zijn.
Nieuwe Next ontvangen. Probleem opgelost 👍. Nogmaals bedankt. Defecte box ingeleverd retour Ziggo bij Post.nl. Gr. Ab
Staat je Next misschien op Dolby of PCM? Zet dit dan eens op uitgeschakeld.
Hallo Steef. Dolly stond al uitgeschakeld. Waar vind ik PCM? Gr. Ab
PCM is een instelling in de nieuwe software, die alleen in Noord-Brabant en Limburg al is uitgerold.
Heb deze instelling niet is het sowieso niet aanwezig.
Zie wel, dat bij de TV instelling wel dolby stond ingeschakeld. Heb dat nu ook uitgeschakeld. Kijk morgen wel even of dat wat uitmaakt.
Ook bij de TV instelling zag ik PCM bitstream staan, maar dat heeft betrekking op HDMI uitgangen, dus lijkt mij niet van toepassing (ben een leek 😉).
Heb toch nu al even gekeken. Inderdaad het uitschakelen van de dolby via de instellingen van de TV maakt niets uit. De audio aansluiting van de Next blijft "dood".
Zie je wel een rood lichtje?
Hallo Yourly. Ik neem aan, dat je het rode lichtje van het toslink kabeltje bedoelt? Wanneer het kabeltje aangesloten is op de TV zelf brandt het rode lichtje. Is hij aangesloten op de Next NIET.
Ik bedoelde of je een rood lichtje ziet komen uit de optische uitgang van de next, als dat niet het geval is zal deze inderdaad defect zijn.
Geen rood lichtje te zien bij de optische uitgang van de Next. Misschien dat ik toch maar contact opneem met de klantenservice. Of heeft één van de moderators misschien nog een idee?
Moderators komen op werkdagen langs de topics. Ze hebben vast wel een idee.🙂
Uiteraard hebben wij een idee! @til1965 🙂
Wanneer er geen rood licht uit de optische uitgang komt, is dat geen goed teken. Ik ga de box dan ook voor je vervangen voor een nieuw exemplaar Binnen maximaal 5 werkdagen komt deze bij je binnen. Per mail volgt nog even een bevestiging.
Laat je even weten of het met de nieuwe box wel lukt? 🙂
Oké dank voor de oplossing. Uiteraard laat ik weten of met de nieuwe Next het probleem is opgelost. Gr. Ab
Nieuwe Next ontvangen. Probleem opgelost 👍. Nogmaals bedankt. Defecte box ingeleverd retour Ziggo bij Post.nl. Gr. Ab
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...