1
Vraag
2
Reacties
til1965

Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Audio poort media box NEXT werkt niet

Hallo. Dit weekend de Next ontvangen  als vervanger van de XL. Installatie gaf geen probleem met uitzondering van de optische audio aansluiting op de Next. In de handleiding staat overigens een Next box met twee audio aansluitingen en een aan/uitknop aan de achterzijde afgebeeld. De door mij ontvangen box heeft alleen maar de optische aansluiting en de aan/uitknop aan de voorzijde. Maar dit terzijde. Ik gebruik hoortoestellen van het merk Oticon. Wanneer de ondertiteling ontbreekt of belabberd is, gebruik ik een TV adapter van Oticon, waarmee het geluid van de TV rechtstreeks via mijn hoortoestellen te horen is. De luidspreker van de TV is daarbij ook gewoon te horen (voor mijn partner). De TV adapter was bij de XL box via een toslink (optische) kabel op die XL mediabox aangesloten. Heeft nooit problemen gegeven. Nu aangesloten op de optische aansluiting van de Next werkt het niet; de Oticon TV adapter krijgt geen signaal door van de Next. Wanneer ik de adapter aansluit op de optische aansluiting van de TV werkt het wel als vanouds, dus het ligt  niet aan de TV adapter en/of het toslink kabeltje. M.a.w. het ligt aan de Next. In de handleiding wordt vermeld, dat Ziggo geen ondersteuning biedt bij het verhelpen van problemen met externe audio apparatuur, vandaar dat ik niet de klantenservice heb gebeld en hier mijn vraag stel. Weet iemand hoe ik de audio aansluiting van mijn Next box geschikt maakt voor mijn TV adapter? Hij is nu aangesloten op de TV zelf,  maar ik vind het vreemd, dat de XL box nooit problemen gaf en de Next nu wel. Bvd voor de reacties en m.vr.gr. Ab

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik bedoelde of je een rood lichtje ziet komen uit de optische uitgang van de next, als dat niet het geval is zal deze inderdaad defect zijn.

Bekijk in context

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Nieuwe Next ontvangen. Probleem opgelost 👍. Nogmaals bedankt. Defecte box ingeleverd retour Ziggo bij Post.nl. Gr. Ab

Bekijk in context

13 Reacties 13
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Staat je Next misschien op Dolby of PCM? Zet dit dan eens op uitgeschakeld.

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Steef. Dolly stond al uitgeschakeld. Waar vind ik PCM? Gr. Ab

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

PCM is een instelling in de nieuwe software, die alleen in Noord-Brabant en Limburg al is uitgerold.

Heb deze instelling niet is het sowieso niet aanwezig.

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Zie wel, dat bij de TV instelling wel dolby stond ingeschakeld. Heb dat nu ook uitgeschakeld. Kijk morgen wel even of dat wat uitmaakt.

Ook bij de TV instelling zag ik PCM bitstream staan, maar dat heeft betrekking op HDMI uitgangen, dus lijkt mij niet van toepassing (ben een leek 😉).

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Heb toch nu al even gekeken. Inderdaad het uitschakelen van de dolby  via de instellingen van de TV maakt niets uit. De audio aansluiting van de Next blijft "dood".

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Zie je wel een rood lichtje?

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Yourly. Ik neem aan, dat je het rode lichtje van het toslink kabeltje bedoelt? Wanneer het kabeltje aangesloten is op de TV zelf brandt het rode lichtje. Is hij aangesloten op de Next NIET.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik bedoelde of je een rood lichtje ziet komen uit de optische uitgang van de next, als dat niet het geval is zal deze inderdaad defect zijn.

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Geen rood lichtje te zien bij de optische uitgang van de Next. Misschien dat ik toch maar contact opneem met de klantenservice. Of heeft één van de moderators misschien nog een idee?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Moderators komen op werkdagen langs de topics. Ze hebben vast wel een idee.🙂

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Uiteraard hebben wij een idee! @til1965 🙂

Wanneer er geen rood licht uit de optische uitgang komt, is dat geen goed teken. Ik ga de box dan ook voor je vervangen voor een nieuw exemplaar Binnen maximaal 5 werkdagen komt deze bij je binnen. Per mail volgt nog even een bevestiging.  

Laat je even weten of het met de nieuwe box wel lukt? 🙂

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Oké dank voor de oplossing. Uiteraard laat ik weten of met de nieuwe Next het probleem is opgelost. Gr. Ab

til1965
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Nieuwe Next ontvangen. Probleem opgelost 👍. Nogmaals bedankt. Defecte box ingeleverd retour Ziggo bij Post.nl. Gr. Ab

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic