Vraag
Reacties
Silas1
Level 1

Argon Audio SA2 versterker-receiver bedienen met Next afstandsbediening

Hoi!

Ik heb onlangs een Argon Audio SA2 versterker/receiver aangeschaft om zo van extra goed geluid te genieten op zowel mijn tv als van muziek. Ik heb hiervoor de Mediabox Next aangesloten met een (Optische) Toslink kabel op de versterker. Mijn tv ondersteund helaas geen HDMI-ARC dus daarom kan ik de tv niet koppelen via de HDMI invoer van de SA2 en dus ook het volume niet regelen met de afstandsbediening. 

Ik heb geprobeerd de afstandsbediening van de Next te koppelen aan de versterker. Helaas staat het merk Argon Audio niet in het lijstje met beschikbare opties om te koppelen aan audio apparatuur. Ik vond op deze community wel een topic met alternatieve merken (zoals Denon, Samsung en Sony) die ik kon proberen, maar die werkten alleen met de vorige versie, de SA1.

Volgens de leverancier was de mogelijkheid voor het gebruiken van de Denon apparaatnaam ook alleen van toepassing op eerdere generaties apparatuur van Argon, toen ze nog geen HDMI-ARC aan boord hadden. Bij de toevoeging van de HDMI-ARC aansluiting is dat komen te vervallen.

Ik heb nu wel een lijst met infrarood hex-codes gekregen van de leverancier (zie bijlage) en nu was ik benieuwd of iemand weet hoe ik de afstandsbediening alsnog kan koppelen aan de versterker. Of dat er toevallig tóch een Merk/model is dat dezelfde hexcodes gebruikt om het volume te regelen. Daar zou ik namelijk al erg mee geholpen zijn.

Alvast heel erg bedankt!
Groetjes Silas
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
5 Reacties 5
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Deze keuze in de koppeling van de Next schijnt te werken op Argon Audio: Denon AVR-X1300W

0 Kudos
Silas1
Level 1
Topicstarter

Hoi Bert, heel erg bedankt voor je reactie. Ik had deze koppeling inderdaad ook al gevonden hier op het forum. Helaas werkt deze niet bij dit model. Ik heb ook al via de mediabox alle andere Denon koppelingen geprobeerd door de koppelingsprocedure te doorlopen met de merknaam Denon en zo 20+ verschillende modellen te proberen. Helaas zat de 'winnende' koppeling daar nog niet tussen.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Silas1 een nieuw apparaat en dan lukt het koppelen niet, dat is niet praktisch. Heel goed dat je hier een topic over start en fijn te zien dat @Bert je al op weg helpt. 
Het lijkt erop dat deze inderdaad niet op onze lijst voorkomt. We maken er melding van dat die toegevoegd wordt. Hoe snel of langzaam dat gaat? Het kan een tijdje duren, daar hebben we geen invloed op. 

Silas1
Level 1
Topicstarter

Hoi Jos, bedankt voor je reactie! Heel fijn dat deze toegevoegd gaat worden aan de lijst. Is er een manier waarop ik dit in de gaten kan houden of moet ik eens in de zoveel tijd even door het lijstje van de Mediabox scrollen? Ik waardeer het erg dat hier iets mee wordt gedaan! Dankjewel!

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Graag gedaan, @Silas1. Ik zou iedere 1e van de maand even checken, al verwacht ik dat april wel wat vroeg is. Blijf dus zeker even proberen!

0 Kudos