Tom.076

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Arc kanaal aansluit op Next Mini

Goedavond,

 

Ik heb gisteren de mediabox Next mini aangesloten op mijn TV.

Hier heb ik via het HDMI/ARC kanaal een Teufel soundsysteem aangesloten.

Wanneer ik met de afstandsbediening alles aanzet (Samsung TV, Next Mini en Teufel) pakt mijn Teufel het HDMI 1 kanaal (daar zit mijn Next Mini op aangesloten). 

Op het moment dat ik de functie "alles aan" uitzet op de Next mini en daarna de TV en de Next mini apart aanzet, schakelt mijn Teufel wel automatisch naar het ARC kanaal.

 

Is dit een bekend probleem bij de Next Mini of kan ik op een andere manier correct aansluiten?

14 Reacties 14
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Kun je iets preciezer uitleggen hoe de aansluiting loopt. Ik lees twee keer een aansluiting van de Mini. Op de tv en op de soundbar.

Mini naar Tv verwacht ik. Dan arc van tv naar soundbar.

Tom.076
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn Teufel sound system loopt met een HDMI kabel naar de HDMI3/ARC ingang van mijn Samsung TV. Mijn Next mini loopt met een HDMI kabel naar de HDMI 1 ingang van mijn tv.

Dus het is Sound system --> Tv --> Next mini, of uiteraard andersom. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Op deze manier aangesloten zou het gewoon moeten werken. Blijkbaar werkt het ook goed tenzij je de Mini de instellingen laat doen. 

Het lijkt erop dat de Mini de zaak niet goed aanstuurt. 

 

Ik kan het hier helaas niet checken. Heb geen Treufel SB. Merk de laatste tijd wel vaker dat de "alles aan" functie bij mij ook bepaalde stappen vergeet. Soms versterker wel aan maar niet op de juiste ingang.  Alles wel aangezet maar de versterker op Mini ingang en de Tv gewoon op CI+ waardoor er geen geluid is. De volgde keer gaat wel alles goed.

 

De communicatie lijkt onstabieler te worden na iedere update. 

 

Misschien is er iemand met een Teufel SB die een oplossing weet.

 

Ik zou tijdelijk de Treufel uit de settings halen en vervangen door een apparaat dat je niet hebt. Dan blijft de Mini van de soundbar af en zou je toch de Alles aan functie kunnen gebruiken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

ARC speelt hier eigenlijk geen rol de andere HDMI afkorting CEC Consumer Electronic Control zal hier voor zorgen bij Samsung heet dat Anynet.

Van Teufel weet ik niet hoe ze dit noemen. Bij de Next is het de alles aan optie die dit gebruikt.

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Tom.076! Jammer dat je apparatuur niet heel lekker werkt icm de Mediabox Next Mini! Ik hoop dat @Bert of @Dave! misschien nog ideeën hebben voor je! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De Teufel is mij onbekend, geen idee.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Tom.076 

Teufel heeft die optische audio kabel ingang dan zou je die met je TV kunnen koppelen en dan je Geluid van de TV instellen op Optische Audio Uitgang, dan zouden alle apparaten werken op het Teufel Soundsysteem.

Ik ben niet bekend met het systeem, zie wel boxen en sound systemen. Hopelijk zit hier een tip tussen, anders wordt het aan mijn kant ook niet wat het moet zijn.

GerardRijn

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb eenzelfde probleem, ik heb een soundbar van Yamaha. Een service monteur van Ziggo is bij mij op bezoek geweest en alleen geluid via optische kabel anders ging het niet. Alleen moet ik nu mijn soundbar apart inschakelen met de Yamaha afstandsbediening. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @GerardRijn, heb je inmiddels al een oplossing gevonden voor jouw probleem? Jammer om te lezen dat onze service monteur het probleem ook niet voor je kon oplossen. 

GerardRijn

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik had hetzelfde probleem en heb naast de optische kabel een extra HDMI kabel aangesloten tussen HDMI (ARC) van mijn TV en mijn HDMI (out) van mijn soundbar. Nu schakelt de TV en de soundbar gelijk aan met de Ziggo Next mini afstandsbediening

GerardRijn

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Aanvulling op mijn reactie van 44 min geleden.

ik heb nu ook de optische kabel verwijderd en alles blijft goed funktionieren.
TV en soundbar aan/uit zetten met de Next mini afstandsbediening.

gr Gerard

TonGodecke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dezelfde problemen met de Yamaha Soundbar icm Samsung The Frame tv en de Ziggo  Next Mini. Het lijkt eerder een probleem van de combinatie Samsung tv en de Mini Next dan dat het merk van de soundbar en rol speelt.

joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

HDMI/ARC ingang  1 van HDMI is speciaal voor de soundbar heb je beter geluid  de next mini heb ik op een andere HDMI aansluiting van de tv. En 1 HDMI voor een console (Xbox)

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dit is een topic uit 2022 ik neem aan dat na bijna 2 jaar het probleem wel is opgelost voor TS

Uitgelicht topic