1
Vraag
2
Reacties
TessaSophia88

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Apps op Next mini beveiligen met pincode

Goedemorgen,

Ik weet dat er al een aantal jaar gevraagd wordt om het kunnen beheren van de apps op de Next (mini) en ik wil hierbij ook mijn verzoek doen. Ik heb twee kleine kinderen en mijn oudste van 7 jaar weet feilloos de YouTube app te vinden op Ziggo. Op onze smart tv heb ik alles geblokkeerd met een pincode, en ze kunnen op een oude smartphone alleen op YouTube Kids en verder heb ik alles beveiligd maar sinds hij erachter is gekomen dat het via Ziggo eenvoudig is om op de YouTube app te komen kan ik hem niet meer TV laten kijken zonder dat hij probeert om deze app te openen. En dat lukt natuurlijk. 

Ik vind het écht tijd worden dat Ziggo het mogelijk gaat maken voor zijn klanten om de apps zelf te beheren, net zoals de zenders te beheren zijn met een leeftijdsgrens en blokkeren d.m.v. een pincode. YouTube is zonder in te loggen te gebruiken en daar zit vooral het probleem. Zoiets als Netflix laat ik 'niet-ingelogd' zodat hij daar niet op komt en voor de rest zijn we niet geabonneerd op welke streamingdienst dan ook. 

Ik betaal een behoorlijk bedrag elke maand voor TV en Internet en ik vind het belachelijk dat ik geen zeggenschap heb over wat er te zien is via de TV. 

Dus hierbij een dringend verzoek om dit nu eens te regelen Ziggo! 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63259Posts
  • 4372Oplossingen
  • 16703Likes

Een eerdere reactie van Ziggo:

Bert_0-1666169574548.png

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63259Posts
  • 4372Oplossingen
  • 16703Likes

Een eerdere reactie van Ziggo:

Bert_0-1666169574548.png

Wim C.

Level 17
Super Expert
  • 3493Posts
  • 151Oplossingen
  • 2457Likes

Goedemorgen,

Ik ga me natuurlijk niet bemoeien met hoe je een zevenjarige moet vertellen wat wèl en wat niet mag. Maar @TessaSophia88 heeft ergens wel een punt. De erotische kanalen zijn wèl beveiligd met een wachtwoord, maar daar waar de lichaamsdelen in het rondvliegen niet.

Het is inderdaad al vaker ter sprake geweest en ik denk dat een aantal abonnees het helemaal geen gek idee zouden vinden om zelf te kunnen bepalen welke apps direct bereikbaar zijn en welke niet.
Feitelijk gebeurt zoiets ook al bij de:ab_profielen:Profielen: je kunt hier per profiel instellen welke kanalen je wèl en niet in je overzicht wilt zien.

De apps op de mediabox bestaat nu uit twee onderdelen: ONDEK en APP STORE. De logica tussen deze twee items is mij nooit echt duidelijk geworden, maar dat kan evengoed aan mij liggen.

Het zou misschien een idee zijn om ONTDEK te vervangen voor TV APPS en in de APP STORE (met of zonder wachtwoord) te bepalen welke apps in de TV APPS zichtbaar zijn.

Zoals ik het opschrijf  klink het allemaal wel heel erg makkelijk, maar dit zou betekenen dat een deel van de infrastructuur van de mediaboxen opnieuw geschreven zou moeten worden. Als iets dergelijks zou worden uitgevoerd, dan gaat dit zeker niet over één nacht ijs.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic