1
Vraag
2
Reacties
apelgrim

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Apps horizon box werken niet meer.

Na jaren gewerkt te hebben werken mijn apps niet meer na de update versie 341 op 30-11-2016
Bij het kiezen van een willekeurige AP knippert het beeld van mijn TV even maar de AP wordt niet geopend.
Ik heb dit via het menu en ook via de back knop geprobeerd,als ik hierna op de nummer toets druk om een andere zender te kiezen bijvoorbeeld 1 komt de 1 niet in beeld en reageert de box niet meer,ik moet dan eerst weer naar de TV terug toets drukken.
Ik heb al een aantal keren de box met de schakelaar en de stekker uitgeschakeld en opnieuw laten opstarten maar niets helpt.
Wie weet de oplossing!!!!

Mijn postcode 7204
Gegevens van mijn box:
HARDWAREVERSIE Samsung Electronics_SMT-G7400: P01H_0002
SOFTWAREVERSIE 1-341-163.177-H34_S20_200_55.0_16790542
SERIENUMMER BOX 1795652993
CPE GEBRUIK 0
GEBRUIKTE SCHIJFRUIMTE 69%
SOFTWARE LAATST BIJGEWERKT OP WO 30.11.16 / 01:11 MA 05.12.16
SIGNAALSTERKTE Goed
SIGNAALKWALITEIT Uitmuntend
36 Reacties 36
johan-vrinssen

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Anne Ziggo wrote:
johan-vrinssen wrote:

Dat bedoel ik apelgrim,een bug in de software.Wel balen,want nu dacht ik gisteravond een film op Netflix en/of Videoland te gaan kijken,en ja je weet het hé,als die apps niet functioneren dan functioneert Netflix (kanaal 150) en Videoland (kanaal 151) ook niet.Dus het komt er op neer dat ik gewoon geen Netflix en/of Videoland op de Horizon Mediabox kan kijken,echt balen dus!!!:@:@:@
Heb ook geen zin om iedere keer die Horizon Mediabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen (alle instellingen kwijt,en alle (geplande) opnamen kwijt).Zoals je al zij apelgrim,hoop ik ook dat er snel iets aan gedaan wordt door Ziggo.Maar ik denk dat we beide gelijk hebben wat die software-bug betreft,want we krijgen ook al geen respons meer van Anne Ziggo 😉 😉 😉

Hoi Johan,

Jammer dat het bij jou nog niet werkt. In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat je mij een PM kunt sturen met je postcode en huisnummer, als je nog problemen hebt. Die heb ik van jou echter niet ontvangen, wel van apelgrim en bschroeder. Bij apelgrim is het nu ook opgelost en met bschroeder werken we nog aan de oplossing.

Helaas ben ik na vandaag enige tijd afwezig, maar ik heb nog wel je gegevens kunnen vinden op basis van je e-mail adres en ik heb een aantal dingen gecontroleerd. Het signaal naar je Horizon Mediabox is op dit momen prima, dat mag dus geen oorzaak zijn. Bij het uitlezen van je Horizon Mediabox vallen mij een aantal dingen op wat ook mogelijk de oorzaak is van het probleem wat je ervaart. Je hebt een aantal instellingen in het modemgedeelte van de Horizon Mediabox aangepast, o.a. de DHCP uitgeschakeld en enkele andere LAN instellingen aangepast. Daarnaast staat je Horizon Mediabox nu ingesteld als server (op de mediabox) terwijl je een eigen modem hebt, dan hoort die eigenlijk op client (op het modem) ingesteld te zijn. De Netflix en Videoland app werken via het internet (Docsis) gedeelte van de Horizon Mediabox. De wijzigingen die je hier hebt gemaakt kunnen een oorzaak zijn. Dit netwerkgedeelte van de Horizon Mediabox kun je resetten door op de Horizon Mediabox in te loggen en dan te kiezen voor Systeem > Fabrieksinstellingen. Let op, dit is een reset van het modemgedeelte van de Horizon Mediabox en dus een ander soort reset dan de fabrieksinstellingen wat je met de afstandsbediening via het menu van de Horizon Mediabox doet. Dat reset het video gedeelte van de Horizon Mediabox.

Als de reset van het modemgedeelte het probleem niet oplost dan raad ik wel de 'normale' fabrieksinstellingen reset aan.
Ok,Anne Ziggo ik ga vanavond aan de slag,kijken wat het brengt.Ik laat je tzt wel iets weten als het weer functioneert.

P.S.: De reset van het video gedeelte had ik al gedaan maar dat heeft niet geholpen.
johan-vrinssen

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
johan-vrinssen wrote:
Anne Ziggo wrote:
johan-vrinssen wrote:

Dat bedoel ik apelgrim,een bug in de software.Wel balen,want nu dacht ik gisteravond een film op Netflix en/of Videoland te gaan kijken,en ja je weet het hé,als die apps niet functioneren dan functioneert Netflix (kanaal 150) en Videoland (kanaal 151) ook niet.Dus het komt er op neer dat ik gewoon geen Netflix en/of Videoland op de Horizon Mediabox kan kijken,echt balen dus!!!:@:@:@
Heb ook geen zin om iedere keer die Horizon Mediabox terug te zetten naar fabrieksinstellingen (alle instellingen kwijt,en alle (geplande) opnamen kwijt).Zoals je al zij apelgrim,hoop ik ook dat er snel iets aan gedaan wordt door Ziggo.Maar ik denk dat we beide gelijk hebben wat die software-bug betreft,want we krijgen ook al geen respons meer van Anne Ziggo 😉 😉 😉

Hoi Johan,

Jammer dat het bij jou nog niet werkt. In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat je mij een PM kunt sturen met je postcode en huisnummer, als je nog problemen hebt. Die heb ik van jou echter niet ontvangen, wel van apelgrim en bschroeder. Bij apelgrim is het nu ook opgelost en met bschroeder werken we nog aan de oplossing.

Helaas ben ik na vandaag enige tijd afwezig, maar ik heb nog wel je gegevens kunnen vinden op basis van je e-mail adres en ik heb een aantal dingen gecontroleerd. Het signaal naar je Horizon Mediabox is op dit momen prima, dat mag dus geen oorzaak zijn. Bij het uitlezen van je Horizon Mediabox vallen mij een aantal dingen op wat ook mogelijk de oorzaak is van het probleem wat je ervaart. Je hebt een aantal instellingen in het modemgedeelte van de Horizon Mediabox aangepast, o.a. de DHCP uitgeschakeld en enkele andere LAN instellingen aangepast. Daarnaast staat je Horizon Mediabox nu ingesteld als server (op de mediabox) terwijl je een eigen modem hebt, dan hoort die eigenlijk op client (op het modem) ingesteld te zijn. De Netflix en Videoland app werken via het internet (Docsis) gedeelte van de Horizon Mediabox. De wijzigingen die je hier hebt gemaakt kunnen een oorzaak zijn. Dit netwerkgedeelte van de Horizon Mediabox kun je resetten door op de Horizon Mediabox in te loggen en dan te kiezen voor Systeem > Fabrieksinstellingen. Let op, dit is een reset van het modemgedeelte van de Horizon Mediabox en dus een ander soort reset dan de fabrieksinstellingen wat je met de afstandsbediening via het menu van de Horizon Mediabox doet. Dat reset het video gedeelte van de Horizon Mediabox.

Als de reset van het modemgedeelte het probleem niet oplost dan raad ik wel de 'normale' fabrieksinstellingen reset aan.
Ok,Anne Ziggo ik ga vanavond aan de slag,kijken wat het brengt.Ik laat je tzt wel iets weten als het weer functioneert.

P.S.: De reset van het video gedeelte had ik al gedaan maar dat heeft niet geholpen.
Heb vanavond het "Instellen van het thuisnetwerk"opnieuw uitgevoerd op de Horizon Mediabox,en nu werken de apps weer (Netflix & Videoland dus ook).Op de één of andere manier is er ergens in de Horizon Mediabox iets omgevallen (misschien bij een update???).Want de Horizon Mediabox stond idd als server (op de Horizon Mediabox) ingesteld (wat Anne Ziggo ook al had gezien),en ik weet 100% zeker dat ik de Horizon Mediabox als client (op het modem) heb ingesteld omdat ik idd een eigen kabelmodem heb.Nu functioneert alles weer naar behoren.Iedereen bedankt voor de informatie.Hopelijk hebben andere forumleden hier ook de oplossing mee,zoals ik gedaan heb :D:D:D
bschroeder

Level 7
  • 179Posts
  • 12Oplossingen
  • 23Likes
Even een update van mijn kant:
Na het uitlezen en verschillende resetpogingen (zowel aan mijn kant als vanuit Ziggo) werkten de apps nog steeds niet, uiteindelijk besloot Anne Ziggo om mijn Horizon te vervangen, de volgende dag (!!) kreeg ik deze al thuisbezorgd.
misschien is het interessant om te vermelden dat dit ook een G7400 (met scart dus) is, maar wel met de nieuwere Horizon opdruk ipv het UPC logo. Mij maakt dat niet zoveel uit, ik zit in fZiggo gebied dus kan (en wil) het ding toch niet als modem gebruiken.

Vanmorgen had ik eindelijk de tijd om de boxen om te ruilen en de nieuwe te installeren, deze gaf in de eerste minuut even kort een foutcode weer maar ging vervolgens vanzelf probleemloos door de update/installatieprocedure heen. Hierna ging ik uiteraard meteen naar de apps en jawel daar kwam de voorwaarden popup 😄 meteen even Netflix geprobeerd en die werkte ook gelijk (zowel via menu als kanaal 150) dus het probleem lijkt opgelost.
Johnfm

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben al een week bezig met de horizon eerst ging die spontaan en regelmatig uit daarna kon ik een bepaalde groep kanalen niet meer (14/19 enz) zien alle stappen die gedaan konden worden met en zonder de hulpdesk daarna had ik alleen nog ned 1-2-3 en had ik zgn geen ambonement ,na weer herhaalde stappen met en zonder hulpdesk heb ik geen apps meer kan ik niet de programmering terug kijken en of vooruit kijken is netflix er wel maar kan ik er niets mee ,de 27ste komt er een monteur maar al die tijd kan ik niet doen wat ik meestal doe en dat is terugkijken ,super irri ,ik weet bijna zeker dat de horizon niet goed is want de bekabeling is in orde (nagekeken ) ik vind ook dat dit sneller had gekund .
John maasland.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17262Posts
  • 722Oplossingen
  • 3988Likes
Wat je nog even kan proberen: ga naar mijn ziggo. En tv details en instellingen. Mocht daar de hzn al,zichtbaar zijn, probeer de zenders eens opnieuw op te halen. Verder inz de apps kan je proberen de box even uit en aan te doen via knopje achterzijde. Ook even stroomloos zetten helpt vaak. Succes gr Rob.
Johnfm

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
robbo wrote:
Wat je nog even kan proberen: ga naar mijn ziggo. En tv details en instellingen. Mocht daar de hzn al,zichtbaar zijn, probeer de zenders eens opnieuw op te halen. Verder inz de apps kan je proberen de box even uit en aan te doen via knopje achterzijde. Ook even stroomloos zetten helpt vaak. Succes gr Rob.

Pfff dat heb ik allemaal al geprobeerd en meer ,nu op dit moment kan ik de programmering weer niet zien .
Olger

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ik wil even melden dat ik hetzelfde probleem heb :'(

Alles geprobeerd, maar helaas.
Johnfm

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bij mij duurt het al zowat twee weken gisteren tv kijken en hup weer zwart beeld geen apps niet terug kunnen kijken geen programmering fabrieksherstel en dan weer een kanaal wel het volgende kanaal niet enz.heb maar via airplay met ipad gekeken .
Riddless

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier heb ik exact hetzelfde probleem. Op een nieuwe Horizon box werken de Apps niet meer. Na openen van Apps uit het menu gaat de Horizon gewoon terug naar de TV. Na een volledige fabrieksreset met verwijderen van opnames werkte het kort wel weer - en heb ik even Netflix kunnen kijken. Maar later dezelfde dag werkte het weer niet.
Johnfm

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik denk dat bij jou het zelfde aan de hand is als bij mij het geval was,waarschijnlijk is er een update niet in z'n geheel doorgekomen ,1 mijn signaal was slecht dat is opgelost door een nieuwe splitter er tussen te zetten ,door dat slechte signaal kan het zijn dat een update niet goed is binnen gekomen wat je kunt doen is alles opnieuw ophalen zenders en updates ,dat kun je doen door de uitknop aan de voorkant en de knop aan de achterkant tegelijk in te drukken en even vast te houden dan gaat het in zijn geheel weer opstarten en resetten duurt wel minstens 30/45 minuten ,je kunt eventueel vragen voor info op dit onderwerp ,in ieder geval hebben deze stappen bij mij het probleem verholpen ook de apps zijn er weer .
Groetjes John
apelgrim
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes
Hebben jullie het Energy verbruik soms op eco staan?
Zet hem eens op hoog.
En als je via het menu apps kiest even wachten tot de ap start
els.h

Level 4
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Helaas bij net als bij anderen alleen maar problemen met horizon. De extra horizon box verliest om de zoveel tijd de verbinding. Netwerkkabel extra moeten leggen omdat het via moca een hel is om het apparaat aan de praat te krijgen. Nu heb ik hem aan de praat, doen de apps het weer niet. Contact gehad met ziggo, monteur heeft geen oplossing. Helpdesk netflix contact gehad, hadden ook geen oplossing. Ik ben al jaren bij ziggo al vanaf dat het @home was. Het gaat alleen maar achteruit, ben aan het denken om maar over te stappen. Ik wordt hier zo moe van......en ja ik heb alles wel tig keren gereset
Riddless

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
apelgrim wrote:
Hebben jullie het Energy verbruik soms op eco staan?
Zet hem eens op hoog.
En als je via het menu apps kiest even wachten tot de ap start

Dit heeft voor mij het probleem opgelost.
Energieverbruik op Eco -> Apps starten niet op
Energieverbruik op Midden/Hoog -> Apps werken wel
Maar is dat dan nu de definitieve oplossing voor Netflix? Het kan toch niet zo zijn dat mijn box altijd aan moet blijven staan omdat de Apps anders niet werken?
Rupie

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik heb dit probleem. Ook in hoog standby doen de apps het niet. Inmiddels ook even een kabel direct van de WCD naar de horizon gebruikt om splitters en dergelijke uit te sluiten (signaal sterke en kwaliteit staan dan beide op Uitmuntend) maar ook daarmee werkt het niet. Reset naar fabrieksinstellingen en dergelijke heeft ook niet geholpen. Ik dacht zelf dat het misschien te maken zou hebben met dat ik een aparte modem heb en daarbij dus eigenlijk 2 netwerken naast elkaar heb lopen. Dus de modem er even uit gehaald en alles via de Horizon laten lopen maar ook dat helpt niets.
Ook verschillende keren contact gehad met de klantenservice, inmiddels ligt er een ticket ergens bij een andere afdeling om het verder te onderzoeken. Voor nu maar weer even afwachten dus...
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70424Posts
  • 4900Oplossingen
  • 19898Likes
Rupie wrote:
Ook ik heb dit probleem. Ook in hoog standby doen de apps het niet. Inmiddels ook even een kabel direct van de WCD naar de horizon gebruikt om splitters en dergelijke uit te sluiten (signaal sterke en kwaliteit staan dan beide op Uitmuntend) maar ook daarmee werkt het niet. Reset naar fabrieksinstellingen en dergelijke heeft ook niet geholpen. Ik dacht zelf dat het misschien te maken zou hebben met dat ik een aparte modem heb en daarbij dus eigenlijk 2 netwerken naast elkaar heb lopen. Dus de modem er even uit gehaald en alles via de Horizon laten lopen maar ook dat helpt niets.
Ook verschillende keren contact gehad met de klantenservice, inmiddels ligt er een ticket ergens bij een andere afdeling om het verder te onderzoeken. Voor nu maar weer even afwachten dus...

Heb je de box in een thuisnetwerk staan?
Hiermee zijn wat bekende problemen waar een oplossing voor gezocht wordt.
Kun je eens proberen om uit je netwerk te gaan en dan te testen of alles wel naar behoren werkt?
Rupie

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ook al het nodige mee zitten spelen. Ik had het netwerk wat bijzonder ingericht waardoor ik dacht dat daar het probleem misschien zat. Mijn Horizon is verbonden met mijn losse modem maar mijn Horizon heeft ook de DHCP aan staan met een range buiten de DHCP range van de modem. De Horizon staat op 'Ik heb geen bestaand thuisnetwerk'. Hierdoor heb ik eigenlijk 2 subnetwerken binnen de 192.168.1.x range (modem op 192.168.1.1 met een range van 192.168.1.10 tot 192.168.1.150. Horizon zit op 192.168.1.3 met range 192.168.1.200 tot 192.168.1.50) en ook 2 wifi netwerken. De 2.4 van de losse modem voor de apparaten die op 2.4 werken (en de bekabelde apparaten trouwens) en de 5ghz van de horizon voor de apparaten die daar mee overweg kunnen. Maar de Horizon kan op die manier ook de apparaten vinden die op de 2.4 ghz of bekabeld op de modem zitten om spullen vanaf die apparaten af te kunnen spelen. Leuke bijkomstigheid is dat je dan eigenlijk ook 2 gescheiden internetverbindingen hebt, de modem en de Horizon hebben beide een ander extern IP adres en met beide kan ik internetten. Die gebruik ik dan weer zodat ik 2 apparaten op poort 80 van buitenaf op de verschillende IP's kan bereiken.

Omdat ik ook zelf snap dat dit geen standaard inrichting is heb ik dus de losse modem even helemaal weggehaald en de Horizon 'standaard' ingesteld zodat die alles in zijn eentje deed. Dus ook met de Horizon op 'Ik heb geen bestaand thuisnetwerk'. Ook dan werkt het niet met een directe kabel vanuit de WCD. Daarna ook een keer de modem weer aangezet en de Horizon 'standaard' opgenomen in een bestaand thuisnetwerk. De horizon dus ook ingesteld op 'Ik wil verbinding maken met een bestaand thuisnetwerk'. Ook dan starten de apps niet op.
Rupie

Level 3
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Foutje, dubbel...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic