Weird Science

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Apps blokkeren op Mediabox Next

Hoi Ziggo,

Op deze community komen nu al zo'n 2 jaar posts terecht over de vraag of de apps op de Mediabox Next a) geblokeerd of b) beveiligd kunnen worden met een pincode.

Wanneer gaat Ziggo deze wens eens inwilligen?

Als je kijkt naar de Youtube app, deze kan niet beveiligd worden. Ook niet vanuit Youtube aangezien je ook kunt kijken zónder een account.

Ik weet natuurlijk niet hoe de software van de Next eruit ziet, maar als Software Ontwikkelaar weet ik dat voor elke vraag en en probleem wel iets bijelkaar geprogrameerd kan worden.

Maw… Graag een van deze 2 mogelijkheden implementeren.

Guido Hermans

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Goedemorgen en goed dat je dit aangeeft, misschien dat Ziggo dit in de toekomst zal doen en ze dit meenemen naar de Engineers.

 

Maar waarom wil je de beveiliging op de apps, heb je daar een specifieke reden voor, want als je zelf beslist over de Next kan niemand de Apps toch bedienen, of zie ik dat nu verkeerd.

 

Gewoon uit nieuwsgierigheid een vraag om te weten.

Weird Science
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Hey Dave,

Dat misschien is al duidelijk. Ziggo wil graag input, maar neemt in mijn ogen maar weinig dingen mee van wat de klanten vragen.

Waarom ik dit wil? Omdat ik niet wil dat onze kinderen op Youtube zijn als wij nog in bed liggen in het weekend. Op hun tablet hebben we Youtube kids. Dat is gelimiteerd. Ik zie meerdere vragen hierover.

Ik kan wel zenders blokkeren, maar niet de apps. Dat zou ook een feature van de MediaBox Next moeten zijn.

Gr. Guido

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ga het voorleggen aan de moderators, dat is wat ik als klant kan doen omdat we als Super Expert in contact met ze staan, daarom vroeg ik even om duidelijke omschrijving.

 

Mocht er iets meer bekend worden dan bericht ik je hier over.

Weird Science
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Hey Dave,

Dit is toch een Ziggo community? Ik had gehoopt dat Ziggo zelf hier een antwoord op zouden gaan geven.
Als dit een probleem is waar mensen al 2 jaar! over aan het z**ken zijn, dan ga je dat als bedrijf toch serieus op in.

Guido

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

aangepast

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je vraag heb ik voorgelegd aan de Moderators, voor nu is het afwachten.

 

Duurt het te lang, de Moderators komen hier elke dag lag langs misschien duurt het nu iets langer wegens drukte.

 

Zet even in je profiel je postcode en huisnummer ( alleen zichtbaar voor jezelf en moderators. Leden zien dit niet)

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen. 

 

Dan zetten hun de vraag door voor je.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hi @Weird Science , goedemorgen! 

 

Ik begrijp dat het voor mensen met kinderen een hele nuttige functie kan zijn om de Apps te beveiligen met een pincode. Het is niet geheel onbelangrijk om toch controle te hebben over het kijkgedrag van de kids. 

Vanuit ons is de feedback om Apps met een pincode te beveiligen al eerder doorgegeven naar de ontwikkelaars. Wellicht heb je dat ook gelezen in 1 van de voorgaande topics. Dit ligt dan ook nog steeds bij de ontwikkelaars op tafel. 

Op dit moment staat het verbeteren van de software en de algemene kijkervaring voor klanten met een Mediabox Next centraal. Al onze aandacht gaat nu eerst hier naar uit. Uiteraard is dat iets wat constant in ontwikkeling blijft, maar des te langer de Mediabox Next in gebruik is des te meer er op de details gefocust wordt.

Weet dus, dat wij ons hiervan bewust zijn. Dat we het aan de ontwikkelaars hebben doorgegeven. Zodra de mogelijkheid er is (en de vraag naar deze functie groot genoeg is), dan zal er gekeken worden naar de mogelijkheid van het implementeren hiervan. 

#TVfam

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is inmiddels eind mei 2022. Ik stel vast dat dit nog niet gerealiseerd is. Wat is de status hiervan? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gezien het aantal verzoeken die hier geplaatst zijn, zal de wens vermoedelijk gestrand zijn op:

"(en de vraag naar deze functie groot genoeg is)"

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @#TVfam! Altijd goed om even te vragen wat de status hiervan is. Het verzoek is ingediend en dus bekend. Op dit moment zijn er geen verdere updates over. Dat is nog even afwachten. 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Weird Science , Je kunt de AB natuurlijk ook gewoon op je nachtkastje leggen. Probleem opgelost zou ik denken, en vooral simpel en praktisch. 😉

Weird Science
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@HatolexDát zou zomaar een oplossing kunnen zijn, ware het niet dat de kids wel gewoon tv moeten kunnen kijken als wij bijvoorbeeld niet in de buurt van de tv zijn.

 

@Carlien @Marije Het begint wel eens tijd te worden dat Ziggo echt gaat luisteren naar hun klanten.
We zijn nu bijna 1,5 jaar verder dat dit wijzigingsverzoek ingelegd is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Weird Science 

Gezien het aantal verzoeken die hier geplaatst zijn, zal de wens vermoedelijk gestrand zijn op:

"(en de vraag naar deze functie groot genoeg is)"

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is vrij makkelijk op te lossen door de Video stream apps alleen via een kanaal nummer oproep baar te maken. Kanaal nummers zijn iets makkelijker te blokkeren. Simpelweg volledig uit het app menu verwijderen en alleen als verborgen app beschikbaar maken.

 

Wat betreft de vraag dat zal groot genoeg zijn, aangezien deze wens zich vast niet beperkt tot de Nederlandse Liberty Global (Ziggo) klanten. En daar zal het probleem zich bevinden wil Liberty dit globaal uitrollen.

 

Het eerlijke antwoord is deze optie gaat er gewoonweg nooit komen. Het implementeren zal te moeilijk zijn.

Weird Science
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

@RoWi.Klinkt logisch en ik snap dat Ziggo (Liberty in deze) genoeg aanvragen krijgt. Als het bedrijf waar ik werk zolang gevraagde functionaliteit laat liggen, dan gaan de klanten ook wel lopen. Nu is dit ansich niet spannend genoeg, maar geef dan aan: We doen het niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Weird Science zulke directe antwoorden  hoeven we niet te verwachten, enkel de nietszeggende ' we geven het door aan de ontwikkelaars'. Of dat het gestrand is op (en de vraag naar deze functie groot genoeg is)" 

Ook een veilig antwoord, wat nog een beetje hoop biedt. Eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren. Maar ik laat mij natuurlijk graag aangenaam verrassen. Dit zou zelfs klanten kunnen opleveren. Want deze mogelijkheid heeft zover ik weet geen enkele aanbieder.

 

Dat geschreven hebben mijn huidige provider heeft een speciale kids omgeving voor hun app. Van hun Mediabox weet ik dat even niet zeker.

 

Dat is natuurlijk ook een optie zeker voor de Next de profielen zodanig maken dat met een kids profiel de apps niet oproepbaar zijn.

Uitgelicht topic