1
Vraag
2
Reacties
Macdonnell

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Apple TV 3 werkt niet met Ziggo on demand

Mijn ethernet signaal heeft de volgende route:
Router > Apple TV (3e generatie) > Smart tv

Het signaal op de tv is uitstekend, ik kan kijken naar YouTube en Netflix.

Nu heb ik ook Ziggo on demand (12 maanden: Movie en Series L) 
Ik heb de beschreven stappen gevolgd, maar als ik druk op de rode knop krijg ik:
iTV_003: Controleer uw internetverbinding en
probeer het nogmaals.

Let wel, ik krijg Netflix en Youtube, dus je zou toch denken dat de verbinding met internet goed is.

Als ik de ethernet kabel losmaak van de Apple tv en rechtstreeks verbind met de smart tv is alles ok!
Je zou kunnen denken dat het aan de ATV ligt, maar die geeft wel het ethernet signaal voor Netflix en Youtube door.
Als ik de tv verbind met mijn draadloze WiFi netwerk is ook alles ok.
Alleen de door mij gewenste route via ethernet en ATV werkt niet voor Ziggo on demand, maar wel voor Youtube en Netflix. Dat kan dan toch niet aan het internet signaal liggen?

Op dit forum is een melding van code iTV-003 geweest.
Dat was een verkeerde instelling van de CI+ module bij Ziggo.

Kunt u mij helpen?

Bij voorbaat dank.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Top, helemaal helder!

Ik denk dat er twee opties dan het meeste voor hand liggen:

-Je TV via de wifi aansluiten. Afhankelijk uiteraard hoe sterk de wifi is voor bij je televisie. 

-Er vanuit gaande dat je één UTP-kabel naar deze ruimte hebt, kun je wellicht een UTP-splitter (of bijvoorbeeld een netwerkswitch) gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee (er treedt vast wat verlies op), maar het misschien is het een uitkomst

Tot slot kun je ook van een device Ziggo Go streamen naar Apple TV, maar helaas is met de 3rd gen op dit moment een probleem bekend waarbij het niet altijd mogelijk is.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Macdonnell, welkom op de Ziggo Community!

Je bent erg uitgebreid in je situatie, top! Toch is de situatie me nog niet helemaal duidelijk; je geeft bijvoorbeeld aan dat je van Netflix & YouTube gebruik maakt. Gaat dat op dat moment rechtstreeks vanaf je Apple TV? Of zijn dit ook apps van je TV zelf? Op dit moment vermoed ik dat eerste (al dan niet rechtstreeks).

Voor zover mij bekend is de Apple TV een eigen streaming device / media player, maar zorgt hij niet voor directe internetverbinding van je televisie zelf. En daarom gaat het waarschijnlijk ook mis bij Ziggo On Demand; je tv heeft geen actieve internetverbinding. Mogelijk zit ik verkeerd met betrekking tot de werking van het apparaat, dan hoor ik het graag uiteraard 

Macdonnell
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Alex.

Bedankt voor je reactie. 

Je hebt gelijk in je analyse, knap gezien
Ik bekijk Netflix en Youtube inderdaad vanaf de AppleTV.

Ik ga op de tv naar sources > HDMI 1, druk op de afstandsbediening van de ATV en ik krijg dan een startscherm met “instellingen ATV”, “Youtube”, “Netflix” etc. Zo klik ik die functies aan en kan ze gebruiken.
Dus zoals je terecht zegt, bekijk ik ze via de ATV. 

De HDMI kabel is via aansluiting HDMI 1 op de TV verbonden met de ATV.
Ik gebruik de ethernet kabel naar de ATV via de glasvezel output van de ATV om geheel bekabeld muziek van mijn iMac naar de HiFi te sturen.
Route: modem > router > ATV > glasvezel > converter > HiFi.

Ik had gehoopt zo ook internet naar de tv te krijgen, maar dat lukt dus niet.
Route: modem > router > ATV > HDMI > smart TV.
De ATV kan het internet signaal kennelijk niet via de HDMI in de TV krijgen.
De TV heeft dus geen bekabelde verbinding met internet op deze manier. Als ik de tv rechtstreeks op de ethernet kabel aansluit, zonder ATV, dan werkt het wel. Maar dan krijg ik mijn muziek niet bedraad naar de HiFi. Als ik de tv verbind met mijn draadloze netwerk dan werkt het ook. Ook Ziggo on Demand. 

Misschien heb jij nog een nadere suggestie, anders moet ik het zo maar doen.
Bedankt nogmaals.

MVG

 

 

Macdonnell
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Foutje.

Route: modem > router > ATV > glasvezel > converter > HiFi.

moet zijn

Route: iMac > router > ATV > glasvezel > converter > HiFi.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Top, helemaal helder!

Ik denk dat er twee opties dan het meeste voor hand liggen:

-Je TV via de wifi aansluiten. Afhankelijk uiteraard hoe sterk de wifi is voor bij je televisie. 

-Er vanuit gaande dat je één UTP-kabel naar deze ruimte hebt, kun je wellicht een UTP-splitter (of bijvoorbeeld een netwerkswitch) gebruiken. Ik heb er geen ervaring mee (er treedt vast wat verlies op), maar het misschien is het een uitkomst

Tot slot kun je ook van een device Ziggo Go streamen naar Apple TV, maar helaas is met de 3rd gen op dit moment een probleem bekend waarbij het niet altijd mogelijk is.

Macdonnell
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Super bedankt Alex

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic