1
Vraag
2
Reacties
mariekebroersma

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Apple Studio Display en Mediabox Next

Hallo, Kan een Mediabox Next werkend worden aangesloten op een Apple Studio Display (leverbaar sinds 18 maart 2022)? De Apple monitor heeft USB-C ingangen. Er is een HDMI- adapter leverbaar. Gaat dit kunnen werken?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ben inmiddels verder via toch een Amac deskundige: De nieuwste Apple Studio Display werkt niet met een Mediabox Next van Ziggo en ook niet met Apple TV vanwege het ontbreken van een HDMI aansluiting op het Studio Display. Een adapter is ook niet de oplossing. Grrr, niet handig van Apple lijkt mij zo. Apple beveelt zelf voor deze vraag nu monitors van LG aan met HDMI aansluitingen. Ook niet de nieuwste versies van LG derhalve met alleen USB-C. Dank voor jullie meedenken!!!

 

Bekijk in context

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik wilde net zeggen, dat gaat niet werken 😎😊
Nee sorry, ik wist het echt niet. Maar fijn dat het antwoord er al is, toch wel jammer van zo'n duur scherm. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De Next staat niet in de comptabiliteits-lijst van Apple. Heb je de vraag al neergelegd bij de Apple helpdesk?

Geen idee of het kan werken.

Proberen kan altijd natuurlijk.

mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Inderdaad eerst bij Apple neergelegd. Apple verwijst naar Ziggo. Ruim 2K uitgeven om te proberen is wat veel..., vandaar de "zoektocht" naar een antwoord. Ook de Apple-retailer AMAC heeft geen antwoord.

 

mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Werken monitors in het algemeen goed met aansluiting op een Mediabox Next?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om je van een correct antwoord te kunnen voorzien, zou ik dan ook mijn portemonnee leeg moeten maken om een testopstelling te kunnen maken.

Dat is voor mij helaas een brug te ver.

Maar het is niet onmogelijk dat er iemand op de community is met een diepe portemonnee die dit al heeft uitgeprobeerd.

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Next meenemen naar een Apple-store om te kijken of je (menu)beeld krijgt wellicht een optie? 🙂 Je hebt anders toch je retour-recht..

mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goed idee om de Next in een Apple-store te testen! Daarnaast blijf ik nog even hopen op een daadwerkelijk antwoord. Wellicht is er inderdaad een Apple-fan die dit al heeft gecheckt....

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Nou @EnergieBoy, kom maar op 😁

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@mariekebroersma 

Of Apple displays goed werken met een Mediabox Next is voor zover ik weet nog niet uitgeprobeerd. Ik heb zelf een ouder model Apple display aangesloten op m'n MacBook en als ik een video wil bekijken via m'n MacBook dan werkt het wèl via het retinascherm op m'n laptop, maar niet op het scherm. 
Nu schreef ik al dat mijn Apple monitor al wat ouder is en ondertussen is er nogal wat veranderd en verbeterd, dus de kans is veel groter dat een nieuw beeldscherm gaat werken. Tsja, je hebt dan wel een 5K Retina-display, maar bijna tweeduizend euro uitgeven om te proberen is inderdaad een behoorlijke uitgave.

Ik weet ook niet of je je Apple monitor rechtstreeks op de Mediabox Next wil aansluiten of via een receiver of versterker.

Als je op zeker wilt spelen is misschien een beter te beantwoorden vraag: “Werkt een Apple Studio Display op een Apple TV?” Op een Apple TV werken zo’n beetje alle streamingdiensten en óók de Ziggo Go TV-app.

Ikzelf heb de Mediabox Next en Apple TV naast elkaar staan en voor mij werkt het.

mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ben inmiddels verder via toch een Amac deskundige: De nieuwste Apple Studio Display werkt niet met een Mediabox Next van Ziggo en ook niet met Apple TV vanwege het ontbreken van een HDMI aansluiting op het Studio Display. Een adapter is ook niet de oplossing. Grrr, niet handig van Apple lijkt mij zo. Apple beveelt zelf voor deze vraag nu monitors van LG aan met HDMI aansluitingen. Ook niet de nieuwste versies van LG derhalve met alleen USB-C. Dank voor jullie meedenken!!!

 

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Oh help... ik ga even lezen wat er staat.
Heb het nog niet gezien, momentje hoor... ga het lezen en kom erop terug 🙂 
LOL

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@mariekebroersma 

Dat is inderdaad niet erg Apple om een monitor uit te rollen die alléén op een Apple-computer werkt en óók niet op Apple TV.  Goed dat je in elk geval zaken hebt uitgezocht voordat je een miskoop doet.

Het goede is wèl dat bij een soortgelijke vraag het antwoord bekend is. 🤓

Succes met je volgende keuze!

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Ik wilde net zeggen, dat gaat niet werken 😎😊
Nee sorry, ik wist het echt niet. Maar fijn dat het antwoord er al is, toch wel jammer van zo'n duur scherm. 

mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor het meedenken!

Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes

Het lijkt erop dat de accessoire: usb c naar digitale media eenhdmi poort heeft. Misschien dat dit te gebruiken is voor jou?

mariekebroersma
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Apple geeft inmiddels zelf ook aan dat het tot op heden op geen enkele manier kan werken. De accessoire usb-C naar digitale media heeft inderdaad een HDMI poort maar werkt alleen in 1-richting, namelijk van monitor naar Mediabox/Apple TV en niet andersom.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic